{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu et emne om Andreas Helgstrand
  • #1   21. apr 2014 Ja fordi billederne var sikkert alle sammen manipulerede.

  • #2   21. apr 2014
    DB giver jeg ærlig talt ikke så meget for. Ligesom TV2 Nord ej heller. Der mangler virkelig nogle flere heste journalister der er inde i hesteverdenen og derfor kan stille de rette spørgsmål fordi de har viden bag om tingene og ikke bare læser sig til det.


  • #3   21. apr 2014 Jeg kan godt forestille mig at det må have været noget af en rutsjetur for AH, haha...

    Ja, hvis han nu bare solgte den, så den kunne komme tilbage til Joachim, og begynde og se pæn ud igen! Ja han har da også haft lidt episoder, men så langt fra noget der overhovedet kommer i nærheden af det Andreas går og laver...

    Men ja, vi kunne sandelig godt trænge til nogle hestekyndige journalister, i hvert fald når det gælder de her sager...


  • #4   22. apr 2014 Nej, fordi sår jo ikke kan hele på 10 dage... Jøsses!!

    Hovedtøjet ikke var i orden.... Come on AH... Din måde at holde tøjlerne var ikke i orden!!


  • #7   22. apr 2014 Håber han sælger hesten... Og nede i kulkælderen har han selv bragt sig så han ligesom alle andre er nødt til at stå til ansvar for sine handlinger. At han så mister sponsorer skulle bare mangle! Når man har VALGT at "arbejde"( "" i hans tilfælde) sig op til toppen så burde man også være klar over at ens handlinger bliver fulgt og følger/konsekvensen deraf bliver stor hvis man ikke træder varsomt...Han må være komplet idiot hvis han tror mennesker ikke vil brokke sig over den måde han rider hestene på! smiley

    Mvh TT


  • #8   22. apr 2014 Det tror jeg ikke Maja, hvem har du hørt det fra? Der er jo en grund til at den gik så godt og var så pæn ved ham. Den er blevet så meget grimmere af at komme til Helgstrand!

    Og desuden så passer de så meget bedre sammen, end Akeem og AH.. Men som sagt, ja han har haft lidt episoder, men INTET i nærheden af det AH har gået rundt og lavet


  • #9   22. apr 2014 Siger på ingen måde at jeg støtter AH, men prøv at se det fra hans side af. Han er en toprytter med massere af succes, han har en masse sponsorere, og den måde han rider på giver ham succes. Jeg er overbevist om at han ikke med vilje prøver at ødelægge hesten med den måde han rider. Det er den måde han har lært det på, og det er den måde der giver ham hurtige resultater. At han burde vide at det er skadeligt for hesten er en helt anden sag. Men når hele omverdenen så kaster om sig med anklager, så går han i forsvarsposition, ligesom en hver anden. Og lukker helt af, nu har han mistet en stor sponsor (har ikke helt styr på det) så selvfølglig er han nede i kulkælderen. Jeg forstår godt at han udtaler sig som han gør, og selvom han ikke rider sine heste ordentligt (som en masse andre). Men jeg synes stadig at vi skal se på ham som et medmenneske, hvor mange af hans broer lige er brændt ned.

  • #11   22. apr 2014 Ja, Joachim Thomsen har bestemt ikke redet pænt tidligere, men af hvad jeg ved af har det ændret sig siden. Og hans ridning som den er nu, er så meget mere hestevenlig end AH's.

  • #16   16. okt 2014 Hende og Hoppen: Nu hiver du osse kun en ½ år gammel tråd frem.
    Måske manden har fattet, at han i "offentlighed" ska opføre sig pænt overfor hestene, for der er altid en med et kamera.
    Så ja, for længst overstået, derfor en ret gammel tråd.


  • #17   16. okt 2014 Juhu for et klap og af og til skridt pause er da livet smiley

  • #18   16. okt 2014 Omg DD, ved du ikke engang, at hestene glemmer, at man har hevet og hevet i tøjlen til tungen blev blå, hvis blot man giver dem en skridtpause og et klap eller to? Hvilken verden lever du lige i? Tydeligvis ikke Adreas Helgstrands........... smiley

  • #19   16. okt 2014 Undskyld Madsen. Jeg øver og øver men jeg for simpelthen ikke min hest til at få nok blå tunge. Jeg er også bare en nedern misundelig intet. Undskyld smiley

  • #20   17. okt 2014 DD: Kontakt AH, han vil være en go læremester for dig, og sikkert stadig i go træning smiley

    Det er synd for AH, hmmm, men skide være med hestene?


