{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

Hævelse ? {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere!! smiley

Min hest er rimelig hævet på venstre forben fra knæet og ned til koden.
Hun er ikke halt eller noget, og hun ser ikke ud til at have ondt i benet.

Har tænkt på, om det kunne være galle? Men efter hvad jeg har læst om galle i benene, burde det ikke sidde så højt oppe på benet?

Nogen der har noget bud? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævelse ?
  • #1   11. aug 2014
    Det sidder typisk nede ved koden og hvor gamache/bandagen sidder galle. Samt det typisk kommer når hesten står på stald længe.

    Det din har kan muligvis være et slag, spark e.l? Jeg ville gå med hesten nogle dage og se om det gik væk :o)


  • #2   12. aug 2014 Har du kigget om der måske er et lille sår et sted ? smiley

    havde nemlig en hest der kom ind fra fold med et meget hævet bagben, og til og starte med kunne jeg ikke finde noget sår, men da jeg havde kigget efter i et godt stykke tid, fandt jeg et lille bitte et, som var skyld i hævelsen. smiley


  • #3   12. aug 2014 Det lyder som en skade, eller evt. allergisk reaktion fra et insektstik/bid.
    Hvis hesten overhovedet ikke er halt, er det højst sandsynligt ikke noget alvorligt (seneskade ell. brud) så jeg ville lige holde øje det kommende døgn, og hvis hævelsen fortager sig, så er der nok ikke noget at bekymre sig om. Men hvis hesten stadig er ligeså hævet efter et døgn, så er det nok en god idé med dyrlæge.


Kommentér på:
Hævelse ?

Annonce