{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

Kampen for at finde underviser {{forumTopicSubject}}

Da min part i over et år nu har stået på rideklub har jeg bare fået undervisningen der. Det har ikke altid været lige fantastisk med 3-4 forskellige undervisere i løbet af et år, 3-4 undervisere der alle underviser meget forskelligt og dem der måske ikke lige har været det helt rette for mig.

Jeg har nu fået kontakt til min gamle underviser. Ham der underviste mig i 5-7 år på rideskole for mange år siden. En skide dygtig berider der absolut spilde sine evner ved at undervise begynder hold.

Jeg er nu igang med at aftale med ham hvordan og hvorledes pris og hvor ofte og alt sådan noget. Planen er at jeg meget gerne vil have en prøvetime da det ikke er meget jeg husker fra dengang jeg fik undervisning ved ham, og for at se om han er den rigtige for mig og min part.

Jeg er fristet til at spørge til om der er noget man skal være opmærksom på når man vælger underviser hvis man altså kan sige det.. Jeg har aldrig selv rigtigt valgt mine undervisere men har lidt bare taget hvad der passede med pris og tid.

Lille opturs emne her fra

Hvordan fandt i ud af jeres underviser var den rette for jer? valgte i selv eller er det bare ligesom jeg altid har gjort den der passede bedst med tid og pris?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kampen for at finde underviser
  • #1   28. feb 2014 Jeg kendte min tidligere underviser i forvejen, utrolig dygtig berider, som jeg har stor respekt for... hun kan godt "spilde" sin tid og evner med begyndere, da grundridningen er vigtig at kunne smiley

  • #2   28. feb 2014 Jeg har haft 4 undervisere før hende jeg har nu. den første skal så ikke klantes her, for hun var udemærket. Men de andre har jeg da været super glade for i starten, men jeg har nok ikke været kritisk nok. Hende jeg har nu følte jeg allerede efter et par gange at det bare fungerede som det aldrig før har gjort!

  • #3   28. feb 2014 Det vigtigt at finde den rette underviser.

    under en prøve time, skal du virkelig mærke på dig selv om du føler det du gør er rigtigt i dit hoved..

    og hvis der er noget du ikke forstår så spørg hvis underviseren ikke kan komme med en forklaring er det en dårlig underviser


  • #4   28. feb 2014 Kampen er bare hård synes jeg, efter adskillige dårlige undervisere som faktisk har ødelagt mere end de har gavnet for mig er det os endelig lykkes mig at finde en god en..men så er manden blevet syg:(. Så nu går vi bare og venter et par måneder på at han bliver rask igen:)

  • #5   28. feb 2014 Jeg har ikke haft en underviser i 4år fordi jeg ikke har kunne finde den rette..

    For mig er det vigtigt at underviseren underviser i en ridemetode jeg kan stå inde for, det er vigtigt at personen stopper mens legen er god nogen gange er det måske 10min før tid og andre gange går det bar skide godt så der kan man godt tage 10min ekstra.
    Så er det for mig vigtigt at underviseren heller beder mig stoppe hvis jeg ikke helt forstår noget og så forklare mig det på en anden måde, altså at personen kan finde ud af at ændre sin sprog og tilpasse sig, sådan at jeg ikke bar sidder og laver noget som er helt forkert..

    Og så skal personen bar have forståelse for følelser osv, så hvis man lige har en dårlig dag, er nervøs eller andet så tager underviseren det lige lidt mere med ro hvor de dage hvor man er glad frisk og klar på det hele kan man tage nye ting og udfordre en..

    Og self. masser af ros, ingen decideret kritik, men en masse hjælpende ord, som det gik ikke lige skide godt prøv at gøre sådan i stedet..


  • #6   28. feb 2014 Han var den eneste som troede på at min pony og jeg rent faktisk kunne ride...

    Synes det vigtigeste er at man "taler samme sprog" så man ikke hele tiden skal spørge. Dog kan det jo godt ske de første gange. Synes også at det er vigtigt at han/hun udfordre en, men ikke med uoverskuelige opgaver smiley


  • #8   28. feb 2014 LDR: ham har spildte sit talent på det.. Det er ham der lærte mig at ride. Altså var jeg ikke mere end 6 år og sad og bumlede rundt på en hest det første lange stykke tid. Det var ren at lærer at være på en hest frem for enlig ridning for ben og sæde. Det var spild af dygtig underviser for det var ikke rigtigt undervisning mere en intruduktion til omgangen med hesten :-). Som Maja skriver så var det bare at lærer at styre, stanse, ride trav både i letridning og nedsidning og sådanne ting.. Grundrindningen er rigtig vigtig når den er indlært rigtigt, hvilket mit ikke er da jeg var for ung til at forstå ben og sædet som andet end en speeder.

  • #9   25. mar 2014 Meget er sagt i forvejen smiley men alfa omega for mig er at underviseren kan uddanne sine egne heste, og at undervisers heste er muskelsat korrekt, og ligner heste der bliver trænet af en der har styr på sagerne smiley

    Husk at musklerne afslører træningen. Har din undervisers heste en muskelfattig hals og skulder, så bør man måske genoverveje om det er den rette underviser for en selv smiley


Kommentér på:
Kampen for at finde underviser

Annonce