{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

Flytning eller ej? {{forumTopicSubject}}

Jeg har (måske) fået tilbud et sted til Kaliber. Han har stået der før, med store problemer, fordi de sultede ham og fodrede hans foder til deres egne heste.
Baggrund
Har fået tilbudt opstaldning der igen, MEN hvor det er 100% selvpas (løsdrift), hvor jeg står for fodring hver dag, så jeg er sikker på at samme ting ikke sker igen. Hende der havde ansvaret dengang flytter også næste måned (kaliber skal der hen om to måneder hvis jeg siger ja).
Nu står Kaliber et sted, hvor jeg håndtere al indluk, og en fast person jeg selv har valgt står for udluk. Dette sted ligger lige ved en station, så ligemeget vejret er det altid muligt at komme derud. Har også haft en del problemer her (læs tidligere emner).

Jeg har nogle bekymringer med flytningen til det gamle sted:
Ingen transportmuligheder tættere på end 6 km, har ikke bil og til vinter, hvis jeg ikke kan cykle og selv skal fodre? Tror i at det kan blive et reelt problem til vinter?
Er bare meget bekymret for hvor stort et problem det kan blive?
Der bliver selvf skrevet kontrakt, da dette var min store fejl sidste gang!

Og kan man sætte lås på fodertønder?

Ville selvfølgelig helst flytte ham, da det er for hans eget bedste, og han vil helt sikkert få det bedre her (skal stå sammen med to andre), men en uge med kraftig snestorm, hvad så med fodring?

Skal jeg flytte ham eller skal jeg vedholde min nuværende opstaldning?

Er ikke på hele tiden, men er regelmæssigt inde og tjekke smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytning eller ej?
  • #1   2. maj 2014 ville nok se om jeg ikke kunne finde et helt tredje sted for begge steder lyder som noget lort og ikke noget jeg ville byde hverken mig selv eller hest

  • #2   2. maj 2014 Hvordan lyder det gamle sted som lort?

  • #3   2. maj 2014 Jeg ville også kigge efter et tredje sted, men hvis det ikke er muligt så var jeg blevet på det nuværende opstaldningsted. Det "gamle" sted med løsdrift, ville jeg ikke turde netop med den frygt for om min hest nu får foder (hvis der en dag skulle komme noget i vejen, så du ikke kan komme derud) og hvis de først har stjålet en gang, så er der nok stor sandsynlighed for at de liiige nupper lidt til deres egne heste i ny og næ. smiley

    Jeg ville helt klart søge efter et tredje sted, ellers ville jeg blive stående samme sted. smiley


  • #4   2. maj 2014 Hende der stjal foder, er så ikke derude mere når Kaliber skal der ud.


  • #5   2. maj 2014 Det lyder så til at du allerede har besluttet dig. God fornøjelse.

  • #6   2. maj 2014 Nej har jeg ikke. Troede bare du misforstod. Rolig nu.

  • #7   2. maj 2014 Jeg vil også sige at det lyder som om du har besluttet dig, OG jeg ville også finde et helt tredje sted. smiley

  • #8   2. maj 2014 Ledte nok mere efter uddybende svar. Vil selvfølgelig helst flytte ham, da jeg ser væsentligt flere fordelene end ulemper. Den ENE ulempe jeg var nervøs for er med transportmulighederne. Det gamle i forhold til det nye (giver et overblik):
    Selvpas - Fuldpas
    Løsdrift med store græsfolde - boks med lille jordfold
    fodrer selv - betaler for fodring
    Ingen trafikerede veje - togbane (han stoppede toget en dag)
    intet ridehus - ridehus og ridebane
    store marker - store skove
    han skal ikke håndteres af andre - andre er nød til at håndtere ham
    svære/sjældne transportmuligheder - transport til døren


  • #9   2. maj 2014 Sorry mine fejloplysninger!!!
    Fik lige tjekket rejseplanen. Og der er mulighed for transport op til 2km fra gården hele ugen også weekenden.
    Var ikke klar over at der gik bus, da jeg havde fået af vide at det tætteste var en togstation.


  • #10   2. maj 2014 Du skriver selv du har haft en del problemer derude (har ikke læst dit andet emne), derfor tolker jeg det som om det heller ikke er godt..

  • #11   2. maj 2014 Ja der hvor han står nu. De havde slået Kaliber, så han var hunderæd for at komme i nærheden af nogle. Tog mig flere dage at gøre ham tryg igen. Tænkte på det gamle sted (der hvor jeg overvejer at flytte ham hen).

  • #12   2. maj 2014 Det gamle sted
    Jamen som andre siger selvom hun flytter ville angsten stadig være der for de tog at fodret..
    Og hva nu hvis du en dag ikke kan komme derud, for den så foder..

    Og at du vil sætte lås på fodertønderne siger alt om at du selv er nervøs..

    Jeg synes bar ikke nogen af stederne virker optimale for dig og din hest


  • #13   2. maj 2014 Efter som 'problemet' flytter fra det andet sted og du tydelig vis IKKE er tilfreds med det sted din hest står ved nu, så synes jeg at du skal flytte. Dog er jeg enig med de andre at et tredje sted klart ville være det bedste for dig og din hest. smiley

  • #14   2. maj 2014 Et tredje sted ville helt klart også være det bedste, hvor alt var i orden. De steder er desværre bare ikke i min prisklasse, desværre smiley Har ledt og ledt og ledt. og leder stadig... Spurgt og spurgt, og hver gang der var et sted, så sprang de fra igen... Da jeg fik af vide i mit tidligere emne, så SKULLE JEG FLYTTE HESTEN HURTIGST MULIGT, så har jeg genovervejet dette sted.
    Og da jeg så bussen stoppede blot 2 km derfra, så kan jeg sagtens komme derud i snestorm. (Kan godt lide at vandre og har gjort det før i sne, og 2km er ikke meget i forhold til de 6 km. tidsmæssigt). Men ja, jeg er nervøs for det med foderet. men hvis de tager lidt og her, så er der stadig foder til min hest, da jeg jo selv fodrer. så må fodderprisen stige.

    Men alt i alt, så vil jeg bare sikre min hest det mest optimale til hans behov. Han står til hverdag alene, hvilket jeg er dybt utilfreds med, og det sted jeg overvejer der står han sammen med to.


Kommentér på:
Flytning eller ej?

Annonce