{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
662 visninger | Oprettet:

Part {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at "anskaffe" mig en "pony-pige" til min hoppe, jeg starter skole igen efter ferien også bliver tiden lidt anderledes jeg har haft parter før dette har jeg valgt var gratis.
Men eftersom vi har flere faciliter hvor jeg har min pony og jeg ønsker en der er seriøs tænker jeg måske at tage lidt for det.
Men hvad koster sådan noget generelt ?
Ponyen er ox araber 146 står på Midtfyn
Tænker 3 gange i ugen og er selvfølgelig velkommen udover de 3 dage også, mulighed for at komme med på skuer, show og starte stævner på sigt.
Skal i genoptræning efter halthed nu her men ellers ganske fin at ride.
Vi har ridebane ridehus og fine tur muligheder, alt parten skal er at nusse ride og selvfølgelig passe godt på min pony
Hvad giver i eller ville i give for det ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Part
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   24. jul 2014 Hvad kan hesten når den er bedst?

  • #2   24. jul 2014 Jamen et par hundrede kroner synes jeg er meget fair smiley Hvis det er en rutineret pony, får rytteren jo erfaring ud af det.

  • #3   24. jul 2014 Rides i skridt trav og galop, hun har for 2 år siden kunne gå en stabil LC, hun skal lære det igen, dette forventer jeg dog ikke at parten absolut skal kunne,

  • #4   24. jul 2014 Man får erfaring i at ride en tændt pony, og hun viser tydeligt hvis man ligger signaler forkert.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   24. jul 2014 Måske 2-300kr.

  • #6   24. jul 2014 Jeg havde tænkt 300-400 også en ugentlig undervisning, men er ret rå i det her med "betalende parter" smiley

  • #7   24. jul 2014 300-400 + betale til undervisning, på en pony der skal genoptrænes?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   24. jul 2014 Team når hesten ikke kan mere, og det tilmed er for din skyld, ville jeg personligt ikke tage mere for det..

    Når jeg skriver "for din skyld", menes det at det er dig der for tidsproblemer, og at parten derfor er en hjælp for dig smiley


  • #9   24. jul 2014 Undervisningen vil jo selvfølgelig først blive når ponyen er klar smiley
    Genoptræningen tager jeg mig af og søger først parten når den er rideklar, det var mere for at sige at hesten ikke er klar til de høje klasser,


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   24. jul 2014 Men jeg syntes ikke man kan forlange mere end max 300kr. For en pony som ikke kan noget, ud over det basale smiley

  • #11   24. jul 2014 Tidsmæssigt vil det sagtens kunne gå uden part, men egentligt mest for ponyens skyld (og ja min samvittigheds skyld)

  • #12   24. jul 2014 Alternativet for mig er at jeg forlanger at parten rider undervisning for deres regning 2 gange ugentligt og så er parten er gratis, men det syntes jeg lyder stramt og hysterisk smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #13   24. jul 2014 Hvorfor er det et alternativ? Det giver for mig ingen mening smiley

  • #14   24. jul 2014 Fordi jeg har det lidt dobbelt med at tage penge for at få en part, da jeg økonomisk ikke har behovet for at der bliver betalt, men bare gerne vil have noget sikkerhed i at parten kommer, og tænker at hvis der er 2 faste undervisningsdage giver det mig en fornemmelse af at man så faktisk passer hesten og kommer aftalte dage

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #15   24. jul 2014 Det giver god mening smiley

  • #16   24. jul 2014 Jeg betaler 600kr om måneden for 2 gange om ugen, uden undervisning. smiley

  • #17   24. jul 2014 Kan se du fra Sjælland, og tænker at priserne er noget anderledes derover, for 600 kr ville jeg aldrig tage for det smiley

  • #18   24. jul 2014 Kunne sagtens få en part der var billigere, dog er min part simpelthen så god, så jeg lærer helt utroligt meget. På 35 min lærte jeg mere end jeg har gjort i flere måneder på rideskole, dog fik jeg også undervisning smiley
    - Det var helt utroligt! En virkelig dejlig følelse smiley


  • #19   25. jul 2014 Jeg rider en hest 3 gange om ugen. Super flink og har for nyligt placeringer i LA-klasser på C-plan. Hun er i form og er lige nu i ridning hos berider. Hun står på rideklub, som jeg vil mene er ret dyrt. Jeg passer hende de dage jeg har hende. Jeg betaler ingenting, bortset fra den undervisning jeg får på hende.

    Jeg vil mene det er en god ordning for mig, men det ville være fair hvis jeg skulle betale ca. 400 kr pr måned.

    I din situation ville jeg ikke forlange mere end 200 kr pr måned, da hesten ikke er i form og genoptræning tager lang tid. Prisen har også meget at gøre med hvor meget den er uddannet.

    Men jeg syntes ellers det lyder som en god idé med en part, når du ikke selv har tid hver dag smiley


  • #20   25. jul 2014 Genoptræning står jeg selv for parten bliver først aktuel når hun er 100 % rideklar igen.
    Så en evt part vil ikke mærke noget til at der er begrænsning i forhold til ponyen ridemæssigt.


Kommentér på:
Part

Annonce