{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

Er det standarden(hestesalg) {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har min onkels pony tilsalg, og der skulle komme en og se på ham i dag. Jeg skulle hente hende ved toget og derefter tage hende med ud til ham. Hun dukkede bare ikke op, og jeg kan ikke få fat på hende.

Er det normalt at folk udebliver fra aftalerne, og kan man gøre noget for at forhindre at stå i den situation? For det er ærlig talt lidt træls at blive brændt af.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det standarden(hestesalg)
  • #1   29. sep 2014 Det er meget almindeligt. Da jeg hjalp en af mine elver med at sælge hende pony blev vi da brændt af en 4-5 gange.

  • #2   29. sep 2014 Øv, hvor er folk bare tarvelige!

  • #3   29. sep 2014 Jeg synes nu ikke det er almindeligt, men det forekommer... ikke alle har tilstrækkeligt pli til lige at ringe og sige de ikke kommer...

    Det gælder jo i øvrigt ikke kun ved hestesalg...


  • #4   29. sep 2014 Det er desværre meget normalt. man forstår ikke at folk byder andre at opføre sig sådan. folk er total utilregnelige.

  • #5   29. sep 2014 Selvfølgeligt gælder det ikke kun ved heste, men mine erfaringer siger det især er et problem her.
    Jeg har opdrættet kaniner i mange år efterhånden, og er kun blevet brændt af en gang.


  • #6   29. sep 2014 det sker ganske tit, folk har ikke respekt for andres tid.....


  • #7   29. sep 2014 Jeg tænker at rigtig mange går med drømmen om en hest og derfor begynder de at aftale køb m.m., men når det kommer til stykket har de ikke pengene og bakker derfor ud af det - men til rigtig stor gene for sælgeren

  • #8   29. sep 2014 Dårlig stil men desværre normalt. Men det gælder altså også sælger. Jeg havde en aftale med en om at se en pony en lørdag - så skrev hun et par timer før at det ikke kunne lade sig gøre fordi der var stævne i klubben - det kunne jeg jo se på nettet på rideklubbens hjemmeside at det var løgn. Jeg tænkte det så måtte være sælger der vendte tilbage med ny dag...... det gjorde hun først efter 4 uger - der havde vi så valgt at købe en anden

  • #9   29. sep 2014 Evt. Ring og tal med personen. Så får man også bedre indtryk af om de seriøse. Er folk så uansvarlige at de ikke kan melde afbud, er ponyen klart bedre stillet uden dem som ejere lyder det til. Held og lykke skal nok findes nogle derude smiley


  • #10   29. sep 2014 Da jeg havde min pony til salg, skulle der også komme en pige og kigge. Vi pakkede hende pænt i traileren, satte en springbane op og ventede faktisk en hel time på hende, men hun dukkede aldrig op. Derfra skrev jeg så til hende, hvad der var blevet af hende. 2-3 dage efter svarede hun først og svarede med at hun gerne ville aftale en ny dag. Jeg svarede at det skulle hun ikke tænke på, hun var alligevel ikke den rette for min pony. Også tillod hun sig endda at blive piv fornærmet..

  • #11   29. sep 2014 Jeg har både snakket i telefon og smset med hende. Synes det er underligt at men ikke kan forvente mere af en dame sidst i 50'erne.

  • #13   29. sep 2014 Har jeg aldrig oplevet smiley men har oplevet nogen der kom uden vi vidste det ig en million useriøse der kom for at komme og slet ikke søgte det jeg havde til salg dengang.. Pisse træls!

  • #14   29. sep 2014 Jeg solgte for nogle år siden en af mine ponyer til en rideskole. Vi havde afklaret køberen med, at hvis hun ikke var tilfreds eller ville sælge den igen, så ville vi meget gerne have det af vide før hun solgte den. Efter ca. et år, skrev jeg til køberen og spurgte hvordan det gik med ponyen. Jeg fik det svar, at hun havde solgt den. Den var slet ikke den pony som vi havde givet udtryk for at den var.
    Hold da op jeg blev sur, ikke kun mig men hele min familie. Desværre kunne vi ikke få kontakt med hende.


  • #15   29. sep 2014 Jeg blev brændt af af den SAMME person 4 gange!!! sad pænt og ventede i flere timer alle gange, satte endda en springbane op den ene gang, hun mødte bare ikke op nogle af gangene smiley

  • #16   29. sep 2014 Det er desværre meget almindeligt, at man bliver brændt af gang på gang, når man vil sælge hest... og at man skal bruge oceaner af tid på henvendelser, der viser sig i sidste ende at være dybt useriøse (nogle er det så åbenlyst også fra starten - de er lidt lettere at sortere hurtigt fra). Det er ekstremt frustrerende... især fordi man jo som regel har en god portion følelser investeret i den hest, man er blevet nødt til at sælge af den ene eller anden årsag. smiley

    I min optik er det mangel på respekt... men jeg tror desværre ikke, det er noget, som kommer til at ændre sig. smiley


Kommentér på:
Er det standarden(hestesalg)

Annonce