{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.666 visninger | Oprettet:

Skal jeg slå til nu? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Jeg ved om I kan huske eller har set mit opslag men her for ikke å lang tid siden, lavet jeg et opslag om jeg snart skulle have hest og, hvordan man kunne vide om man havde fundet den rigtige..

Jeg har nu været ude og prøve to heste indtil videre, og den ene var rigtig sød og fin og overholdte faktisk storstset alle mine kriterier, men altså jeg vidste bare at det ikke skulle være den, den anden synes jeg bare var helt igennem fantastisk, men han virkede bare lidt ung i det.. Han bliver 6 her til sommer, så helt ung er han ikke, han er bare lidt umoden.. Jeg red tur på ham i skoven men ejer kørte på cykel ved siden af, han var helt cool, ville dog rigtig gerne frem, og et af mine kriterier var faktisk at jeg ville have en rolig hest, men jeg følte ikke at jeg ikke kunne stoppe ham. Han var så velredet, let på tøjlen, havde de bedste gangarter, gik fantastisk af sig selv, følte bare at vi var i harmoni, og ejer sagde også at hun synes at jeg red ham super flot og at han synes at vi virkede rigtig gode sammen, og at han lyttede rigtig meget til mig.. Og det følte jeg også selv! Bagefter red jeg ham på banen, og der var han stadig en drøm! Så gik jeg en tur med ham hen til hans fold, og han var så sød. Da jeg skulle sætte ham ud blev han bare hos mig selvom alle de andre heste stod helt ovre på den anden side af folden. Og han fulgte bare efter mig og var ved at gå med ud igen! ÅÅÅh han var bare så sød altså!! Han var dog lidt opmærksom ved striglning osv, men han stod da pænt stille.

Men her kommer de: Tør jeg købe sådan en forholdsvis ung hest, min grænse gik ved 6 år, som han jo bliver.. Er ikke den aller dygtigste rytter, synes jeg selv, men ejer sagde at hun synes at jeg var mega god.. Men altså.. Og jeg har jo ikke prøvet så mange andre mulige heste endnu, men er bare bange for at han bliver solgt til en anden!!! åååh er virkelig i et dilemma vil så gerne have ham, men vil ikke drage nogen forhastet beslutninger!!! Hjælp!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg slå til nu?
  • #1   7. maj 2014 Hvis jeg var dig, ville jeg tage ud og prøve ham én gang til, og prøve en anden hest til sammenligning. Er det stadig den unge jeg følte sådan en glæde ved, så ville jeg vælge ham.. Det er selvfølgelig helt op til dig, men det er altid en god dag lige at have noget, at sammenligne med igen smiley

  • #2   7. maj 2014 Tag ud og prøv ham igen! Mine kriterier først var at den skulle være mellem 10 og 18! Jeg fandt en 21 årig gammel krikke som jeg passe perfekt sammen med! Tag der ud igen! Det er mit råd! smiley Og få ham evt på prøve hvis ejer går med til det! smiley Held og lykke smiley

  • #3   7. maj 2014 Ja havde også tænkt mig at tage ud og prøve ham igen! jeg har det faktisk lidt sådan at jeg savner ham, og jeg har jo kun prøvet ham en gang.. Det er lidt mærkeligt.. smiley smiley

  • #4   7. maj 2014 Kan du sende annoncen?

  • #5   7. maj 2014 Den vil desværre ikke.. Dumme computer.. Men hans beskrivelse passede meget godt, hvordan jeg har beskrevet ham. smiley Der ligges meget tryk på at han er meget cool og meget mild i sindet. smiley

  • #6   7. maj 2014 Hvis du føler det er det rigtige så køb ham!

  • #7   7. maj 2014 Ja men jeg synes bare at det er svært! jeg føler at han er den rigtige, men hvad nu hvis han ikke er? smiley

  • #9   7. maj 2014 få ham på prøve! Hvis han alligevel ikke er den rigtige kan i jo "bare" sende ham tilbage smiley

  • #10   7. maj 2014 Ud og se den een gang til smiley
    Og er den stadig lige fantastisk, så køb den smiley

    Om den er 5 eller 15, kommer der udfordringer undervejs, og dem må man så løse. Enten selv eller med kvalificeret hjælp smiley


  • #11   7. maj 2014 en ting er sikker, han bliver den alder du gerne vil have - på et tidspunkt smiley

    du kan aldrig vide om det er den rigtige, hvis du ikke springer ud i det. Jeg går altid efter mavefornemmelsen. Siger min mave mig at det er rigtigt, ja så plejer det at være det rigtige.


  • #12   7. maj 2014 og husk, der vil ALTID komme nogle trælse ting, men hvor der er vilje er der vej! smiley Min gamle har jeg været ved at sende hjem igen! det er jeg glad for at jeg ikke gjorde!