  • #23   17. okt 2014 Hvis medierne ikke ville gå amok, hvordan skulle det så komme ud?


  • #24   17. okt 2014 Det med pisken var da en god ide..samtidig som vi lægger en kandar i hans mund og trækker til smiley smiley

  • #28   17. okt 2014 Med alle de kilo de sidder med i hænderne, så gør de at hestene langsomt behøver stærkere bid for at reagere på signalerne smiley Der burde være flere i topsporten der red bidløst..Så kunne vi se hvad rytterne virkelig kunne, samtidigt som de blev nogle fantastiske forbilleder for både store og små smiley

  • #29   17. okt 2014 Husk nu på det ene ikke er bedre end det andet.
    Det er omgangen med det der gør det slemt.


  • #31   17. okt 2014 Jeg rider nu også med både kandar, jagt kandar, s kandar, normale bid, hackamore, sidepull osv osv. Hos mig kan du pille hele hovedtøjet af og så rider jeg med cordeo i stedet.

    At der findes nogle idioter der misbruger det, betyder ikke størstedelen gør. Bidløst kan desuden misbruges ligeså voldsomt.


  • #32   17. okt 2014 En bidløs trense gør det ikke meget bedre, hvis rytteren stadig har meget hårde hænder.. Synes nu heller ikke at man er et forbillede bare fordi man rider bidløst. Man kan sagtens være en hård rytter alligevel, ligesom man kan være en dygtig rytter med en eftergiven hånd på et kandar.

  • #33   17. okt 2014 Nej man kan være ligeså dygtig og et godt forbillede med bid smiley Er selv bidrytter. Men hvorfor Kandar?? Man skal jo være en ret dygtig rytter for at ride med det...men hvis man er så dygtig..hvorfor så ride med det?? smiley Man burde jo kunne gøre det samme på bløde bid som på et kandar..hvis ikke er der noget galt.. smiley

    Mvh TT


  • #34   17. okt 2014 Synes at den er ved at blive lidt gammel, den sang om det onde, onde kandar..

    Hvis man har ambitioner om de sjove dressurklasser, så er kandar obligatorisk og det er egentlig ikke det store problem, hvis hesten ikke lider under det. Jeg ser kun et problem med kandar, når rytteren ikke kan finde ud af at bruge det og den gælder sådan set for alt slags udstyr og ikke kun kandar.

    Jeg rider ikke med kandar... Endnu..


  • #35   17. okt 2014 Melanie - Ja..obligatorisk..fordi..?? smiley Undrer mig hvornår DRF og FEI ser dagens lys og tillader almindelige bid i de "sjove" dressurklasser..Så ville nok hesten synes det var 10x sjovere når den ikke havde 5-10kg træk i munden smiley Og du synes sangen om den onde kandar er gammel..jeg synes sangen om at biddet ikke er hårdere end hånden er gammel smiley smiley

    Mvh TT


  • #36   17. okt 2014 Jeg håber aldrig DRF 'ser dagens lys' hvis det er på den måde. Så var det ikke længe før hele stævnepladsen bliver delt op i 'alle der rider med kandar er frygtelige og alle der ikke gør er perfekte'. Hvis man kunne garantere at denne form for opdeling ikke ville finde sted, ville jeg også finde det dejligt ikke at gøre det obligatorisk fra MA og op.
    Men omvendt, hvor mange af de ryttere der ønsker dette er reelt set dem der nogensinde kommer til at ride MA?
    Eneste gode grund til afskaffelsen ville være den af det er fåtal af heste der har plads til 2 bid.

