{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
587 visninger | Oprettet:

CSF
CSF
Tilmeldt:
8. feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933

Hvilken trailer til 1 hest? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Da jeg næsten er færdig med kørekort, glæder jeg mig til at få en masse rutine, så jeg kan få trailerkort og spare sammen til en længe ønsket hestetrailer. Derfor er jeg interesseret i at høre, hvilken trailer i kører med, da jeg slet ikke har forstand på det smiley


- Det er til min lille fjordhest på ca 360-420kg
- Vores bil kan trække 1400kg
- Der må meget gerne være et lille sadelrum foran med sadelknægt

Hvad skal man forvente at give for sådan én (brugt)?

Det behøver ikke være super fancy, men den skal selvfølgelig være i god stand.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken trailer til 1 hest?
  • #1   28. sep 2014 Jeg vil droppe sadel rummet så du kan have mere hest i stedet..

    Jeg købte for to siden en 2 tons trailer med lav egen vægt og vejret den ned til 1475 kg som gør at jeg må køre den uden BE kørekort ..
    Den om laste 800 kg .

    Plus det er en to hestes trailer..

    Så hvis jeg var dig ville jeg finde en to hestes trailer da hvis du skal til stævne kan du bare låne en større bil hvis i skal to af sted..


    Plus du når du har kortet skal du ikke veje den ned du må bare ikke komme mere i end de 1400 kg efter din egen bil...


  • #2   28. sep 2014 Nu har jeg ikke sadelrum, men jeg elsker min gamle Variant trailer smiley
    Den vejer selv 600 kg og jeg må læsse 600 kg.
    Jeg tog skillevægen ud, da min ikke var glad for traileren og det har hjulpet.
    Den ligger godt på vejen og er nemt at køre med smiley


  • #3   28. sep 2014 Jeg elsker min humbauer single og den holder sig inden for vægtgrænsen selv med sadelrum i

  • #4   28. sep 2014 Jeg har også en gammel variant trailer på 600 kg og 600 kg last, så en total på 1200...

    Jeg har lige som ovennævnte pillet skillerummet ud og lavet en ny bagbom... Ooooog kører med heste på omkring 180 i den smiley og ALLE heste jeg har haft i den har været super tilpasse i den...

    MEN den skal forhåbentlig snart sælges, da jeg håber at få råd til en ny - og der vil jeg købe en humbaur single.. den koster omkring 37000 fra NY, og så koster det omkring 3-4000 kr ekstra for at få sadelrum i smiley


  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #5   28. sep 2014 Jeg har en lille Randers City Line den passer godt til 1 eller 2 islænder/lille hest og den må jeg køre med uden trailerkort der kan godt være 2

    profilbillede
  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #6   28. sep 2014 Traileren er primært tænkt til hverdagsbrug (er ikke stævnerytter), dvs. til og fra undervisning mv., så jeg ser helst, at der er sadelrum. smiley



Kommentér på:
Hvilken trailer til 1 hest?

Annonce