{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

KS- tilbagefald? {{forumTopicSubject}}

Min hoppe blev i april sidste år opereret på Ansager for kissing spine og fik fjernet 1½ torntap. Vi har fulgt genoptræningsplanen til punkt og prikke og hun har også været super velfungerende indtil for lidt tid siden.

Nu er hun begyndt, at gå på 2 spor igen, som hun gjorde inden operationen. Hun får ikke rigtigt sin bagpart ind under sig længere, hun tværrer når hun får sadel på (har hun altid gjort), under ridningen kan hun også begynde, at trippe når hun går så snart jeg begynder, at tage lidt i tøjlen og har lidt en sjov form, at se på til tiden synes jeg. (Dette er IKKE pga ridningen, har jeg fået bekræftet)
Jeg fik af vide, af dyrelægen på Ansager, at der var 70% chance for, at hun bliv OK igen, men også 30% chance for, at hun ikke ville kunne rides. Kan hun evt have haft en opblomstring efter operationen og nu være røget tilbage igen? Er der nogle der har oplevet noget lign eller har gode/dårlige oplevelser med Kissing spine heste?
Ønsker ikke nogle negative kommentarer, kun at jeg kan få lidt evt råd/lign historier!

Hilsen Vibeke.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KS- tilbagefald?
  • #1   19. maj 2014 Det lyder umiddelbart ikke så godt med din hest smiley
    Du træner efter frem og ned eller hvordan træner du? (Er nysgerrig)

    Min hoppe Magie har KS/tætsiddende torntappe.
    Hun er godt nok ikke blevet opereret, men jeg har valgt at pensionere hende, da hun ikke kunne holde til det niveau vi var nået til (prix Saint Georg) samt indlæring af piaff, passage og 2changementer.
    Den samlingsgrad det kræver kunne hun bare ikke være med til, hun blev småt gående, trippende, og jeg kunne bare ikke få hende til at gå som jeg ved hun kan, derfor har jeg valgt at pensionere, jeg synes det var synd - selvom hun har det i mild grad, så var det stadig bare en hindring for os.
    Jeg kender nogle der er blevet aflivet, men kender også en som blev solgt med det og den er ikke mærket af det overhovedet..


  • #2   19. maj 2014 Ja jeg træner efter frem og ned og har jeg gjort lææænge. Har idag snakket med ansager og dyrelægen mente det kunne være arvæv, som evt generede hende. Og nu hvor hun er opereret, så er der ikke mere vi kan gøre. Så hun skal igen i røngten + klinisk undersøgelse for, at se hvad der skulle være og så skal jeg herefter tage kontakt til forsikringen. Har jo altid ønsket, at komme ud og starte stævner på hende, men vi har kun nået at starte 4, hvor 2 var på hjemmebane. og det er på en 3 årig periode, ellers har det kun været 1 skridt frem og 2 tilbage. Er så frustreret. smiley

Kommentér på:
KS- tilbagefald?

Annonce