{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.684 visninger | Oprettet:

Er der en svindler på spil? {{forumTopicSubject}}

Hey alle "høns" smiley
Jeg er blevet kontaktet af en som påstår han vil købe satchmo som jeg har til salg. Det er jo meget flot bortset fra han skal til USA så?

Jeg har meget svært ved at tro det kan passe nu er satchmo jo ikke en dyr kendt hest eller ligende . Så?

Jeg søgte på nettet og faldt over denne tråd.

http://www.hestegalleri.dk/grupper/__alt_mellem_himmel_og_jord/940661-saelge_hest_til_usa

Det minder rigtig meget som med min.
Dette er dog en mand, og første gang kan skrev var på lidt dårligt dansk til min Tlf. Om jeg ville beskrive min hest til hans mail ......
Det gjorde jeg da og her kommer svaret.

Thank you so much for your response, I agree with his price and i'm satisfied with his condition too. I am buying him internationally to my home in America and i would pay you through PayPal as it is the fastest & easiest way for me to make payment at this moment, do not worry about paypal charges, i will take care of that and about the transportation, i shall arrange for a transport agent to come to your home directly for the pickup .

so if you accept this transaction, you should send me your info requested below if you have an account already with paypal:-

/> name :
payPal email :
mobile number:
total price :

or you should send me a PayPal money request, so that i can proceed with the transfer and then we can arrange for my transport agent to come for the pick up, after you receive your money. I will need your home address too for the pick up to be arranged.

i expect your reply soon smiley .

Ja hvad gør man så?
Jeg har skrevet frem og tilbage med ham og ja der er ting han ikke rigtig svare på og bla. Bla. Men sidst giver jeg ham et konto nummer han kan sætte penge ind på og så svare han med dette.

i can also make payment to your bank account via my paypal account which has my bank details attached to it. so provide the following information for the payment...

Account Holder Name:
Bank Name:
Account Number:
Swift Code:
Iban:
Total Amount:

Once payment has been received by you then we can arrange for my transport agent to come for the pick up, after you would have received your money. I will need your home address & telephone number for the pick up to be arranged.

i expect your reply soon smiley .

Ja det er jo flot ikk? Det er så her jeg søgte på nettet omkring salg til USA og fandt den der anden tråd og ja ? Jeg aner ikk helt om jeg vil hoppe på dette?
Hvis det nu passede så ville man da ikke betale for at få den derover bare for at mishandle den.
Og tømme ens konto kan de vel heller ikke med de oplysninger de beder om?
Der er nu heller ikke flere mill. På kontoen haha så de vil blive snydt der da. Hmmmm?
Han påstår det er til hans søn og det er en ting de har i deres familie. Hans far gav ham en dk hest da han var dreng hans onkel har en fra dk og listen er lang siger han?
Dette er blevet en giga lang fortælling med lad høre?
Andre der har prøvet dette? Hvad skal man gøre?

Mvh. Charlotte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er der en svindler på spil?
  • #1   22. aug 2014 Nå der betales via PayPal kan pengene trækkes tilbage, op til 3 måneder efter de er "betalt".

    Medmindre det er en kendt hest er der da heller ikke nogen der køber ubeset, og hvad med dyrlæge tjek? Har han bedt om det? Og overstiger transporten af hesten, dens værdi? Han kan jo ikke bare lige levere den tilbage hvis han opdager den har en skade. Og hvordan vil han forsikre den under transporten?

    Alt i alt.. Det er svindel.


  • #2   22. aug 2014 Kan slet ikke forstå at du så meget som overvejer det. Du vil jo på ingen måde vide om hesten får det godt.. Synes det lyder meget mystisk, og ville aldrig gøre det

  • #3   22. aug 2014 Han er ikke interesseret i hesten Han vil overføre for mange penge, og bede dig om, at returnere det overskydende beløb, via anden vej end PayPal, og imens trækker han hele beløbet tilbage fra PayPal,. Derved scorer han det beløb du har sendt tilbage til ham:-)
    Reelle købere fra udlandet, sender oftest en agent ud til landet for at se på flere heste, når interessante heste er fundet, vil køber som regel komme og se dem, eller agenten arrangerer transport.
    Sælg ALDRIG til en udenlandsk køber, der ikke er interesseret i at se hesten, enten ved selvsyn eller via sin agent smiley


  • #4   22. aug 2014 Jeg takker for hurtig svar. Og nej han har ikke bedt om dyrlæge og jeg har spurgt om han er klar over det med dragtbrusk men heller ikke der svare han. Andet end jeg forstår du er bekymret men det skal mok gå bla.bla og bla.

