{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
816 visninger | Oprettet:

Efaringer med bomløse dressursadler - modeller? {{forumTopicSubject}}

*BOMLØSE ERFARINGER SØGES*

Jeg håber at der er nogle som kan komme med en anbefaling eller to smiley

Jeg har redet i bomløs i mange år men er udelukkende bekendt med Barefoots modeller og jeg har altid været super glad for mine sadler!

Senest har jeg anskaffet en Barefoot London str 2 som jeg egentligt synes er en lækker sadel - desværre er den bare for lang til min unghest, som skal startes op her over sommeren.

Jeg har så kigget inde på Barefoots hjemmeside og fælles for deres dressursadler er *dybt sæde, store knæpuder* som er de to eneste ting jeg ikke vil have. Det går i london-modellen nu da jeg ikke rider særlig meget eller særlig seriøst på min gamle hoppe, men jeg vil gerne i gang ordentligt med min unghest.

JEG SØGER:
- En god bomløs dressur sadel som har enkelte tilpasningsmuligheder og svarer ca til str 1 på barefoot
- Sadlen må ikke være for lang da min dreng har en kort, bred ryg
- En SIMPEL sadel med så lidt støtte som overhovedet muligt (altså ønsker jeg ikke dybt sæde eller store knæpuder)
- En langtidsløsning; er ikke interesseret i en sadel som skal skiftes ud efter får år igen
- Prislejet er jeg fleksibel med, det er meningen at jeg skal have hesten til den dag han forlader jorden så vil gerne spare op til en god sadel

Jeg har selv kigget på sensation 4G dressage men har aldrig redet i modellen, har kun set den på billeder (og tænkt YUMMI en lækker sadel!)

Har i nogle bud på hvilken sadel der kunne være noget for mig og min drengerøv? Håber virkelig at der er nogle bomløse derude som lever op til disse krav, ville være meget ked af at vende tilbage til bomsadler...

I må have en rigtig dejlig dag og tusind tak for jeres tid!
Kærligst Frederikke

**OBS: hvis nogen tvivl er dette IKKE en købsannoonce, jeg er på ingen måder interesseret i at købe en sadel nu og vil ikke købe en brugt sadel - er blot interesseret i at få lidt anbefalinger udefra. Kender kun det ene mærke indenfor bomløse så har brug for at få lidt flere inputs***


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efaringer med bomløse dressursadler - modeller?
  • #1   19. jul 2014 Undersøg sensation g 3 eller 4. De er godkendt til dressur stævner og kan fås uden og med meget støtte. Har ikke selv sadlen, men en bekendt har og hun er meget glad for den

  • #2   19. jul 2014 Jeg rider i en contact primery sadel som jeg faktisk er rigtig glad for, i starten var jeg lidt træt af jeg syntes den manglede støtte i forhold til min gamle windsor greenline, men det er en god sadel, også ligner den en bomsadel. Det sætter jeg meget pris på da jeg synes de typiske bomløse er ualmindelig grimme smiley
    Den har været den bedste løsning til min meget korte og meget brede model af en hest smiley


  • #3   19. jul 2014 Har en Baloun, som jeg har været ret tilfreds med, min hest har dog lagt så meget overlinje, at jeg bliver nødt til at skifte den ud på et tidspunkt, idet den ikke længere kan følge hans overlinje(Den er vist blevet for lige...), så den flapper når jeg rider letridning. Dog elsker jeg at ride i den, man sider fantastisk, og de to år den passede, var det simpelthen bare fantastisk :D! Den er så ikke helt bomløs - men med læderbom. Og så har den aftagelige knæstøtter, samt en ret tæt kontakt til hesten, savner den virkelig når jeg rider i andre sadler. Man sidder enormt frit i den, idet sædet ikke er dybt, og alligevel ligner den 100% en normal dressursadel :)!

    Held og lykke med at finde sadlen! Skal selv på jagt igen *suk*


Kommentér på:
Efaringer med bomløse dressursadler - modeller?

Annonce