{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.046 visninger | Oprettet:

Ejerskifte - HVORDAN? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Jeg står og skal købe min part gennem 2,5 år af den kvinde der ejer ham nu.
Jeg har aldrig ejer hverken hest eller hund før og ved heller ikke hvordan sådan en handel foregår, mht. papirer osv.

Problemet er at ejer ikke aner hvor ejercertifikat er henne, så jeg skal vel have et nyt.

Her er hvad jeg ved:
Hesten er ren OX med rødt pas, registreret hos Dansk Selskab For Arabisk Hesteavl. Han har altså registreringsattest og nr.
På passet står der "udstedende myndighed: Landskontoret for Heste".

Jeg har googlet og googlet mht. til ejerskifte, der står en hel masse om tro- og loveerklæring, værdibevis, købekontrakt, sælgererklæring, men jeg aner ikke hvad halvdelen af disse ting er og hvordan man gør..

Er der en venlig sjæl der kan guide mig igennem junglen skridt for skridt? Jeg ville sætte meget pris på at få det hele skåret ud i pap, for jeg er helt lost..

Mvh Kristine smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ejerskifte - HVORDAN?
  • #1   20. mar 2014 PS: Han er ikke forsikret og kan ikke forsikres, hvis den information skal bruges..

  • #2   20. mar 2014 Ejeten ringer ind til landcenteret for heste og siger det bort kommet og så skal hun skrive en tro og love erklæring på at det er væk og så betale for få et nyt som hun skal underskrive og udfylde med dit navn og adresse og så sende det ind og så får du et med dit navn på

  • #3   20. mar 2014 Vi er igennem det nu med min søsters tidligere hest. Det nemmeste er at sende en mail til dem at i har mistet ejercertifikatet så sender alt det retur i skal udfylde og sende ind.

    De sender en ejererklæring som tidligere ejer skal skrive under på at hun er registreret ejer, så skal i sælge en kopi ind af salgskontrakt og en sælgererklæring og så skal passet vidst også med en tur. Det står ihvertfald i mailen, hvad du skal sende med og hvad du skal gøre. Du kan også få dem til at skifte den til dig med det samme så du ikke skal sende frem og tilbage.


  • #4   20. mar 2014 Stutteri Maunsholt har helt ret smiley Nuværende ejer skal sørge for at få et nyt certifikat, som så skal udfyldes "på normal vis".
    Lad være med at rode jer ud i noget med at sende pas frem og tilbage, det er det dummeste, hvis sådan et bliver væk i posten!


Kommentér på:
Ejerskifte - HVORDAN?

Annonce