{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

Gamacher/bandager :). {{forumTopicSubject}}

Halløj alle sammen :).

Jeg kom lige til at tænke på noget, da jeg i går fik en spørgsmål fra en rytter om hvorfor jeg har bandager på min hest når jeg rider, hvor til jeg svarede, at det har jeg for at beskytte hendes ben. jeg spurgte så om hvorfor hun havde gamacher på, og hun sagde så at det var bare til pynt, nå sagde jeg det vil sige du ikke altid har noget på benene af den, og det sagde hun så nej til. og egentlig ikke fordi hun skal have det på, synes bare det er mærkeligt at have noget på benene af dem når det bare er til pynt, men det er nok bare mig :D..

hvorfor har i noget på benene af jeres hest :)?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gamacher/bandager :).
  • #1   4. apr 2014 Jeg har gamacher på i springning for at beskytte benene da de ofte i vendingerne slår benenen sammen smiley Ganske enkelt beskyttelse...

    I dressur riderj eg med bandager fordi det støtter sener og ledende bedst og det er det de har brugt for i dressuren når man kræver de svære øvelser af dem. smiley

    Rider bestemt ikke med det for pynt.. synes aldrig det skader at ligge gamacher eller bandager på for pynt, for de beskytter jo selv om pigen har lagt dem på for pynt smiley


  • #2   4. apr 2014 Ligesom Stine, så bruger jeg bandager i dressur for at støtte da jeg har en pony der let får skader smiley
    Gamacher til spring for at beskytter.


  • #3   4. apr 2014 vi er enig :).

    og ja synes bare det er sjovt kun at bruge dem nogen gange, men det er jo hendes valg smiley


  • #4   4. apr 2014 Jeg rider med gamacher og bandager for støtte og beskyttelse, men osse delvist pynt. I de højere dressur klasser er benbeskyttelsen jo ikke tilladt, så jeg træner både med og uden. Og må da ærligt indrømme at de dyre fancy bandager nok mere er til pynt (selvom de sidder der for beskyttelsens skyld) da jeg jo i realiteten bare kunne købe nogen billigere nogen, men kan godt li at matche i farver og se pænt ud smiley

  • #5   4. apr 2014 Ja det er rigtig når man kommer højere op må man jo ikke ride på banen med dem, men jeg rider så med dem på opvarmningen, så hun så lidt så muligt skal gå uden :), vi er gode til at få skræmmer :)..
    ja det kunne man jo, vi rider kun med de dyre, da jeg har en ide om i min hjerne at det er bedre :).


  • #6   4. apr 2014 smiley jojo, men jeg mener at man sagtens kan købe nogen lækre "dyre" nogen til 200-250,- som ikke nødvendigvis er andet end sorte eller hvide eller blå og så er "no name" i god kvalitet, hvorom man hurigt kan slippe 5-600,- for Kingsland og andre dyre mærker mest pga navnet, og der er jeg lidt slem til osse at købe dem fordi jeg godt kan li brand'et smiley

  • #7   4. apr 2014 haha ja det er lige der den ligger, og hvorfor bruger man penge på det, når det andet er lige så godt haha, nå sådan er det jo nok bare haha smiley smiley

  • #8   4. apr 2014 Jeg rider altid med ben beskyttelse på mine heste, kunne aldrig drømme om at ride uden (men selvfølgelig må man ikke ride med det i de klasser jeg starter til stævne, men har det altid på på opvarmningen).

    Det gør jeg for at beskytte ben og sener. jeg rider også med klokker, da min hest træder sig selv i koden, som den får sår af og den træder også ofte sine sko af. derfor går den også med klokker på folden.

    Om jeg rider med bandager eller gemascher afhænger lidt af mit humør, og hvor god tid jeg har. skal det gå lidt stærkt lægger jeg gemascher på.
    og vover jeg mig ud på en tur så har jeg altid gemascher på. Men det er mere fordi at hvis bandagen skulle glide ned, så er det ikke så nemt lige at hoppe af og rulle den på igen hvis man er på tur.


  • #11   4. apr 2014
    Vil du beskytte benene så brug gamacher, de er mere effektive - bandager har ingen effekt.



  • #12   4. apr 2014 Krikken det passer jo ikke, selvfølgelig beskytter bandager osse, men det er på to forskellige måder gamacher og bandager beskytter.

    Og så kommer det så sandelig osse an på hvilke gamacher vi taler om, for der er mange forskellige slags og de fungerer alle forskelligt smiley


  • #13   4. apr 2014 Krikken, det passer ikke.
    Jeg læste en artikel omkring netop bandager og gamacher for ikke så længe siden. Selvom man rider med bandager og gamacher kan man ikke undgå f.eks. en skade i benet, hesteben er så stærke at ikke en gamache eller bandage ville hjælpe hvis de laver en forvridningen. MEN de beskytter mod skræmmer og rifter og hvis hesten slår benene sammen, f.eks. i vendinger i spring. Bandager er faktisk det bedste fordi at de bliver "strammet" rundt omkring senerne, så de sidder helt tæt så de støtter og varmer senerne. Gamacher er også gode, men støtter ikke lige så godt.


  • #14   4. apr 2014
    Josefine - Nej det ved jeg godt :o). Men gamacher kan tage imod slag og forhindre at hesten får sår på benet.
    Der er en her om bandager - de støtter ikke noget.

    http://bandager.ansagerdyrehospital.dk/


  • #15   4. apr 2014 Gamacher har jo absolut heller ingen effekt? Bandager tager også imod slag og sår på benet.

  • #16   4. apr 2014 Jeg undgår at ride med det, for jeg gider ikke lægge det på. Og så er jeg af samme opfattelse som Krikken: De støtter ikke. Men det er da rigtig nok at specielt gamacher forhindrer udefrakommende slag og skrammer.

    Jeg rider kun med det når jeg skal. Jeg har parthest, og derfor har vi en aftale om benudstyr. Jeg skal altid ride med klokker, og så skal jeg derudover ride med gamacher på tur. Så ligeså snart der er sandsynlighed for at vi skal en tur ud i verden, så lægger jeg gamacher på.


  • #17   4. apr 2014
    Hvad tror du beskytter mest? Noget hårdt eller blødt?
    Der er en grund til at ens hjelm er hård, foldboldskinner, knæbeskyttere ( og andet til rulleskøjter ) osv.

    Gamacher beskytter bedst imod slag/sår - men nej, de kan ikke forhindre et brækket ben. Men de kan forhindre min hat af en hest af og lave hudafskrabninger/sår med hendes klodsede ben når hun har sko på og kejler rundt :o)


  • #18   4. apr 2014 Det kommer jo an på hvilke gamacher du bruger.

  • #19   4. apr 2014 Klokker og Spring gamascher Da hun Slår bag bagbenene sammen når hun Smider bagperten og klokker da hun ellers træder i sig selv

Kommentér på:
Gamacher/bandager :).

Annonce