{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.030 visninger | Oprettet:

Bioeos mod eksem hos heste {{forumTopicSubject}}

Bioeos er et produkt der skal bestilles hos din dyrlæge.
Det er tabletter der skal gives til hesten 1 gang om ugen alle 52 uger.
Det koster 1200,- kr pr. halve år.

Nu har vores Nicky, fået Bioeos i 3 uger.
Det er fantastisk allerede.
Før måtte vi smøre hende nærmest over hele kroppen og hun måtte bruge eksemdækken.
Alligevel røg pandelokken i en uge imens vi var på ferie. Hun har aldrig haft kæmpe åbne sår men har skællet i man og halerod samt tabt pels i pletter rundt på kroppen.

Det er HELT slut nu, de sidste 3 uger har hun gået uden dækken.
Hun har kløet sig i haleroden men der er ikke noget eksem at se nogen steder, og de angrebne steder er blevet meget pæne og hele og der er ved at komme hår på igen.
Godt nok har det ikke lige været sommer de sidste 3 uger men jeg har store forventninger til produktet.
Er spændt på de næste par dage, hvor sommeren kommer tilbage.

Jeg vil holde alle der er interesseret opdateret her på denne tråd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bioeos mod eksem hos heste
  • #1   19. maj 2015 Jeg syntes de virker, vi havde ikke så store problemer i sensommeren som tidligere.

I år har jeg ikke så meget nyt endnu, men hun for stadig pillerne regelmæssig.

Det har jo været koldt og vores pony har stået meget inde da vi har haft problemer med meget kold stald om natten så hun står stadig med 300 gram vinterdækken, fik det taget af for 3 uger siden og så blev hun forkølet.

Men når hun er ude står hun med zebra stribet insektdækken, altså ikke eksemdækken. Er lidt i tvivl om det er det rigtige, se det andet opslag jeg har herinde.

Men indtil videre har vi overhovedet ingen synlige tegn på mitte angreb, om det er pillernes skyld, den dårlige forsommer eller fordi hun er så meget inde, er jeg ikke klar over, har dog stærkt på fornemmeren at pillerne gør sin del til at vi ikke har problemer endnu.

• #2   15. jul 2015 Helt klart er der en virkning med bioeos kapslerme, det er ret tydeligt efter at hun snart har fået pillerne i et år. Hun går ikke længere med eksemdækken hun klør sig ikke og hun har ingen sår. Vi har kun smurt hende 3 gange hvor hun havde lidt skæl men hun har ikke kløet sig i år og kun skællet 1 par gange om hvor hun er blevet smurt, det er meget mindre end sidste år hvor hun skulle smørres 3 gange om ugen og gå 24/7 med eksemdækken og hvor hun både dengang havde sår og kløede pandelok man og hale helt i stykker.
    Nu går hun kun med alm zebrastribede fluedækken og hun er total ugeneret af mitter, har ingen sår og klør sig ikke.

• #3   1. sep 2017 Hej smiley
    Er meget interesseret I at høre hvordan det er gået med din eksemhest og biioeos? Er bioeos og bioplus egentlig det samme?
    Mvh Janne Spannov

Kommentér på:
Bioeos mod eksem hos heste

Annonce