{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.204 visninger | Oprettet:

Kørekort vs. Sadel {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation, at min hests sadler ikke længere passer. Derfor vil jeg gerne købe en barefoot sadel, som jeg længe har ønsket mig. Men det er en special edition, så de har den ikke altid på lager. Det den eneste spring sadel de har lavet smiley
Vil rigtig gerne købe den, så jeg kan begynde at springe på min unghest igen, og begynde på distance ridning. Men jeg vil også gerne flytte hjem til min kæreste, som bor i Kbh. Dette kræver så, at jeg har kørekort, da jeg er autist, og ikke kan klare offentlig transport hver dag. Lige nu cykler jeg ud til min hest hver dag, hvilket nok ikke bliver en mulighed, nå jeg flytter til Kbh.

Til dagligt er bareback ridning intet problem, men vi kan som sagt ikke springe, eller øve distance ridning.
Jeg har sparet op til en barefoot sadel siden marts sidste år, da jeg købte diva, hvor jeg så i mellem tiden, havde valgt at købe en dressur og en springsadel. (Dumt). De passede så ikke længere, og solgte min dressur sadel for 1200kr (300kr mindre end hvad jeg købte den til) og har fået et bud på 2000kr for min springsadel (1500kr mindre end hvad jeg købte den til).
Jeg har så valget mellem limited sadlen og kørekort.
Hvis jeg stopper med at ryge nu, så får jeg kørekort om et halvt år af mine forældre, dog har jeg ptsd syndrom, hvilket gør rygning til en vigtig del, for at jeg kan fungere i hverdagen.

Nu spørger jeg jer, hvad ville í gøre?
I fleste ville nok sige, stop med at ryge. Men det har jeg slet ikke overskud til lige nu, da jeg ikke får behandlet mit ptsd.
1. Ville i købe sadlen, og spare op til kørekort, som nok vil tage mig et år ca.
2. Få kørekort, og satse på at sadlen stadig er der, nå jeg har sparet 4800kr op? (Ca et halvt år).
Please hjælp:(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørekort vs. Sadel
  • #1   9. jun 2014 Jeg havde nok købt sadlen.

  • #2   9. jun 2014 Da jeg så overskriften tænkte jeg "Kørekort!". Jeg fik mit relativt sent i forhold til normalen her i området, fordi jeg ikke mente jeg havde så meget brug for det. Nu er jeg rigtig, rigtig glad for det. Og relativt sent = 4 måneder efter jeg var fyldt 18. Sådan er der forskelle.

    Men når jeg ser hvorfor du vil have kørekort, så bliver jeg i tvivl. Det største spørgsmål jeg har er: Hvad regner du med at køre i?
    Og derefter: Regner du med kun at bruge 5000 kr på kørekort, eller har du sparet mere op, som du bare ikke har brugt endnu?


  • #3   9. jun 2014 Kan du ikke få tilpasset din sadel og så få kørekort og derefter købe den sadel ? smiley Eller en anden sadel

  • #4   9. jun 2014 Hønen: min kæreste har en bil. Men efter han kørte galt på cykel, må han ikke længere køre i bil. Han fik kranie brud, og derfor hjerneskadet.

  • #5   9. jun 2014 Anne: nej desv. Da den ligger på skulderen:(

  • #6   9. jun 2014 som jeg læser det har du 4800 kr.. det kan du ikke få et kørekort for.. jeg havde nok valgt sadlen (da det vil tage længere tid at spare til den hvis du først skal købe bil, forsikring benzin osv )da jeg ikke ved hvad du vil kører i osv. (fortæller du intet om ) smiley

  • #7   9. jun 2014 Hvem betaler så til bilen? smiley

  • #8   9. jun 2014 Ja okay.
    Hmm kan hyppen holde lidt pause indtil du kan spare op igen til en ny sadel ? smiley ellers må alternativet jo være at låne penge af noget familie eller bekendte smiley


  • #9   9. jun 2014 Har penge til et køre kort nu. Dvs. Hvis jeg køber sadlen, så har jeg ikke længere råd til et kørekort.
    Jeg er lige gået ud ad en skole pga psykiske problemer. Er vurderer aktiverings parat, hvilket er en pæn måde at sige på, at jeg hverken kan klare udd. Eller arbejde. Så i de næste to måneder, er jeg på kontant hjælp, så har ikke nogen opsparing de næste to måneder. Efterfølgende har jeg en opsparing på kun 800kr. I måneden.


