{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
522 visninger | Oprettet:

Hest hyrder med andre heste.. What to do? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg står med det dilemma, at efter vi førte 2 folde sammen - en fold med 1 vallak og en hoppeplag sammen med en fold på 2 hopper og 1 hoppeplag - så er den ene hoppe begyndt at "hyrde" min hest rundt.

Min må ikke snakke med de andre heste, og hvis hun gør jager den de andre væk. Det er rent kaos når vi prøver at tage hestene ind, for hvis keg vil have min ud er den anden klistret til og det er skide besværligt!
Hvis jeg så endelig får min ud sparker den de andre og tager så en ny den kan hyrde med.
Der bliver vrinsket på livet løs af alle hestene, og man får spat...
Hvis man prøver at tage hende der hyrder væk fra de andre stejler den og går amok hvis min så går hen til andre..

Hvad kan man gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest hyrder med andre heste.. What to do?
  • #1   27. aug 2014 Det lyder som det eneste rigtige for dig at flytte din hest til en anden fold. Eller at flytte den hest der hyrder med de andre heste, hvis der er andre end dig der klager over den. Det lyder ikke rart for hverken heste eller menneskerne

  • #2   27. aug 2014 Det plejer at gå i sig selv... Har set det flere gange. Hvor længe har de to flokke gået sammen?

    Mvh TT


  • #3   27. aug 2014 Evt. få en ældre hoppe som kan bestemme lidt, ind på folden. Derved er den hoppe der hyrder ikke øverst i hierarkiet og måske kan hun så slappe lidt af?
    Da vi havde alle plagene sammen, var de konstant efter hinanden, og hele tiden forsøgte de at tage rollen som leder-hoppen. Nu her hvor de er på sommerfold, med heste i en anden alder, er de alle sammen kommet ned på jorden igen og er stille og rolige. Der er nemlig en hoppe der bestemt, men på en god måde, får hakket dem lidt ned så de kan slappe af.
    Eller ja, hvis de næsten lige er lukket sammen så giv det lidt tid. smiley


  • #4   29. aug 2014 Foldene har gået sammen i en uge nu..
    Og min hoppe er den ældste hoppe og plejer at være førerhoppen, men hun finder sig bare i det.


  • #5   29. aug 2014 Den andre er nok mere psykisk stærk... Du kan rolig regne med der går 2-3 uger mere inden der er ro. Dette er meget normalt og hopper er nogle stride kællinger! smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Hest hyrder med andre heste.. What to do?

Annonce