{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Kan du anbefale en god bog til sommerferien ? {{forumTopicSubject}}

hej HG

jeg tager på sommerferie til Spanien i 14 dage på fredag og derfor vil jeg gerne have 1 eller flere bøger med smiley


jeg læser, tøsebøger(Kærlighed, ungdomslivet osv), fantasi, hestebøger (med en historie i)

håber i kan hjælpe mangler virkelig en bog smiley

hilsen michaela


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan du anbefale en god bog til sommerferien ?
  • #1   11. jul 2014 Beautiful Angels, det er en serie på 4 bøger. De er rigtig gode.

  • #2   11. jul 2014 Hmm ved ik om det er din smag.
    Men vil helt sikkert anbefale dig Hulebjørnens klan..
    jeg er normalt ikke til sådanne bøger, men er godt nok blevet bidt i den serie smiley


  • #5   11. jul 2014 Chestnut Hill. Det er en serie på 6 bøger og de er verden bedste hestebøger smiley

  • #6   11. jul 2014 Beautyful creatures

    Fifty Shades of grey (godt nok ikke lige ungdom, men kærlighed og erotik, meget spændene og nærmest alle kvinder over 15 har læst den eller burde læse den)

    Skyggeland

    Evermore

    Skal lige se om jeg kan komme på flere smiley men har arbejdet i boghandel og det var nogen af de serier/bøger vi solgte mest af til unge


  • #7   11. jul 2014 The fault in our stars smiley

  • #11   11. jul 2014 Serien der hedder 'De udødelige' af Alyson Noel smiley

  • #12   11. jul 2014 Sophie Kinsella skriver rigtig gode "slå hovedet fra" bøger! Blandt andet: Mine Hemmeligheder, Hvem er jeg? og Shopaholic serien.
    Ellers kan jeg anbefale:

    Delirium
    Slettet
    Skønne ondskab


  • #13   11. jul 2014 Dæmonernes by! smiley Den er mega god! Har næsten læst hele serien! smiley

  • #14   11. jul 2014 ToG! smiley
    Altså Kampen om Tronen, og de andre bøger fra serien smiley
    Det er bøgerne bag Game of Thrones serien smiley


  • #15   11. jul 2014 Heartland smiley

  • #16   11. jul 2014 As the world dies, en virkelig fed serie hvis man elsker zombiegysere smiley

  • #18   11. jul 2014 Nattens hus
    Vampyr serie om en teenagepige.11bøger.god
    Heksejægerens lærling,os god.godt skrevet
    Den hemmelige vampyr,mener der er tre bøger


  • #19   11. jul 2014 DIVERGENT!!! Læs den! Det er en serie og den først bog er også blevet filmatiseret. To'eren kommer vist ud som film i marts... Men det er bare en mega god serie!

  • #20   11. jul 2014 Heartland og 'fuldblod'

  • #22   11. jul 2014 Hvis du er til engelske bøger så læs Warm bodies. En god portion humor, romantik og pisse fed skrive kunst smiley

  • Silje Hagen
    Silje Hagen Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 79
    #24   11. jul 2014 Jeg har lige læst "Drageløberen" af Khaled Hossein.
    Det er en virkelig fantastisk bog. Den hører måske ikke helt ind under de genrer, som du efterspørger, men den er bare så god. Jeg fik en bedre kendskab til mig selv og min opfattelse af verden, mine medmennesker og samfundet. Jeg græd flere gange i løbet af den, både af glæde og sorg. Jeg synes det er fantastisk med bøger som denne; man efterlades med frustration over verden, den tid vi lever i og den tid der levede før os, samtidig oplevede jeg en ro og en masse virvlende tanker i et stort forvirrende sammensurium af flashbacks, associationer, samnnenkædninger og billeder af hverdagen og hvordan man i fremtidn vil løse konflikter af den ene eller den anden art. Hele tiden en perspektivering til eget liv og gerninger. Men mest af alt en dyb tomhed som når man har grædt alene over noget, man ikke kan sætte ord på.
    Det er utroligt som en bog kan få en til at føle alt. Det gør drageløberen. Gennem hele romanen når man nærmest hele følelsesspektret, det er ikke noget man selv tænker over, man mærker det først bagefter - det er vel det der gør den så fantastisk, man opsluges og tages med på rejse. Og jeg lærte noget, jeg lærte noget om mig selv. "Det er i mødet med andre mennesker at identitet skabes," denne bog skabte noget i mig.
    Det er derfor jeg vil anbefale den - det er en fantastisk bog.

    Nå men, af bøger der passer til de genrer du efterspørger var jeg i sin tid helt vild med The Hunger Games-triologien, Divergent-triologien og Krystalhjertet af Josefine Ottesen. Der er i hvertfald kærlighed og unge smiley Og en sidste bog, "Intet" af Janne Teller, alle burde læse den bog.


  • Silje Hagen
    Silje Hagen Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 79
    #25   11. jul 2014 Okay, det blev virkelig langt - sagen er, at jeg synes, du burde læse "Drageløberen" smiley

  • #26   11. jul 2014 Shadow Falls

  • Susling
    Susling Tilmeldt:
    jul 2009

    Emner: 3 Svar: 37
    #28   12. jul 2014 Ohh det er lige min hjemmebane det her smiley Har en blog hvor jeg anmelder ungdomsbøger/fantasy, og jeg læser en masse. Elsker fantasy og ungdomdsbøger.

    Kan anbefale følgende:

    Kærlighed/paranormal Romance:
    - Shadow Falls-serien
    - Haunting Emma-serien
    - Soulfinders-serien
    - Morganville Vampires-serien

    Dystopian alá Hunger Games:
    - Udvælgelsen af Kiera Cass
    - Fortabt af jana Oliver
    - Slettet-trilogien
    - Divergent-trilogien

    Hvis det må være lidt mere voksent romantik, dvs med sexscener, så er Black Dagger Brotherhood virkelig gode!

    Hestebøger er Britta og Silver simpelthen SÅ gode! God historie og der er styr på hesteudtrykkene og sådan.


  • #29   12. jul 2014 Krigerkattene
    Heartland
    Fuldblod


  • #30   12. jul 2014 Warhorse! smiley

  • #31   12. jul 2014 Eragon er også en fantastisk serie smiley
    Især hvis man kan lide Ringenes Herre(som også kan anbefales) samt Harry Potter smiley


Kommentér på:
Kan du anbefale en god bog til sommerferien ?

Annonce