{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

At vende tilbage {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg simpelthen nødt til at høre andres mening.

Vi driver en lille hestepension, og har gennem tiden fremvist stalden en del gange til potentielle opstaldere.

Hidtil har folk været flinke til enten at melde ud med det samme om det er noget, eller vende tilbage efter nogle dage. Men den seneste tid har det ændret sig, og rigtig mange meddeler, at de lige skal tænke over det, og så hører vi aldrig mere.

I min verden er det alm pli, at man giver besked tilbage, når man har været ude og se på hest, opstaldning etc, men hvad siger I? Vender I tilbage eller lader I bare som ingenting?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At vende tilbage
  • #1   1. okt 2014 Jeg ville vende tilbage hvis jeg huskede det.. nogen gange svipser det i farten når der er ting jeg skal huske

  • #2   1. okt 2014 Altid vende tilbage. Sådan gør alle mennesker der er opdraget ordenligt.

  • #3   1. okt 2014 Kan godt se det er træls, men ellers må du give dem en tidsfrist på at melde tilbage?

  • #4   1. okt 2014 Tak for jeres svar. Bliv endelig ved smiley

    Selvfølgelig er det træls, men det er faktisk ikke det væsentligste.
    Jeg er mere interesseret i, om det ikke er en del af alm pli og opdragelse at vende tilbage til folk, der har brugt tid på en.




  • #5   1. okt 2014 Jeg gør altid mit bedste for at melde tilbage .. Syntes selv det er alm pli :'D Men altså jeg er jo også også kun menneske og vil kunne glemme det :')

  • #6   1. okt 2014 Jeg siger altid til kunder, at de skal vende tilbage uanset om de er interesserede eller ej smiley


  • #7   1. okt 2014 Vi kan hurtigt blive enige om, at det er god opdragelse at vende tilbage, men jeg tror desværre, at tendensen i vores samfund peger i en anden retning. Vi er blevet mere egoistiske og travle og har ikke den samme respekt for mennesker, ting, forretninger osv. Det er en del af en ny købekultur. Vi kan handle over nettet, vi kender ikke kassedamen i fakta længere, Vi går efter det bedste tilbud og ikke nødvendigvis, det tætteste på, og derfor bliver handel ikke længere opfattet, som noget der foregår mellem to mennesker.Jeg tror, at når folk ser på en hest, opstaldning, bil, tøj eller hvad nu, opfattes sælger ikke som en person, men mere som en slags foretning og derfor føler man ikke, man har et ansvar overfor vedkommende.
    Ja, det var lige lidt luftige tanker. Og skal understrege at jeg er enig i, at det er god pli at vende tilbage uanset køb eller ej, men ikke noget man tager så alvorligt længere.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   1. okt 2014 Det er menneskeligt at glemme smiley

  • #9   1. okt 2014 Synes også det er skide irriterende - det ER ren pli, at man melder tilbage. Har min pony til salg, og rigtig mange er interesseret, skriver på annoncen og i private beskeder, men når de så skriver at de vil skrive tilbage og aldrig gør det, så kan det bestemt også irritere mig. Synes bare det er SÅ træls. Forstår godt din frustation over det, for jeg har det på helt samme måde. øv!

  • #10   1. okt 2014 der skal virkelig være sket noget der har fået mig til at tabe kæben og tænke hjæææælp få mig ud her fra!!! før jeg bare stikker af uden at se mig tilbage.

    jeg synes også det er almindelig ordenlig opdragelse at vende tilbage med ja tak eller nej tak


  • #11   1. okt 2014 Ja og så når man har en aftale og folk aldrig dukker op. Det er altså også rigtig dårlig stil..... Som om man ikke har andet at gi sig til

  • #12   1. okt 2014 Selvfølgelig er det almindelig pli og høflighed at vende tilbage, uanset om det så er for at sige ja eller nej tak. Men mange mennesker tænker ofte ikke lige over dén der med at tage hensyn til andre - jeg tror simpelthen ikke de tænker længere ud over deres egen grænse. Nu kan det selvfølgelig også glippe engang imellem, og det er da helt fair, men nu er dét at flytte sted jo en situation, man ikke som sådan lige glemmer, så det burde jo falde helt naturligt lige at melde tilbage smiley

  • #13   1. okt 2014 Tak endnu en gang.

    Lidt rart at andre har samme indstilling som jeg.

    Jeg tror så også der er noget om det Michelle og Fünke skriver - folk tænker idag ikke så langt ud over deres egen næsetip.

    Og ja dem der udebliver eller som man har en lang korrespondance med og så pludselig ingenting, de er bare SÅ TRÆLSE smiley




  • #14   1. okt 2014 Jeg må blankt erkende at jeg ikke altid ville vende tilbage hvis jeg havde fået fremvist et sted. Jeg slutter så også altid af med at sige; "Tak for fremvisningen. Jeg vender tilbage hvis det bliver relevant". Dermed sparer jeg - som jeg ser det - mig selv og staldejer for at bruge tid på noget der alligevel ikke bliver til noget.
    Jeg synes ikke det er uhøfligt, men vil da gerne vide hvis det bliver opfattet sådan, for så vil jeg da fremover gøre det anderledes (hvis det skulle blive relevant at finde et nyt sted til min hest).

    Mvh. Camilla


  • #15   1. okt 2014 Camilla - ja det er selvfølgelig en anden sag, hvis man har gjort opmærksom på at man vender tilbage hvis det bliver relevant - så har man jo netop sagt, at man kun vender tilbage hvis det er et "ja." Det er noget andet, hvis det er en mere "åben" afslutning, hvor man ikke har gjort det klart, hvorvidt man vender tilbage eller ej smiley

  • #16   1. okt 2014 Det er almindelig høflighed, og når jeg fx har søgt part på min hest, bliver jeg også irriteret hvis de ikke svarer tilbage.

    Men igen, så er det menneskeligt at glemme, og jeg kan selv finde på at glemme det, hvis jeg har travlt eller er stresset.


Kommentér på:
At vende tilbage

Annonce