{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

Hjælp til sidepull {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har købt denne sidepull for nogle måneder siden -
http://www.avderod-ridesport.dk/pi/Bidl%C3%B8s-trense-RC-incl-web-t%C3%B8jler-sidepull_174625_7697.aspx
Min connemara er ret kraftig bygget og bruger normalt str. cob i grimer og trenser, men den er alt for lille, har taget pandebåndet og kæberemmen af, men vil gerne købe et som sidder ordenligt og hvor der ingen problemer er.
Ville det være bedst at købe en helt anden model, for er lidt i tvivl om det bliver for stort med en full? Er der nogle der har nogle gode erfaringer med en bestemt sidepull?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til sidepull
  • #1   3. mar 2014 Jeg kunne simpelthen ikke få det til at passe perfekt og få det til at sidde som det skulle - synes mit generede min hest - så jeg bruger nu dette system:
    http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=410408

    Men har det sidepull du viser fra samme side, også i cob - og det er en smule for småt til Chinook selvom han altid bruger cob, så kan godt forestille mit det er alt for småt hvis din er kraftigt bygget smiley


  • #2   3. mar 2014 Jeg havde ellers indtrykket af at netop den sidepull var stor i størrelsen?
    Men jeg ville nok gå efter et andet mærke, den skal jo helst ikke blive for lang, så den ikke kan sidde rigtigt på næseryggen smiley


  • #3   3. mar 2014 Tror jeg må lede efter en ny sidepull smiley Har i nogle gode erfaringer med nogle?

  • #4   3. mar 2014 Jeg opgav at finde en af de normale, som ville kunne passe min pony og se godt ud, så jeg er endt med at lave mine sidepulls selv. Jeg synes faktisk det godt kan betale sig smiley

  • #5   3. mar 2014 Hvis du stadig har den du købte og selve næsedelen sad fint og du ikke har noget imod at klippe lidt i den så kan du lave lidt om på den smiley
    så den nok ender med at sidde bedre plus syntes jeg selv ser meget pænere ud samt man kan bruge normale trense dele til at sætte på

    Jeg gør det jeg klipper næsedelen fra inkl 3 kantstykket
    dvs det er bare selve nakkeremmen du klipper fra

    så sætter du en normal trense på dvs nakkestykke , kindstykker og pandebånd
    ligesom man sætter trense på en hackamore smiley

    dog skal man regne med at der skal bruges kindstykker i hvertfald en str mindre end hesten bruger i normal trense smiley

    Billede er en af mine sidepull lavede med en rigtig sidepull del og normal trense del smiley


    profilbillede
  • #6   3. mar 2014 Hold da op, den er godt nok flot! Men er virkelig den mindst kreative person, jeg har slet ikke tålmodighed til sådan noget smiley

  • #7   3. mar 2014 Det er ret simpel
    du skal ikke gøre så meget end at tage et saks klippe nakkestykket af næsebåndet der
    ikke andet sådan set smiley
    så tager du bare en normal trense uden næsebåndet på
    og sætter på den
    i de øverste ringe på sidepull næsebåndet sætter du kindstykkerne fast som ville du sætte dem i bidet smiley

    og så kan du skifte trense stykket på den som du vil
    hvis du har forskellige slags så det kan se lidt anderledes ud ligesom normale trense
    og pandebåndet er jo også nemt at skifte nu og sidder som normalt

    istedet for som på en "normal" sidepull der er to delt så enten sidder kæberemmen dumt med et normal pandebånd ( eller ser dumt ud )
    ellers så skal man have to delt pandebånd

    men det slipper man for med det her smiley

    man skal bare ville klippe i sin sidepull smiley

    men ja jeg kan nu bedre lide denne løsning
    end den normale sidepull og evt hjemmelavet fikseri som måske ikke altid ligger rigtig tryk osv smiley


  • #8   3. mar 2014 Købte den selv, og i en cob var den også alt for lille til min part, som bruger cob - lånte en venindes full og den passede hva falde fint her.. smiley
    Held og lykke i din søgen


Kommentér på:
Hjælp til sidepull

Annonce