{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.015 visninger | Oprettet:

Samshield pasform - størrelse? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg fylder snart rundt (20 år) og ønsker mig utrolig meget en Samshield ridehjelm.

Jeg har udkig på deres basic læder hjelm ((link fjernet)

Jeg er blot i tvivl om, hvordan pasformen er på denne hjelm. Er den lille, normal eller stor i størrelsen?

I øjeblikket har jeg en John Whitaker hjelm (Wellington classic).
Jeg synes dog den strammer lidt om hovedet, og jeg har tendens til at få hovedpine.

Tror I, at jeg skal vælge den samme størrelse som jeg har i hjelm nu, da det er en anden model hjelm (Samshield)?
Jeg tænker, at hvis jeg snupper nummeret større, bliver hjelmen muligvis for stor..?

Det er måske lidt et skud i tågen, da jeg ikke har prøvet Samshield hjelmen endnu, men tænkte at det var værd at høre lidt rundt omkring størrelsen/pasformen.

Håber I kan hjælpe smiley

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Samshield pasform - størrelse?
  • #1   13. jun 2014 Med samshield er der tre forskellige skal størrelser og så er der de forskellige størrelser af indlægget der skal indeni.. smiley Hvis jeg var dig ville jeg sige du ønsker dig et gavekort til en samshield og så tage ud i en butik og prøve den så du er sikker på du får den rigtige og der kan du også få vejledning smiley

  • #2   13. jun 2014 Jeg har lige købt en, bruger normalt 57 i str, men i shamshield skulle skallen være str. M og fyldet 55

  • #3   13. jun 2014 Synes de er meget normale i størrelsen - bruger normalt 57-58 (tror jeg brugte 58 i JW-hjelmen), og min Samshield er i str. 57 med en large skal.
    Men tag ud at prøve den i en butik før du ønsker dig den, den kan jo kombineres på flere måder. Og den forhandles efterhånden i mange butikker, så der burde være mulighed for at finde et sted at prøve den på.
    Har også problemer med at stort set alle mine tidligere ridehjelme har klemt mig - jeg kan ikke ride uden min Samshield hjelm, den mærker jeg næsten ikke jeg har på smiley


  • #4   13. jun 2014 Men vær opmærksom på, at den lige skal "sætte sig". Den kan godt føles en smule lille i starten, men fyldet skal formes efter hovedet så den sidder perfekt til. Dog skal den selvfølgelig ikke være ubehageligt stram smiley

Kommentér på:
Samshield pasform - størrelse?

Annonce