  • #10   9. jun 2014 Hønen: jeg har lavet budget på det. Det er ikke mit spørgsmål i denne tråd.

  • #11   9. jun 2014 Så det jo længe den skal holde pause? Hun har voksepause juli måned. Hvor jeg ingen opsparing har.

  • #12   9. jun 2014 Du vil bo i Kbh, have bil og hest.. Undskyld, det er virkelig ikke for at være nedern, men hvordan vil du få det til at hænge sammen, økonomi mæssigt? Bor selv i egen lejlighed, hvor priserne ikke er vildt høje. Jeg vil ikke engang nu have råd til hest, selvom jeg er på su og har arbejde.. Fedt, hvis du kan få det til at løbe op! Men ja, jeg forstår det ikke helt..

    Anyway, jeg havde valgt kørekortet..


  • #13   9. jun 2014 Jeg havde valgt kørekort og så evt. lånt mig til en sadel. Tro mig, det er langt nemmere at komme omkring. Jeg havde absolut ikke travlt med at få det heller, men da det først var i hus gik det stærkt. Det er utroligt den frihed et kørekort giver, og du opdager det ikke før du har det i hånden. Plus, hvordan ville du ellers komme frem og tilbage siden du ikke kan klare offentlig transport?

  • #14   9. jun 2014 Forstår godt du ikke kan forstå det, hvis man ikke er inde i det "system" jeg er i. Men jeg vil få noget støtte som udeboende, og det gør min kæreste også.
    Har regnet på det, og det har min far også:)


  • #16   9. jun 2014 Nicoline: præcis. Men så må jeg vente med at flytte til om et år. Men nogen gange føler jeg mig også ufatteligt latterligt, at jeg vælger at få en sadel, på en hest, som er tilredet efter at rides uden udstyr, og så vente med at flytte, til om et år, pga en sadel, som jeg vil bruge til at springe i.

  • #17   9. jun 2014 Hvis din far er inde over det, så er du højst sandsynlig informeret om alt. Mange af mine venner havde ikke lige tænkt over, hvor dyrt det egentlig er og bo selv, og flytter i alt for dyr lejlighed, hvor de så må flytte efter få måneder. Duuumt..
    Men ja. Undrede mig bare. Hæh. smiley


  • #18   9. jun 2014 Isheste, prøv at gå i hans sko før du dømmer ham. Vi kæmper alle en kamp som andre ikke ved noget om, er sikker på han gør det bedste han kan.

  • #19   9. jun 2014 Isheste: jeg er autist, har ptsd og andre personlige ting, som jeg ikke lige deler på det offentlige, men nej. Pga det, har jeg ingen rygrad, efter jeg er stoppet med cutting, som jeg havde gjort i 10 år.(har været "clean" i snart 5 måneder. Yay).

  • #21   9. jun 2014 Kørekort først! Det holder forhåbenligt for altid, det gør sadlen ikke.

  • #22   9. jun 2014 Tak i to:)
    Isheste: som de siger, kender du mig ikke, men ovenstående har du lige en smagsprøve på min hverdag.


  • #23   9. jun 2014 Undskyld jeg spørger smiley

    Men du havde ikke noget sted i tråden oplyst om at du havde lavet budget der får det til at passe. Derfor synes jeg at det var et ret relevant spørgsmål med hvem der betaler til dytten. Det kommer tit bag på folk, og jeg er helt sikker på at der er ting der vil komme bag på mig når jeg engang får bil.

    Jeg ville se sådan på det, at et kørekort kan man altid bruge, men en sadel er bare en sadel. Så ville jeg vælge det - UDEN NOGEN hensyntagen til om du flytter eller ej! Man kan mene om den sag hvad man vil smiley


  • #24   9. jun 2014 RideAhorse: jo den her gør. I hvert fald ind til den falder sammen. Barefoot sadler kan ændres i str. Hele tiden. Men forstår din pointe smiley

  • #25   9. jun 2014 Hov hov hov hov.. Har du cuttet siden du var 8 år gammel? Fast? Eller var det bare første gang, og så gik der noget tid inden du gjorde det igen? Når man er 8 år, er man et barn, ikke engang ung, bare et barn, der leger med legetøj - ikke cutter.

