{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilke racer er billige
  • #1   5. maj 2014 Fjordheste? smiley

  • #2   5. maj 2014 Det kommer jo an på den enkelte hest synes jeg, en islænder eller en fjordhest kan jo Være ligeså svær at fodre på som en araber eller en trakhener ;). Jeg kender i hvertfald flere tilfælde hvor det har Været omvendt;)

  • #4   5. maj 2014 Okay altså fortæl lidt om prisen på fodder de behøver om vinteren og sommeren. Resten vil de få af græs.

  • #5   5. maj 2014 fjordhest, islænder, haflinger

  • #6   5. maj 2014 Det er meget forskelligt fra hest til hest.

    Jeg har min nr. 2 TWH hoppe nu, og hvor min gamle hoppe kunne spise det dobbelte af hvad min får, og stadig være slank, skal vi virkelig passe på med den nye, så hun ikke bliver fed.

    En shetlænder kan man dog næsten være sikker på - De kan leve på en sten.


  • #7   5. maj 2014 Min haflinger er vidst ganske normal at fodre på, så det behøves altså ikke være super billigt bare fordi man har haflinger :-).
    Men det er jo individuelt fra hest til hest.


  • #9   5. maj 2014 min dv er billigere at fodre end min shetlænder. Men han var også kræsen.

  • #10   5. maj 2014 Belgier *GG* vi har en belgier, en hollænder og en ismule i løsdrift.
    De lever af wrap, vitamin bom ( minivit ) og en håndfuld muslie ( for min skyld smiley ) i vinter halvåret.
    I sommer perioden får de kun deres vitaminer.

    Det kræver bare at de får alt det wrap de kan spise. Dvs hos os ryger der en big balle i ugen når det er koldt. Lidt mindre når der er mildt.

    Glemte pris smiley
    Vi laver selv wrap, mener vi gir 150 pr balle. Vitaminer kan jeg købe til en 130 kr for 15 kg


  • #11   5. maj 2014 Min nuværende traver er nøjsom..Min tidligere havde svært ved at holde huld. Enig med Lykke.. En shetlænder behøver som regel ikke ret meget..

    Og foderet kommer an på hesten.. Jeg ville dog starte med hø ad libitum og mineraler og evt. noget godt fuldfoder hvis dette ikke er nok.. Alt efter hvad hesten skal udrette. Er hesten nøjsom så er småmaskede hønet en selvfølge..Hvis dette stadig er for meget ville jeg give som mindste 2kg hø pr. 100kg hest i døgnet i småmaskede hønet..

    Mvh TT


  • #12   5. maj 2014 Virkelig virkelig virkelig forskelligt..

    Har haft 2 travere, den ene skulle have dækken og ekstra foder for at klare sig, den anden nøjes med Hø/wrap/græs og vitamin/mineral..

    Og sådan er det med ALLE racer.. så du er nød til at kigge på den enkelte hest


  • #13   5. maj 2014 Jeg ville absolut ikke sige at som tommelfinger regel er alle koldblods hestene billige at fodre på..
    For f.eks. islænderen og fjordhesten har utrolig sarte maver så man kan ikke bare smide en spand havre efter dem og regne med de fungere optimalt derpå.. Men fordelen er at man kan smide dem i løsdrift og så bare suplere med lidt hø og vitamin..


  • #14   5. maj 2014 Det kommer an på hvad den bliver brugt til..

    Det fleste selskabsheste der ikke laver andet end bare at være hest, ofte kan leve af ikke ret meget.

    Hvis en haflinger, som der nævnes, bliver redet moterat/hårdt hver dag, så skal den selvfølgelig have noget foder at leve af og arbejde med. Hvor imod hvis den går en skovtur et par gange om ugen, så skal den selvfølgelig have mindre.

    Nogle heste kræver bare mere i foder, og andre ikke..

    Lige med undtagelse af de HELT små racer, som shetlænder og miniature, så synes jeg ikke man kan dele racerne op i hvilke der er nøjsomme og hvilke der ikke er..


  • #16   5. maj 2014 Fjordhest og shetlænder.. Kan nøjes med hø og vitaminer..

  • #18   5. maj 2014 min kostplan for mine 2 oldenborgheste er hele året: hø, vitaminboljser og lucerne

  • #19   5. maj 2014 shetlandsponyer, men dem kan du selvfølelig ikke bruge til ridningen, men til at have for vogn/sulky smiley

  • #23   5. maj 2014 Jeg kunne også have to fjordheste for det det kostede mig at have en dv for smiley

Kommentér på:
hvilke racer er billige

Annonce