    Jeg har ikke planer om at sælge nu hvor jeg høre den med man kan trække pengene tilbage....
    Jeg tænkte jo at ok betal jeg hæver penge og du henter hest. Så kan det da ikke gå galt?
    Papir osv. Ville ham der henter sørge for at udfylde
    Og at sende sin kærlighed til USA tja?
    Jeg ville sikkert ikke besøge satchmo hvis en fra Århus købte ham for det ville gøre for ondt på mig hver gang jeg siger farvel.
    Så fotos og mail er ok for mig. Og skulle det heller ikke virke ja? Det kan ske om det så var din nabo der købte. Og jojo så kunne jeg bare glo over hækken haha men nej jeg ville også gøre opmærksom på dette "problem" for det er så åbenbart ikke nyt.


  • #5   22. aug 2014 Som Maria G. skriver - DETTE ER FUP!
    Ved dette bliver forsøgt med f.eks. hunde også og kan kun advare kraftigt mod at tro på sådan noget.
    I andre tilfælde er der sendt en for stor check som det så tager banken længere tid at verificere - dvs. det går så lang tid før banken finder ud af der ikke er dækning at sælger har nået at sende overskydende beløb retur og står så med en dækningsløs check. Det har også været oppe i medierne for længere tid siden.

    mvh Ponymor


  • #6   22. aug 2014 hej
    Jeg har fået den præcis samme besked og mail, og jeg ringede til paypal, og de sagde det 100% falsk!!! hedder han Michael friedland ham der skriver til dig? men alt i alt skal du stoppe lige nu, da jeg var tæt på at sende penge afsted og blev stoppet i sidste øjeblik! smiley


  • #7   22. aug 2014 Shit ja det er Michael friedlan der skriver...

    Puha dada hmm jamen kan vi ikke gøre et eller andet mon hm lige nu venter han på jeg betaler jo .... Mon politi kan træde ind der eller er de skide ligeglade hmm ?


  • M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 324
    #8   22. aug 2014 Med garanti fupmager

  • #9   22. aug 2014 den mail fik jeg også om et keyboard jeg skal sælge.. takket være dig ved jeg nu det er fake smiley

  • #10   22. aug 2014 Skriv til ham du vil have kontant betaling når hans "transportagent" afhenter hesten smiley
    Cash or nothing smiley


  • #11   22. aug 2014 det er ren svindel det såkaldte "Nigeria" mail. Hvor de opretter falske personer.
    Er det her på hestegalleri du er blevet kontaktet så anmield til bazoom er det på en anden side så for det anmeldt til dem


  • #12   22. aug 2014 Hæhæ jo tror alle her er klar over det er fake. Hmm jeg prøver sgu og ringe til politiet og høre om de gider rode med dette....

    Jeg er da kun glad for hvis dette kan rede andre der er ved at hoppe i fælden


  • #13   22. aug 2014 Politiet gør nok ikke noget, men du kan prøve.

  • #14   22. aug 2014 Det er enlig bare at bruge sin sunde fornuft, at fragte en hest til USA koster over 50.000kr så hesten skal have en væsenlig værdi før det overhovedet kan betale sig for en amerikaner at købe og fragte hesten hjem. Husk på de har også billige heste til salg over ved dem, så hvorfor skulle de dog betale så meget ekstra for at få en hest fra Danmark?
    Yderligere er PayPal i sig selv en alamklokke, netop fordi køber kan trække pengene tilbage op til 3 måneder efter disse er overført.


  • #15   22. aug 2014 Jo har lige snakket med dem og eftersom jeg ikke kan printe fra min iPad skal jeg nu komme op til dem så må vi se hvordan vi får oplysningerne ud til dem.