  • #26   9. jun 2014 Den holder jo nok ikke de 60-70 år kørekortet holder. Jeg ville klart få sikret mig det først :-).

  • #27   9. jun 2014 RideAhorse: ja desv. Jeg blev indlagt første gang da jeg var 9.

  • #28   9. jun 2014 Haha true smiley

  • #29   9. jun 2014 Hønen: haha det bare i orden:)

  • #30   9. jun 2014 Hov - kom til at stalke dig. Har sgu da set dig før! smiley kan bare ikke komme på hvor.. Hæhæ, nå men, vil ikke spamme din tråd med totalt off topic. Håber du blir klogere på, hvad der er bedst for dig at købe/få! smiley

  • #32   10. jun 2014 Wtf? Dengang vidste jeg ikke engang at man kunne sådan noget. Hold da op..... Jeg er målløs...

  • #34   10. jun 2014 Isheste: lyder rigtig fedt! Og giver mig lidt håb, men uanset, vil jeg gerne have muligheden for at køre i bil, for uanset hvordan jeg har det, skal hesten passes hver dag, og hvis jeg har en rigtig skod dag, og skal med det offentlige, kan det nok gå galt, med et anfald midt i det hele.

  • #36   10. jun 2014 Nå jeg har det dårligt, vil jeg bare godt være helt alene. Isoleret på mit værelse. Og det dur jo ikke, hvis jeg skal ud til min hest, og det eneste valg er offentlig transport.

  • #37   10. jun 2014 Jeg ville vælge kørekortet, og så sælge den sadel jeg havde, og købe en billigere sadel der passer, indtil jeg havde råd til drømmesadlen smiley

  • #38   10. jun 2014 Hov, lige en lille ting til det med angsten. Jeg dæmmer ikke, for jeg kender dig ikke, men for mig lyder det som om du har accepteret din diagnose, og derfor bruger den som undskyldning. Pres dig selv helt ud på grænsen, ikke over den, men lige på grænsen. Så bliver du stærkere, og måske er det en dag muligt at tage offentlig transport. Bare fordi man har en diagnose, er det ikke en undskyldning, for at give op, og ikke kæmpe videre.

    Og for at jeg ikke skal lyde alt for karlsmart:
    Jeg lider af klaustrofobi. Ikke med små rum, men jeg får klaustrofobiske anfald. I mange år er jeg blevet presset længere end hvad jeg kunne klare, når jeg fik disse anfald, og folk troede at jeg var overfladisk. Selv begyndte jeg også selv at tro det. En dag for nogle år siden, gik det pludselig op for min mor og jeg, hvad der er galt med mig, og mange af mine reaktioner er blevet forklaret nu. Min klaustrofobi er blevet værre med årene, og jo flere anfald jeg får, jo værre bliver det. Der gå en uge mellem anfaldene, eller måske et år. Meget forskelligt. Før skulle jeg have strammet sikkerhedsvest HELT stramt, men dette kan jeg ikke længere klare, og den skal sidde helt løst, samt jeg rider kun med den til stævner, hvor jeg skal.
    Nå frem til det vigtige. I starten brugte jeg det som en undskyldning, og sagde hurtigt fra, hvis jeg kunne mærke at, der var en lille bitte smule på vej. Men da jeg indså det, pressede jeg mig selv, og gjorde alt hvad jeg kunne, får at gå på Line med den hårdfine grænse. Nogle ting er blevet bedre, men der er stadig ting der bliver værre.
    Dog tør jeg ikke tænke på, hvad det kunne have ført til, hvis ikke jeg indså at jeg brugte det som en undskyldning.

    Det blev vidst liiiiiiiidt langt. Men pointen er: brug ikke din diagnose som undskyldning, for hvis du gør, graver du dig selv ned i et dybt sort hul.


