{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

Vil ikke i trailer {{forumTopicSubject}}

Min hest har lige pludselig fået den åndsvage idé at han ikke vil gå op i traileren, han har før gået lige op, det vil han bare ikke længere, uanset hvad vi gør ved ham, vi har prøvet med en lonche omkring ham, så bakker han bare længere væk... Det skal lige siges at han ikke har haft en dårlig oplevelse eller noget... Han er 6 år og har ikke prøvet så meget endnu...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke i trailer
  • #1   2. okt 2014 Jeg skal til mit første stævne med ham på lørdag hvilket jeg havde glædet mig meget til:-/

  • #2   2. okt 2014 Måske forbinder han traileren med noget dårligt.
    Feks. at han skal ud og arbejde, hver gang der skal køres i trailer? smiley


  • #3   2. okt 2014 Har han været kørt på hospitalet i trailer? Min mors hest er bestemt ikke glad for traileren lige for tiden, og dette er fordi hun har været en del gange inde og blive undersøgt for en seneskade. Så nu forbinder hun traileren med at komme væk hjemmefra og på klinikken, hvilket er runden til at hun ikke længere vil op. Der er ikke så meget andet at gøre end at træne det stille og roligt.
    Når hesten vil gå ud, så lad den gå ud i stedet for at drive den fremad. Det er trods alt en lukket kasse du vil have den ind i, hvilket strider imod dens instinker. Så hele tiden op og ud, op og ud, og eventuelt belønning når hesten er helt oppe smiley


  • #4   2. okt 2014 Husk at dårlige oplevelser er ikke altid at de er væltet eller er kommet til skade i traileren - min hest blev bange for traileren fordi hun dels, ofte slog brystet i bommen fordi chauffør skiftede gear helt sindssygt, og fordi at hun også forbandt trailer med dårlige ting som at arbejde, dyrehospital etc... Drop stævnet, og vind tilliden tilbage i stedet, jeg ved det træls, men tvang gør bare alt meget værre. Og husk på det ikke er natur for en hest at stå i et rum hvor del næsten ikke kan bevæge sig. smiley
    Held og lykke med træningen.


  • #5   2. okt 2014 Har selv været der. Altså det vi gjorde var at sætte rumdeleren helt over i den ene side og så åbne døren(den der er så man kan sige hej) og så skulle han lige to gange rundt om sig selv snuse lidt og så gik han ellers lige op:o)

  • #6   2. okt 2014 Du skal have din hest til at forbinde traileren med noget godt. Først og fremmest, er det en rigtig god ide, at lære hesten signalerne for frem og tilbage, for kan hesten ikke disse til UG udenfor trailerlæsning, så kan den dem heller ikke under læsning. Derudover er det en rigtig god ide, at give hesten en godbid, hver eneste gang den nærmer sig traileren under trailertræningen, dette får hesten til at forbinde traileren med noget godt, hvis hesten så bakker ud eller væk igen, så slip presset i grimen og start forfra, hesten vil bare stresse mere ved at blive holdt fremme. Og lad for guds skyld være med at blive frustreret, selvom det er nemt! Det påvirker hesten. Desuden er det en god ide, at træne læsningen i en trailer, hvor al inventar (skillevæg, bomme osv) kan tages ud, samt at der er en forhøjning i loftet, da den så føles større for hesten.

    Hvis det er virkelig vigtigt, at du kommer afsted til stævnet, så se om du kan få fat i et læssetov. Jeg har ingen ide om hvordan det virker, men jeg har flere veninder med gode erfaringer - men igen, husk ros og godbidder! smiley


  • #7   2. okt 2014 Har selv været der og arbejder kontinuerligt med trailer-læsning med vores pony. Det har krævet HELE sommeren at lære ham, at han sagtens kan gå ind i traileren uden at skulle forsøge at gøre alt mulig andet. Så jeg vil sige som andre - aflys stævnet og vent til I atter har genfundet "trailer-tilliden" sammen inden I tager på tur.

  • Susanne T
    Susanne T Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #10   3. okt 2014 Er selv i samme båd, jeg har en lang tov i ham så når han kommer næsten op og vil ned igen er der ikke noget træk i ham, jeg har masser af meget små godbidder med jeg sætter mig på hug og hver gang han er kommet et skrid op får han en godbid og bliver rorst, jeg har åbnet for bommen, så jeg ikke skal under den når han næsten er der, det har hjulpet noget, når han så kun mangler lidt med bagben kan en anden tage bag bommen bag ham, og der vil han gerne ud men lige et lille tryg så er han helt inde, der bliver lukket bagtil hvor jeg stadig står der, jeg har en spand med noget godt og det får han lov at spise op, jeg lukke for bommen og går ud, så kører vi. Men jeg er altid i meget god tid så der ikke er stres på, og der er kun mig hest og en hjælper så der mest ro på, jeg kører min trailer frem så der en en anden trailer på hver side det har også givet mere ro en på en stor plads hvor der sker en masse.
    Håber du kommer afsted, eller må du ha fat i stor transporter så plejer det at gå bedre.


  • #11   3. okt 2014 hvad med at fodre i traileren? Så der er en multivator for at skulle derop + traileren bliver forbundet med noget rart.
    Det gjorde jeg med min hoppe som bestemt heller ikke syntes at der var nogen idé i at skulle derind.
    Langsomt har jeg givet mindre foder jo mere tryg hun blev og nu får hun kun guffer når bommen bliver sat på.


  • #12   3. okt 2014 Jeg prøvede at lægge græs på rampen hele vejen op i går da jeg havde spist, så med lugt overtalelse og foder og gulerødder gik han op 3 gange, det tog lang tid før der skete noget alle 3 gange, jeg lod bare traileren stå åben bag i og trænede ham i at gå på tværs af rampen:-)
    Men jeg ved ikke om det er for stort et sats at satse på at jeg får ham op i traileren når vi så skal hjem igen:-/


  • #13   3. okt 2014 Hvis ikke du mener at du kan få ham i traileren hjem så bliv hjemme og træn det i stedet.
    Der sker jo en del på en stævne plads og det kan være han så stresser mere at skulle i trailer og dermed ikke kan overskue det.


  • #14   3. okt 2014 Jeg har meldt afbud nu, men hvis han går op i morgen, så kan jeg bare møde op alligevel:-)
    Jeg synes det er synd at gøre ham så stresset når han ikke er klar til det endnu...


  • #15   5. okt 2014 Kæmpe fremskridt allerede da! Hvis I fortsætter træningen, og det fortsat går godt, så er jeg sikker på I kan klare det, en gang skal jo være den første smiley Bare sørg for at gøre der stille og roligt og akkurat som I gør hjemme smiley

  • #16   7. okt 2014 Ja, det gør rigtig godt med at træne ham i det!:D

  • #17   8. okt 2014 Hvis ikke det er for sent, så synes jeg godt du kan tage afsted smiley Han skal jo afsted, på et eller andet tidspunkt!

  • #18   19. okt 2014 Det var d. 4 oktober, der var stævne, og det endte med at vi lod ham blive hjemme, da vi fandt ud af at det var fordi han blev for stresset af at blive flyttet på, han er bare for ung endnu:-/

  • #19   20. okt 2014 Ja okay, så er det også det bedste smiley

Kommentér på:
Vil ikke i trailer

Annonce