{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

Nina S
Nina S
Tilmeldt:
13. jan 2013
Emner: 1 Svar: 1

Frivilligt arbejde i Egypten, indsamling {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til Egypten 3 uger til sommer og arbejde frivilligt på et dyrehospital sammen med 2 veninder. Vi er alle dyrlægestuderende og glæder os rigtig meget til den store oplevelse, der venter os i Egypten.

Da turismen, som ellers har været hovedindtægtskilden mange steder i Egypten, er dalet meget i de seneste år på grund af uroligheder, har befolkningen svært ved at forsørge sig selv og deres familie, og derfor er dyrevelfærd ikke en prioritet. Alligevel er befolkningen ofte afhængige af deres dyr for overhovedet at have en indtægt. Derfor er det så vigtigt, at disse dyr kan blive behandlet hos en dyrlæge, og at befolkningen lærer, hvordan man passer sine dyr.

Alt dette er nu muligt på dyrehospitalet, ACE (Animal Care in Egypt). Her kan man komme og få tilset og behandlet sine dyr gratis, og der gives både almindelige dyrlægebehandlinger, tandraspninger og hovbeskæringer/beskoninger. Derudover har dyrehospitalet 25 store bokse og nogle folde til heste og æsler og de har plads til omkring 30 hunde og katte.
Desuden er der på dyrehospitalet et klasselokale, hvor op mod 150 børn og unge om ugen kommer og lærer, hvordan man passer og behandler dyr på en god og korrekt måde.

Dyrehospitalet drives udelukkende på baggrund af donationer, og derfor er vi ved at samle penge ind til dem. Det vil være en stor hjælp, hvis I har lyst til at give et lille beløb til vores indsamling, der kan ses på denne side: www.justgiving.com/frivillig-egypten

I kan læse mere om ACE her: http://www.ace-egypt.org.uk/
Der er også blevet lavet en virkelig god mini-dokumentar om stedet, som virkelig er værd at se: www.youtube.com/watch?v=7w9NXaA_d9A

Hvis I har spørgsmål, er I meget velkomne til at skrive til mig.

På forhånd tak!

Mvh
Nina Schmidt



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frivilligt arbejde i Egypten, indsamling
  • #1   10. maj 2014 Jeg syntes det er så sejt at Egypten har det for dyr smiley så sejt

  • #2   10. maj 2014 Enig med Emilie! smiley bare ærgerligt det udelukkende er frivillige og donation det køre på, altså at staten ikke hjælper! Det jo et kæmpe problem på de kanter :s

  • #3   10. maj 2014 Du skal lige være forberedt på, at de ikke ret gode ved deres dyr dernede, så du kommer til at se ting du ikke ønsker du havde set. Men held og lykke håber du får en god tur og oplevelse.

  • Nina S
    Nina S Tilmeldt:
    jan 2013

    Emner: 1 Svar: 1
    #4   10. maj 2014 Mange tak for advarslen Anette. Jeg har dog sat mig grundigt ind i tingene, inden jeg planlagde turen, og ved også udmærket godt, hvordan forholdene for dyrene er dernede - hvilket jo også er en af grundene til, at sådan et sted som ACE overhovedet eksisterer. Jeg er sikker på, at det også bliver hårdt at se dyr lide på den måde, mange af dem gør, men jeg ved også, at min reaktion på sådanne situationer er at hjælpe - ellers ville jeg nok heller ikke have valgt at uddanne mig til dyrlæge smiley
    Så mit formål med at rejse derned er at hjælpe dyr i nød og så forlade stedet med et lille håb om at have gjort bare en lille forskel for dyrene - og så for øvrigt glæde mig over, at forholdene for dyrene herhjemme i DK heldigvis (som oftest) er mange gange bedre smiley


  • #5   10. maj 2014 Det er en fantastisk organisation. Det ville jeg også utroligt gerne smiley

Kommentér på:
Frivilligt arbejde i Egypten, indsamling

Annonce