  • #39   10. jun 2014 Jeg har siden efteråret været gået nærmest helt i stå, hvor jeg måtte droppe ud af skolen, simpelthen fordi jeg var så mentalt nede, at jeg blev fysisk syg, hver gang jeg skulle afsted, eller skulle lave lektier o.lign.
    Jeg havde også rigtig rigtig svært ved at skulle overskue noget som helst, og i enkelte tilfælde har jeg skulle mindes om at spise mm., fordi jeg simpelthen har været så langt nede, at jeg bare ikke har følt hverken appetit eller sult.
    Det betyder også, at jeg overhovedet ikke kunne komme afsted ud til Liva selv, på nogen dage overhovedet, specielt fordi det var med det offentlige. Der var det super fedt, at jeg kunne blive kørt derud.

    Selvom jeg er en af dem, der bruger oceaner af penge og tid på at finde sadlen til min hest, så ville jeg nok vælge kørekortet i lige dit tilfælde, netop fordi jeg ved hvordan det er ikke at kunne komme afsted. Og som du selv siger, så skal hesten jo passes ligemeget hvordan man har det. smiley

    Jeg håber du finder ud af noget, og jeg krydser fingre for, at du på et tidspunkt bliver stærk nok til, at kunne kvitte rygningen - også selvom det ikke bliver i dag, i morgen, og måske heller ikke inden for det næste år. Det er trods alt meget sundere for både helbred og pengepungen! smiley


  • #40   10. jun 2014 RideAhorse: det ved jeg. Og jeg presser mig skam også. Efter folkeskolen, hvor jeg havde 70% fra hver hvert år ( hvor jeg skiftede skole 7 gange pga mobning), tog jeg på 10. Klasse, som jeg holdte til i 6 måneder. Derefter forsøge jeg at arbejde, som holdte én måned. Derefter prøvede jeg produktionsskole, som jeg gik på lidt over et år, og nu er jeg så her.
    Da jeg gik på produktionsskole, tog jeg toget hver dag. Både frem og tilbage. Dog aldrig alene.


  • #41   10. jun 2014 Bøgegården: lige præcis. Tak for svar/din mening:)

  • #42   10. jun 2014 Havde nok valgt kørekort. Du siger selv, at ridningen fungerer uden sadel, men at du så må vente med at springe osv. Et kørekort tager måneder, i nogle tilfælde 4-5 måneder (jeg startede d. 3 feb og får først mit på torsdag hvis jeg består) - i den tid kan du jo spare op, selvom at du så nok ikke har pengene helt når du får kortet - men det er LANGT nemmere at have kørekort! Det giver virkelig en frihed, og hvis du skal ud og bo hos din kæreste, så ville det være mest praktisk at kunne køre ud til hesten selv - det er billigere og hurtigere!

  • #43   10. jun 2014 Sleep: rigtigt. Tak.

  • #44   10. jun 2014 jeg ville vælge sadlen. ellers kommer du til at finde en anden.

    kørekort, ærlig talt der er så mange udgifter når man har sådan et, benzin, vægtafgift, forsikring, parkering, evt bøder mekaniker, syn mm jeg har ellers selv haft bil i mange år men valgte sidste år at holde en pause, og nu har jeg råd til de ting jeg gerne vil have. har lige købt mig en lammeskindssadel og ting til kattene.
    Du skal jo også være 100 % på at du og din kærste virkelig skal være sammen. Nu ved jeg jo ikke hvor længe I har kendt hinanden, men man skal altid overveje det. Også nu hvor du er syg, så er det rarst at du også har nogen til at støtte dig. Og så er du bare 18 år. jeg tror mange på din alder bare vil slippe af med de gamle hjemme, fordi nu er man voksen og alt det der.

    men personligt bor jeg selv hjemme til trods for at jeg lige er 20 år ældre end dig. Men jeg har valgt anderledes end de fleste. For jeg har mine dyr at tænke på først. Og skulle jeg bo for mig selv, ja så må jeg af med bla hestene. Er på KH og er syg, så der er ikke mange penge til overes når jeg har købt medicin mm, men jeg har råd til mine dyr når jeg bor sammen med mine forældre - anden god fordel er at man altid har noget som kan hjælpe - og omvendt


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #45   10. jun 2014 Hvis folk nu holde sig til emnet, og ts' oplysninger, istedet for at komme med div. Andet..

    Jeg havde nok valgt kørerkortet, du "kommer længere i livet" med et kørekort end en sadel, især hvis det i har nu fungere udemærket.

    Men jeg har også altid valgt mennesker frem for heste, hvilket mange (især her inde) ikke vil gøre..