    Håber sgu de kan få fingeren i ham. Vi ses senere på dagen for vil skynde mig op med alt dette.


  • M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 324
    #16   22. aug 2014 Godt du handler! Jo færre på spil af den slags fuskere, jo bedre

  • #17   22. aug 2014 Ja Well hvis man nu virkelig har den tradition i sin familie og har røven fuld af penge så kunne dette da være virkelighed.....

    Det med paypal anede jeg så intet om har aldrig brugt det kender kun navnet og at det har noget med penge frem og tilbage at gøre.

    Bare såen lige for at forsvare mit tvivl lidt smiley
    Jeg spurgte jo her pga. Jeg ikke helt troede på dette, så gider helst ikke dette bare ender med hvor tosset man kan være for at hoppe på den historie.

    Ses senere kh Charlotte


  • #18   22. aug 2014 Jeg blev også rigtig sur da jeg opdagede at det bare var ren fup. paypal har i hvertfald fået besked om det og vil sende en besked ud til alle brugere om denne mail, da han åbentbart har det samme til rigtig mange sælgere smiley men jeg tror ærligtalt at man ikke kan gøre så meget ved det, man må bare håbe at de næste ofre ikke tror på det smiley


  • #19   22. aug 2014 Paypal regnes nu for en ret sikker betalingsform (modsat f.eks. western union som ofte bruges af svindlere), så det er ikke brugen af paypal der får mine alarmklokker til at ringe.

    Men lidt sund fornuft siger jo at en reel køber ikke henter en hest i DK, som ikke først er undersøgt og som ikke har en vis værdi... Små søde luner har de masser af derovre, så hvorfor hente i DK
    Dernæst er mails forfattet som 99% af de øvrige svindlermails, omend det engelske faktisk er ret godt i dette tilfælde


  • #20   22. aug 2014 Blev også kontaktet af sådan en da jeg havde pony til salg for 20 tusinde få år tilbage smiley det kan kun være en svindler...
    Min veninde blev også kontaktet dengang hendes stod til 30-50 på ridehesten og han ville betale transporten hvis bare de kørte den til holland og satte den på et skib -.- helt sikkert...... smiley
    Det er svindel kan ikke tro andet!


  • #21   22. aug 2014 JA gu det fup! Og politiet kan/vil ikke gøre noget ved det.... ? Hende jeg snakkede med i Tlf. Fik mig jo til at køre op til dem. Men hende der tog imod mig afviste mig igen.
    Internettet er fyldt med svindlere og vi kan ikke lave andet hvis vi skulle gøre noget ved det. Det er kun godt vi opdagede det og havde vi ikke ja så kunne det være de ville se på det hvis der ville være stort nok belæg for det.
    Hmm flot så.
    Prøvede at få hende til at se jeg jo havde en kontakt med ham lige nu men som hun rigtig nok siger så har han endnu ikke gjort noget ulovligt selvom vi godt ved det er hans ønske.
    Og skulle man lade som om vi intet vidste og lade ham snyde ja det må man så ikke.
    Så skulle det være noget med agenter mm og sikkert til nogen flere øre end dette er haha.
    Ak ja vi må passe på os selv og hinanden.

    Jeg takker for alle de gode råd og advarseler jeg hurtig fik her og lad os så alle skåle for at.

    Michael Howard Friedland
    +1301 825 8094-mobile
    +1480 792 9256-fax
    mfriedland@outlook.com
    Andet Tlf.nr +12845994717723

    Er en stor svindler.


  • #22   22. aug 2014 Det er ikke et spørgsmål om at politiet ikke VIL gøre noget, men om at de faktisk ikke KAN.
    For det første befinder svindlerne sig jo temmeligt langt fra DK, for det andet er det ikke sådan lige at finde ud af hvem der gemmer sig bag navnene..


  • #23   22. aug 2014 Årh jo de kan skam...... Men de må ikke så kan vi da kalde det for det så smiley
    Der er jo også regler for politiet jo.


Kommentér på:
Er der en svindler på spil?

Annonce