{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

Opstaldning - løsdrift - hvad ville du give? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Sagen er den at kæresten og jeg har købt gård, og skal have mine heste hjem og stå i løsdrift en gang, og har derfor overvejet en enkelt opstalder eller to.. Men hvad kan man forlange for:

Stor løsdrift, bygget i staldbygning.
Striglepladser + plads til skab og lign.
10 km fra Esbjerg.
Gode folde, som bliver delt op, med sø på den ene.
Wrap ad libitum vinter, og græs sommer. Hø i overgangsperioden.
Vitaminer. (minivit)
Hvis der skal kraftfoder til, skal det selv købes, men vi fodrer gerne.
Hestene bliver selvfølgelig tilset og hygget lidt om dagligt.
Der bliver lavet udendørs ridebane.
Der er desværre ikke den vilde natur, men man kan sagtens ride ture.

Men tænkte nu mere til evt. en ung hest, som lige skal være færdig til tilridning eller lign. smiley
Har mine egne 2 hopper, den ene i fol, og så min venindes vallak stående pt.
Min veninde giver 750,- pr mdr.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstaldning - løsdrift - hvad ville du give?
  • #1   9. apr 2014 Mere end 800 ville jeg ikke give, da det personligt er det jeg har givet for det samme, altså med 20x80 ridebane, dog skov ved siden af, og bokse, ikke løsdrift også her i sønderjylland smiley

  • #2   9. apr 2014 Mellem 800 og 1000 kr.
    Det synes jeg er en fair pris. smiley


  • #3   9. apr 2014 Min hest står i løsdrift, hvor jeg har adgang til ridehal, og alt det som en rideskole ellers har i stalden. Jeg får foder med, men det er ikke noget jeg gør brug af, da jeg ikke fodre med korn, så jeg køber mit eget foder ved siden af. Jeg giver 1500, hvilket også er lige i overkanten, men man kan desværre ikke finde noget billigere, med så gode faciliteter.

    Jeg ville mene du max kan tage 800kr, da de selv skal købe foder.


  • #4   9. apr 2014 Ved næsten ikke helt, men jeg synes måske lidt, at det lyder dyrt. Vil i hvert fald sige ikke mere en 800 kroner om måneden. smiley

    Jeg selv giver 900-1000 kroner om måneden, og i det er der:
    Foder
    Wrap/hø
    Vitaminer
    Halm i løsdriften
    Rigtig gode turmuligheder
    Ridebane
    Store, gode folde
    Strigleplads
    Skab -. generelt plads til ens ting.


  • #5   9. apr 2014 Mange tak for svar.. smiley Havde også en idé om ca de 800... smiley Der er selvfølgelig strøelse i løsdriften, og banen bliver en 20*60.. smiley
    Grunden til at folk selv skal køve foder er, at mine ikke får foder.. De får kun wrap/hø/græs og vitaminer.. smiley Derfor gider jeg ikke til at ud og købe foder.. smiley Og ved ikke engang endnu, om jeg gider at have andre opstaldere end min veninde.. smiley Det var mere for at have en idé hvis nu jeg besluttede mig for det.. smiley


  • #6   9. apr 2014 800kr for løsdrift kan virke som rimeligt, men hvis du fodrer med wrap/hø ad libitum, så skal du være klar over det kan være dyrt, hvis det er store heste vi snakker om. Jeg har selv min varmblod i løsdrift, hvor vi er 4 om at dele hø, som de har ad libitum. Alene hø koster mig 500kr i måneden, det er med en høpris på 350kr for en stor rundballe.
    Dertil skal man jo så regne vand, halm, strøm, mineral/vitamin mv. I prisen. Beliggenhed betyder selvfølgelig også noget.. Men det lyder som om det er fuldpas med hø ad libitum, så jeg ville nok lave priser alt efter størrelse, heste dyrere end pony og shetter eller noget i den stil.. Men jeg mener godtdu kan forlange 1000kr for den luksus som du vil tilbyde??


  • #7   9. apr 2014 Kvaliteten af hegn, størrelsen på løsdriften og foldene osv. har også en kæmpe betydning smiley

  • #8   9. apr 2014 Fodrer mine egne med det samme nu... smiley de går i løsdrift hos mine forældre... smiley hegn så bliver det helt ny hegnet nu her i foråret med beton pæle... smiley kun skille hegnet mellem foldene bliver med træ pæle... smiley så ganske fornuftigt.. smiley

  • #9   9. apr 2014 vil os sige at hvis der er fri wrap skal du passe på det ikke kommer til at koste dig penge i stedet da jeg havde hø på folden spiste 4 heste en mini big på tre dage det var der så ikke lige helt økonomi til

  • #10   9. apr 2014 Vores tre alm str heste spiste en rundballe i ugen i vinters og lige nu tager det ca 14 dage... smiley så ved godt at der går noget til... smiley

  • #12   9. apr 2014 tænker du kan tage en 800 kr.

    jeg har mine opstaldet i løsdrift...

    giver selv 1100 kr. pr hest om vinteren og 700 om sommeren

    for de 1100 får jeg:
    Plads til skab og al det plads på loftet jeg vil have til mine ting og foder.
    fri wrap
    halm i løsdriften
    10 tønder land fold
    mulighed for sommergræs på eng om sommeren
    ridehus 20*40
    ridebane 20*60
    springbane
    vaskeplads
    striglepladser
    fin natur omkring bl.a. 10 min skridt til strand

    skal selv sørge for kraftfoder og vitaminer, men må tage det havre jeg vil have


  • #13   9. apr 2014 Man kunne jo købe småmasket hønet til minibigballen så det rak lidt længere smiley Det kommer jeg til at gøre når min skal hjem at stå en dag smiley

  • #14   10. apr 2014 Jeg vil sige 800,- det betaler jeg selv her hvor jeg er. dog kun 500 for mine 3 ponyer =)
    Der er wrap med i (dog ikke af libetum) også har vi bane 20 x 60 med masser spring og sådan.


Kommentér på:
Opstaldning - løsdrift - hvad ville du give?

Annonce