    Et kørekort vil gavne dig i rigtig mange situationer, hvor en sadel kun er til din hobby smiley


  • #46   10. jun 2014 Astrid: det har du ret i. Tak for din mening smiley

  • #47   10. jun 2014 Tja jeg valgte sadlen da jeg stod i samme siuation, men jeg er så heller ikke afhængig af bil og forhåbenligt vil jeg i løbet af sommeren (hvor jeg arbejder) kunne få sparet en god sjat penge op så jeg derved kan få mit kørekort.

  • #48   10. jun 2014 Kørekort smiley

  • #49   10. jun 2014 Hvor skal du bo hvis du flytter til Kbh? Hos din kæreste eller selv?
    For hvis det er selv, så ville jeg ikke vælge nogle af delene, da der er rigtig meget der skal betales.. Omvendt, har du undersøgt reglerne omkring kontanthjælp når man har en samlever? Bare så du ikke risikerer ikke at få noget udbetalt, da samlever tæller som ægtepar i det system.


    Men anyway.. Ville til hver tid vælge kørekortet før sadel ^^ bortset fra ovenstående..


  • #50   10. jun 2014 Okay tak smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #51   10. jun 2014 Sk: forkert. Sebastian er under 25, så forsørgerpligt er ikke hældene der

  • #52   10. jun 2014 Er kun på kontanthjælp i to måneder. Derefter skulle jeg gerne være i aktivering, som svarer til su plus støtte.

  • #53   10. jun 2014 Jeg kan jo så hilse at sige, at jeg har haft kørekort og bil i et lille år nu

    Min konto har heddet minus siden december - og det er til trods for budgetering, forsikring der bliver betalt hver måned og en bil, der kørte okay på literen.
    Bare for eksempel havde jeg glemt ALT om at få falck på køretøjet.
    Så det var 1400 for at få den hentet og bragt til værkstedet 4 km væk. Og 400 for at få et abbonnet på den.
    Derudover har jeg haft ekstraudgifter til rejsekort mens bilen har været i stykker (og det synes den var sjovt)
    Så det skal du også være opmærksom på.

    Og HAR i tjekket at forsikringen IKKE stiger når du bliver skrevet op som bruger af køretøjet? Det er f.eks. væsentligt dyrere for mig at holde en forskring, end det er for min mor, og skal jeg sættes som bruger, så stiger hendes også væsentligt.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #54   10. jun 2014 Rynkedelen: undskyld, men hvis din konto har stået i minus grundet 1800kr. Så er det altså heller ikke et sikker budget!!

    Men hvorfor have så travlt med forsikring, det ene og det andet. Ts spørger om et simpelt spørgsmål, ikke om at snakke med en "skrap bankmand" eller en "skrap fingerløfter" som alle åbenbart skal lege.

    Man kunne bare nøjes med at skrive: jeg havde valgt en sadel, eller jeg havde valgt et kørekort.


  • #55   10. jun 2014 Astrid
    Det var så heller ikke alle ekstraudgifterne der har været i den måned smiley
    Havde ekstraudgifter for omkring 5000 i løbet af december, så det her var bare en lille smule af det. Nu var det mere for at gøre opmærksom på at der godt lige pludseligt kan komme noget.

    Og jo, mit budget er lagt efter at det løber rundt hver måned for den SU jeg har, og så har jeg en opsparing ved siden af, som jeg kan tærre på når der pludselig kommer ekstraudgifter. Som der vel og mærket også er budgeteret ind.

    Så prøv ikke at gøre dig klog på min økonomi og min budgetering.

    Hvorom alting er, så valgte jeg kørekortet over saddelen, og det var ikke en smart plan økonomisk. Til gengæld en del mindre stress fordi jeg havde en times mindre transport om dagen.

    Og grunden til at jeg skriver det med forsikring er fordi det ville da være møgsur numse at han får kørekortet og så finder de ud af at det ikke kan løbe rundt fordi forsikringen stiger.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #56   10. jun 2014 Rynkedellen: et kørekort er på ingen måde ensbetydende med udgifter?

    Men ensbetydende med, at hvis man har bil stillet til rådighed så er ens hverdag meget meget nemmere, især hvis man er i sebastians situation.