    Har du selv redet med et kandar? Jeg havde nemlig samme holdning som dig, lige indtil jeg blev smækket på ryggen af en GP hest og lærte at bruge et kandar korrekt. Alle de fine små signaler man kan give med et kandar var fantastiske. Men det var signaler der først var nødvendige når vi taler piruetter, piaf osv. Ikke bare almindeligt ridning som chancementer osv.
    Bestemt kan det gøres på normalt bid også, men det er nemmere og mere usyndligt med et kandar. Og det er jo EGENTLIGT formålet med dressuren.

    En hest har ikke 10kg træk i munden hvis man ikke benytter tøjlen så hårdt, sværtimod er det nok nærmere det antal kilo de fleste har ved et normal bid fordi folk tror man bare kan hive til der.
    Jeg rider f.eks med S kandar, ville jeg hive til der var det 20 kg lige i munden. Sagen er bare at der rides med løse tøjler med sådan et, gør man ikke skal man ikke bruge det.
    En hackemore er desuden heller ej bedre end et kandar, hvornår bliver det nedgjort? Der er da nok af ryttere der sidder og hiver i sådan en.

    Når det er sagt så ja ok, så længe 'alle' toprytterne rider som de gør pt, burde kandaret pilles væk. Det bruges nærmere som magtmiddel der frem for overstående og bestemt ikke med omtanke.


  • #37   17. okt 2014 Nu ville det ikke genere mig hvis det blev tilladt at ride bidløst i dressur og det ville heller ikke genere mig, hvis alm. trensebid var tilladt på alle niveauer, meeeeen sådan er det ikke.. Det er ikke mig der bestemmer hvad man må og ikke må, men jeg ville da ride med et alm. trensebid, hvis jeg måtte det, når jeg en dag kommer deropad.

    Jamen, så er vi enige... Om at være uenige smiley Det skal der også være plads til.


  • #38   17. okt 2014 Jeg ville som sådan heller intet have imod at bidløst osv blev tilladt. Jeg frygter desværre bare en utrolig stor gruppe opdeling til stævner så, med enten direkte eller indirekte mobning af dem der evt vælger bid frem for ikke 'når de nu ingen undskyldning har'. Forstå mig ret.

  • #39   17. okt 2014 Kan sagtens se hvad du mener DD smiley

  • #40   17. okt 2014 Sådan tror jeg nu ikke det ville blive, DD.
    Der ville jo netop være den bedste "undskyldning" af alle. At hesten fungerer bedst med biddet. smiley Hvis jeg kom til stævne, ville jeg da 100% respektere dem, der red med bid, for det er deres valg, deres hest, og de kender bedst selv hesten.

    Jeg ved jo f.eks. at min pony under ingen omstændigheder accepterer biddet, og det har jeg det fint med. Men nogle heste kan ikke styres uden, nogle kan ikke signalerne, andre kan bare ikke acceptere trykket på næseryggen, og det er fair nok. smiley


  • #41   18. okt 2014 Åh Madsen hvis alle ville være så fornuftige som dig, så ville verdenen være et langt bedre sted smiley


  • #42   18. okt 2014 Jeg siger ikke at Kandaret burde forbydes, jeg siger bare at det andet burde være tilladt smiley Og nej jeg kommer ALDRIG til at ride de høje dressurklasser hvor kandar er obligatorisk. Kommer nok aldrig til at ride et stævne da jeg ikke kan lide at blive begloet på/være i fokus/blive bedømt. Derfor er jagt min drøm for så er man mange smiley For mig har ikke dressuren noget andet formål end at min hest skal have grundridningen på plads og bruge sig hensigtsmæssig. Jeg kommer aldrig til at synes "sandkasse" ridning er sjovt... Men det ser flot ud når der gøres af ekvipager der arbejder harmonisk, hvor man kan se et godt samarbejde og en glad hest smiley Før jeg købte Tindur havde jeg part på en gammel Frederiksborger der havde gået de høje klasser. Hun kunne virkelig gå og kunne så meget mere end mig og ejer smiley Men jeg foretrak stadig skoven og springene smiley

    Mvh TT


  • #43   18. okt 2014 Var det sarkastisk, DD? smiley

  • #44   18. okt 2014 Nej Madsen, var skam seriøs. smiley

Kommentér på:
Endnu et emne om Andreas Helgstrand

Annonce