{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
410 visninger | Oprettet:

Kan i hjælpe mig? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige købt min egen hest og han er nu efter en halvanden uge allerede faldet rigtig godt til i flokken, men da jeg ville tage ham op til en anden fold hvor han ikke kunne se de andre begyndte de at vrinske efter hinanden og han blev meget urolig og kunne slet ikke stå stille... Så tænkte jeg at det måske var en god idé at tage ham væk fra flokken engang i mellem så han kunne vænne sig til, men så kom jeg så til at tænke på om han bare ville få dårlige oplevelser med det og slet ikke ville blive fanget når jeg vil hente ham? Igår prøvede jeg så at træne med ham på folden lige ved siden af og der var ingen problemer. Men han skal jo også kunne tages væk fra flokken uden at blive urolig med tiden... Men ville det måske være en god idé at prøve at tage ham så langt væk så han slet ikke kan høre de andre? smiley

Det skal lige siges at han ikke er tilredet endnu, og han begynder først at vrinske tilbage når jeg står stille med ham... Udover det så går han stille og roligt når han skal ned til flokken igen så det er ikke det store problem smiley
Nogen der har prøvet det samme eller har gode råd til hvad jeg kan gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan i hjælpe mig?
  • #2   18. sep 2014 Ja okay men så er det non bare noget træning.. Du har ikke haft problemer med at fange den på fold eller noget? smiley

  • #3   18. sep 2014 min gør det samme, ikke hverdag, men nogle gange skal der bare ikke noget til, før de vrinsker efter hinanden, og når min så ikke kan se de andre, så brummer ham, begynder at gå eller trave, nogle gange nappe ud efter mig, eller forsøgt at rygge tovet ud af min hånd. Han gør det stadig lidt selv efter mere end 3 år smiley men det er mest når jeg skal have ham med ind og strigles og sadles op, men det er blevet meget bedre efter jeg har fået min hingstekæde (og nej siger ikke alle skal bruge den) som har hjulpet utrolig meget smiley træn lidt med den, forsøg lidt længere væk en gang imellem, så længe den er styrbar, ser jeg ikke det farlige i det smiley

  • #4   18. sep 2014 Jeg har erfaret at den bedste måde er at gå langsomt frem. Start med at trække lidt væk fra folden, evt. giv nogle godbidder, lad ham græsse eller noget, bare stå og hyg lidt smiley og så tilbage igen.
    Næste dag kan du så gå lidt længere væk, så lidt længere osv.osv. Bare tag det stille og roligt, så skal han nok finde ud af at han altid kommer tilbage til flokken igen smiley



  • #5   20. sep 2014 Okay mange tak for svar smiley jeg vil til at træne det med ham smiley

Kommentér på:
Kan i hjælpe mig?

Annonce