    Hvis man som mange ryttere lever udelukkende for at heste er det eneste i verden, så kommer man ikke langt, man bliver nødt til på et tidspunkt og tænke ud over din ridning, og ens liv ved siden af stalden, som man forhåbentligt har..
    - dette er ikke myntet på dig, men bare generelt


  • #57   10. jun 2014 Det risikerer han jo det er, hvis forsikringen stiger af at han bliver skrevet op som bruger, eller er ude for et uheld (og det behøver ikke være mere end at snitte en anden bil når man bakker ud på en fyldt parkeringsplads). Ellers er det jo meget muligt at han skal betale benzin engang i mellem, en bid af forsikringen, etc. Og så er der risikoen for at dumpe kørekort og skulle op igen.
    Så man kan lige så godt regne med at kørekort = udgifter. Om end ikke andet, for at have en buffer til skader og sliddele, den kan jo lige så vel være snedig til hvis krikken ligger sig med kolik søndag aften smiley

    Og ja, det er VÆSENTLIGT nemmere med en bil i hverdagen! Det er fantastisk at kunne køre rundt som det passer en, mindre transporttid, større frihed og så videre. smiley


  • #58   10. jun 2014 Jeg har egentligt svært ved at se din problemstilling. smiley

    Du skriver at sadlen er vigtig fordi du skal bruge den til spring og distance, og ellers rider du gerne uden. Men da din hoppe kun er 4 skal du ikke træne nogen af de ting, så den er ikke vigtig nu, smiley så derfor kørekort, og sadlen skal nok være at finde når du har sparet op igen, det skal du ikke være nervøs for smiley


  • #59   10. jun 2014 Hvad får du i kontanthjælp?du har mulighed for at modtage forhøjet sats i og med at du har en diagnose.
    dog er jeg ik sikker på at det er sådan mere,tjek med din sagsbehandler.jeg var under 25 da jeg kom på kh men da jeg fik diagnose var det muligt at få forhøjet kh,svarende til sats for dem over 25.
    Jeg var på det længe,ved ik om det er anderledes når det kun drejer sig om 2mdr


  • #60   10. jun 2014 Jeg ville slet ikke være i tvivl - kørekort. Den gør dit liv så meget nemmere og giver dig langt flere muligheder.
    Fx. mig, jeg ville aldrig være kunne kommet ind på min drømme uddannelse, hvis jeg ikke havde mulighed for at kører i en bil hver dag.


  • #61   10. jun 2014 Min hoppe er ikke for ung til at begynde at springe.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #62   10. jun 2014 Rynkedellen: hvad så hvis gjordstropperne bliver ødelagt på sadlen ?

    Helt ærligt, man skal ikke tage sorgens på forskud, hvorfor skulle han ødelægge bilen?


  • #63   10. jun 2014 Jeg havde utvivlsomt valgt sadlen. Jeg har altid levet med det præmis, at ridning er en hobby og en hobby skal ikke komme før de vigtige ting i mit liv f.eks. transport og kæreste.

    Undskyld, men ærlig talt så synes jeg at det ville være super barnligt at vælge sadlen frem for kørekortet. I mine øjne er det ligesom en teenager der bruger penge på ekstra tøj frem for den nødvendige lommeregner, cykel, taske eller lignende smiley


  • #64   10. jun 2014 Nah synes nu ikke det barnligt. Det er en prioritering om hvilken af delene er vigtigst at få først.

  • #65   10. jun 2014 Hov, jeg ser nu at jegvalgte at skrive at jeg havde valgt sadlen, men jeg mente selvfølgelig kørekortet

  • #66   10. jun 2014 Hej Sebastian.

    Det er kun dig der ved hvad der er vigtigst for dig... At ride din hest med sadel..Eller få kørekortet.. Du kan sagtens springe din hest uden sadel..Og ride laange ture.. Men din hest skal langsomt trænes op til det. Uanset hvad du vælger tager det ligeså lang tid at spare op til den anden ting..For du behøver jo ikke bruge resterende penge fra kørekortet hvis du køber sadel. Og tager du kørekortet er det hele sadelen der skal spares op til smiley Som jeg kan forstå uden at have læst alle indlæg så er kørekortet vigtigst for dig..Jeg havde nok valgt sadelen da min hest kommer først..Men jeg har ikke de problemer du har..Havde jeg haft det havde jeg nok også valgt kørekortet.. Så gå du i gang med at gøre trafikken farlig smiley Lykke til med kørekortet smiley

    Mvh TT


  • #67   10. jun 2014 Jeg er 21, og har fortrudt SÅ meget, at jeg ikke købte kørekortet da jeg havde pengene.. Jeg ville sige kørekort først, og så sadel bagefter..