  • #13   7. maj 2014 Okay, skal helt sikkert ud og prøve ham igen, gerne flere gange. Spørger hende om jeg kan få ham på prøve! Og ja der kommer jo hindringer uanset, hvad men altså ja.. Hvis det ikke er det ene, er det sikkert det andet. smiley mange tak for svar! Skal nok love at opdatere, når jeg finder ud af det! smiley

  • #14   7. maj 2014 Det var godt! Held og lykke med ham!

  • #15   7. maj 2014 Tal med din træner som skal hjælpe dig i hverdagen når du får hesten - han/hun er den bedste til at råde dig

  • #16   7. maj 2014 Tag ud og prøv den en gang til, er du stadig i tvivl er det ikke den rigtige..

    Når det er den rigtige er du ikke i tvivl..


  • #17   7. maj 2014 Ikke for at lyde negativ, men pas på ikke at blive forblændet af ejerens ros. At ejeren siger, at I passer helt perfekt sammen, at du rider den super godt osv. er nok også et salgstrick. Det lyder jo ikke godt at sige, at der er andre der har redet den meget bedre.
    Jeg ville klart anbefale, at have din underviser med (eller anden meget hestekyndig person) som også prøver hesten, men også ser dig og hesten sammen. Det gir vildt meget, især når du siger, at du ikke er super dygtig. Eller hvis det ikke er muligt, så film en masse ridning og send til underviseren. Så kan man også få tjekket for haltheder mv. når man kan gense det på video.
    Held og lykke.


  • Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

    Følgere: 4 Svar: 298
    #18   7. maj 2014 Der er jo altid et eller andet. Spørgsmålet er om man kan leve med det, eller gider træne det væk.
    Min nyeste hest som jeg har haft et år, synes bestemt ikke det er sjovt at ride i skoven alene. Tilgengæld er han en drøm på alle andre måder, og han er så tilllidsfuld og venlig overfor mennesker.
    Jeg har valgt at så må jeg bare ride ud med en anden når vi skal i skoven. Hvilket ikke er et problem da jeg står et stort sted, så man kan altid finde en skov makker.


  • #20   7. maj 2014 Hvis du er i tvivl (du er ihvertfald ikke helt sikker på at han er hesten) så 1: prøv ham igen og evt en 3-4 gange mere, hvis han evt ikke kan lånes ud. 2: Ud og prøv noget tilsvarende for at sammenligne. Der er jo så mange heste på markedet, så ud og se om der måske er en anden som kommer endnu tættere på som drømmehesten.

  • #21   7. maj 2014 Vil også sige prøv den igen og igen. Han kan ændre sig meget når du flytter ham, så du skal vide det er ham du ønsker og vil arbejde for smiley nu du har en der ret langt fremme haster det dog med at få mast endnu et par prøvninger ind. Find evt et stort sted, hvor du kan prøvet et par stykker. For ja rart at sammenligne. En ung hest har årene foran sig sammen med dig, koster nok mere i træning og tid, men ofre du det, vil du jo få det hele igen i fremtiden.

  • #22   7. maj 2014 Hej alle, nu har jeg været ude og prøve ham igen, nu med en anden hest ved siden af, og hvor at ejeren og jeg skiltes på vej hjem, for lige at se, hvad han sagde til en længere tur og skille sig fra sin ven som var på vej hjem. Desuden så min mor mig ride ham og jeg fik også prøvet en anden hest til sammenligning, som havde det ca. samme niveau og jeg var bare ikke i tvivl i om at det er ham som jeg vil have.. Jeg kan desværre ikke få ham på prøve, og der er nogle som er næsten 100 procent på at de gerne vil købe ham, hvis han går godt i spænd med deres egen hest (og han går godt med alle kan jeg se)... De kommer på fredag, så jeg skal nærmest slå til med det samme.. Men ejeren (som faktisk ikke er ejer men bare en som sælger den for en anden) har sagt, (vi har fået ham lidt ned i pris) at hvis vi ikke kan få ham ned, vil hun gerne betale de sidste par 1000, fordi at hun synes at vi passer så godt sammen.. Det kan godt være at det er et salgstrick, men hun sagde med det samme om den anden hest og mig, at vi ikke passede sammen, og den ikke var noget for mig (og den er altså ret meget dyrere).. Han er simpelthen så fantastisk! Og jeg føler virkelig at der er harmoni!

  • #23   7. maj 2014 Så skal du da bare købe den, forudsat at den går rent igennem handelsundersøgelse smiley

  • Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

    Følgere: 4 Svar: 298
    #24   8. maj 2014 Køb den smiley

  • #25   8. maj 2014 Aaarrrggh!! Okay! Det vil jeg også mega gerne! De sidste ting skal bare lige falde på plads og selvfølgelig efter den forudsætning at han går igennem handelsundersøgelsen... smiley

  • #26   8. maj 2014 Altså jeg var ude og prøve en hest to gange. Første gang virkede han perfekt, men anden gang prøvede jeg også at galopere (jeg er lidt den forsigtige rytter), og der fandt jeg ham for stærk. Når heste virker for stærke, når man prøver dem, så giver det som regel problemer senere hen smiley

  • #27   8. maj 2014 Hej igen ja det endte så med at han blev solgt lige foran næsen på mig.. Sagde at jeg bare skulle have en tænkedag mere... Og så vupti solgt...

  • Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

    Følgere: 4 Svar: 298
    #28   8. maj 2014 Øv. Nogen gange skal man være hurtig. Men der kommer nok en anden.
    Min hest som jeg har haft lidt over et år købte jeg meget hurtigt.
    Dagen efter den var sat til salg var jeg ude og se/prøve. Købte den på stedet og hentede den to dage senere.
    Var ikke i tvivl, måtte bare eje den smiley
    Elsker den hest.


    profilbillede
  • #29   8. maj 2014 ja okay, hvor sødt! smiley

  • #30   9. maj 2014 Jeg føler virkelig med dig!!!!!!! Hvor er hun da en ond kæ**ing!! Da jeg købte Tracy, aftalte vi at vi skulle tænke en dag mere og så sagde hun at der ikke ville komme andre ud og prøve hende før vi havde bestemt os. smiley :D smiley Håber virkelig at du finder en der passer der lige så godt eller bedre! smiley smiley <3 smiley smiley

  • #31   9. maj 2014 Tak for forståelsen! smiley Og ja, men det var jo ikke hendes hest.. Hun solgte den bare for en anden.. Så.. men ja det er lidt nederen.. smiley

  • #32   17. maj 2014 Øv surt surt. Men ja tænke dage kan koste for beder du om det, og de holder hesten tilbage, kunne du jo have sagt nej tak. Så jo reelt fair nok de så sælger, også når der er meldt ud, at der flere om budet men rigtig meget øv for dig smiley håber du finder en anden skøn hest.

  • #33   17. maj 2014 Jaja det er på ingen måde sælgers skyld, men jeg følte bare ikke at det var forsvarligt at tage beslutningen så hurtigt.. Så der var ikke så meget at gøre.. Der er ikke andet at sige end at det er super ærgeligt.. smiley

  • #34   17. maj 2014 Har ikke læst de andre indlæg... smiley Men som jeg læser så er du skudt i ham og han har valgt dig... smiley Jeg var lidt usikker på min hest, men da han valgte mig så var jeg solgt! Det gik lidt tid før vi lærte hinanden at kende og han alligevel åbnede op og siden da har jeg ikke fortrudt en dag smiley Jeg elsker den hest. smiley
    Han ville ikke slippe mig på folden da vi havde mødt hinanden, men da jeg tvang ham i traileren smiley og tog ham med hjem røg der noget i mellem os som gjorde at han ikke ønsket mig og stolede på mig på samme måde før der var gået mdr. smiley I dag har vi det mest fantastiske bånd og min hest ved 100% at jeg elsker ham og holder af ham uanset, ogf at han altid kan stole på mig smiley
    Det at en hest vælger dig skal du tage alvorligt da det er guld værd smiley

    Mvh TT


  • #35   17. maj 2014 ÅÅHH jeg ved det!!! Det er jo også derfor at det her går mig så meget på, fordi at jeg bare kunne mærke det.. At han havde valgt mig.. Men det er bare for sent nu smiley

  • #36   17. maj 2014 Er han solgt?? smiley Det er jeg så ked af.. smiley

    Mvh TT


  • #37   17. maj 2014 Ja han er nemlig blevet solgt lige foran næsen på mig, fordi jeg ikke var hurtig nok.. ÅÅhh var grædefærdig i to dage efter.. smiley

  • #38   17. maj 2014 Å nej smiley Så ked af det...Har du sagt du ønsker hesten hvis de andre fortryder? Gør det.. Eller kontakt de og sige at hvis de nogensinde vil sælge ham så bed de kontakte dig! I mellemtiden så kik efter andre heste og se om måske der kan findes en anden til dig!
    Mvh TT


  • #39   17. maj 2014 Ja har sagt det til sælger, at hvis de sælger ham videre så vil jeg have det at vide.. Sælger var meget ked af at jeg ikke fik købt ham, da hun synes at vi var det perfekte match, men hun havde den kun i kommission, så hu kunne desværre ikke holde ham.. Og jeg kigger skam videre, har prøvet en mase andre virkelig dygtige og søde heste, men der er altså bare ingen som ham.. I hvert fald ikke indtil videre. smiley

  • #40   17. maj 2014 Øv øv øv smiley

  • #41   18. maj 2014 Ja det er virkelig øv. Men mange tak for din forståelse, det betyder da faktiskn en hel del smiley smiley


  • #42   18. maj 2014 Har mistede et par heste der stod mig MEGET nær så kender følelsen... smiley

    Mvh TT


  • #43   18. maj 2014 Ja det er ikke rart skal jeg da lige love for.. smiley smiley smiley

Kommentér på:
Skal jeg slå til nu?

Annonce