  • #68   10. jun 2014 Team tindur: okay tak:)
    Det gør jeg også. Vi startede blot med 15 min, hvor de første gange kun var skridt. Både for hende, og fordi jeg ingen balance havde smiley nu kan vi ride ca 30 min. I skridt og trav. Har ikke lige udfordret mig med galop endnu, da jeg ved, at hendes balance ikke er så god endnu, og derfor også grunden til, at jeg gerne vil have en sadel, for hvis vi begge ryger ud ad balance, kan det kun gå galt. Og derfor har jeg heller ikke udfordret os med springningen.

    Tak for svar begge to:)


  • #70   11. jun 2014 Kørekort - uden tvivl.
    Jeg købte min bil for 2 mdr siden, har indtil videre repareret på den for 10.000 smiley Så der kan altid komme udgifter..
    Og så ville jeg nok med en tvivlsom indtægt sælge hesten.


  • #71   11. jun 2014 Camilla: min hest er min terapi. Der er ingen mulighed for, at jeg sælger hende nogensinde. Uanset. Om jeg så skal bo hjemme, indtil hun gået bort.

  • #72   11. jun 2014 Og har hende forhåbentlig i mange år endnu. Hun er kun næsten 4 år.

  • #73   11. jun 2014 Som sagt var det hvad JEG ville gøre smiley

    Men tja i KBH er det sgu ikke til med bil alligevel, de fleste cykler rundt.
    Men ville nok også tage kampen lidt op mod sygdommen, kender flere der er ramt efter at have været udsendt smiley

    Held og lykke uanset hvad du gør smiley


  • #74   11. jun 2014 Ja men at cykle ud til hesten, er nok lige lovligt langt.
    Tak:)


  • #75   11. jun 2014 For at holde mig til emnet udelukkende; Jeg havde valgt kørekortet. Det er i dagens Danmark utrolig vigtigt og godt at have. Det andet er 'bare' en saddel og den skal du nok få sparet op til en skønne dag smiley

  • #76   11. jun 2014 True. Det bare træls, for den sadel jeg gerne vil købe er en special edition:(

  • #77   11. jun 2014 Men måske kommer der en endnu bedre eller federe sadel om et år?

  • #78   11. jun 2014 Måske. Men det den eneste spring sadel de har lavet, og synes den virker rigtig god. Og i fremtiden, vil jeg kun købe barefoot sadler.

  • #79   11. jun 2014 Det kan være du kan købe den brugt, når du har fået sparet lidt op alligevel. smiley

  • #80   11. jun 2014 Det rigtigt:)

  • #81   13. jun 2014 Jeg havde klart valgt kørekortet!

    Jeg kører rundt i min fars 4x4 og betaler selv mine udgifter til den. Jeg vil ikke undvære den for næsten alt i verdenen! smiley

    Hvorfor SKAL det være en barefoot sadel?


  • #82   14. jun 2014 Tak for jeres svar og meninger. Jeg har idag valgt sadlen. Har altid prioriteret min hest før alt andet, og følte ikke, at jeg ville gøre det, hvis jeg valgte kørekortet. Og hvis jeg ikke holder fast i det princip, hvornår sætter jeg så noget foran hende igen? Det holder ikke i mit hoved.
    Men i skal have tak for hjælpen! Det vár faktisk en god hjælp. Men har regnet på det igen, og skulle gerne have råd til kørekort om 3-4 måneders tid, og den tid går jo hurtigt! Så jeg er glad for mit valg. Og min kæreste synes også det er helt fint, at vi venter de få måneder ekstra på det:)


  • #83   14. jun 2014 Lykke til med din nye sadel smiley Håber du får masse glæde af den og at du og din hest kommer til at hygge Jer en masse smiley

    Mvh TT


  • #84   14. jun 2014 Mange tak!:)

Kommentér på:
Kørekort vs. Sadel

Annonce