{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.330 visninger | Oprettet:

Islænder bomløs sadel {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen:)
Jeg har overvejet at anskaffe mig en bomløs sadel. Hvad er jeres erfaringer med nedenstående modeller?

/> Karlslunde kotakt
Karlslunde kontakt2
Eques pad
Aquila pad soft
Aquila pad
http://nordjyskislaenderudstyr.dk/brand-rideudstyr-78/toelthester-no-82/sadler-fra-toelthester-no-83/gel-pad-bomloes-sadel-2145.html
Dyggyr bomløs gel sadel med kofjern
Disse 3 modeller fra Skáld
http://www.jo-po.dk/shop/bomloes-sk%c1ld-1541c1.html
Karlslunde kari flex
Har i nogle erfaringer med nogle andre bomløse sadler til islænder (OBS ikke barefoot)?:)
På forhånd tusind tak for hjælpen:)
Cecilie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Islænder bomløs sadel
  • #2   19. okt 2014 http://nordjyskislaenderudstyr.dk/brand-rideudstyr-78/toelthester-no-82/sadler-fra-toelthester-no-83/tnn-med-bomjern-2225.html

    Jeg har prøvet den her, og var helt vild med den, og overvejer om jeg skal spare sammen til en smiley


  • #3   19. okt 2014 Tak for svar begge 2:)
    Sensation sadlen er dsv. ikke noget for mig
    Vunsen hvordan var den fordele/ulemper rytter og hest:)


  • #4   19. okt 2014
    Hav i mente om de passer til din hests bygning - jeg tænker at de ikke er optimale hvis man fx har en meget markeret hest.


  • #5   19. okt 2014 Lånte den af min underviser til en enkelt ridetime, så har ikke de helt store erfaringer smiley
    Men man har rigtig god kontakt til hesten, og sidder rigtig godt i sadlen. Syntes der var en ok støtte i sadlen, men den kræver også af rytteren at man selv har en rimelig balance. Ja alt i alt har jeg kun positivt at sige om sadlen, men ved dog at nogle ikke går optimalt hvis deres rytter har dårlig balance i sadlen.


  • #6   20. okt 2014 jeg poster lige et indlæg jeg har lavet i en anden tråd om bomløse sadler…så hvis svaret er lidt kryptisk skyldes det at det egentlig er svar til en anden…men den svarer også lidt af dine spørgsmål smiley


    jeg har prøvet næsten alle de modeller du skriver om…pånær harmony… . Contact er der nærmest ingen støtte i, ligeledes med Baloun (måske skyldes det at dem jeg prøvede var for store til mig, men jeg følte jeg skøjtede rundt og min hest stak af med mig da jeg red i contact), barefoot synes jeg er alt for brede i taljen, dem får jeg ondt i hofterne af at ride i, Sensation G4 synes jeg har lidt det samme som barefoot, at taljen er for bred, så jeg får vredet mit bækken udad og tilbage. men så har jeg prøvet en Aquia pad..og den er sååå lækker, mit første indtryk var at den havde samme problem som sensation og barefoot at den var bred, men den vred ikke mit bækken og efter 2 ridetur var jeg solgt, ingen smerter i bækken/hofter og en super blød sadel som nærmest føltes somom man tog den på som en handske..og super støtte, min hest hoppede for et dyr i skoven og jeg rykkede mig ikke en milimeter i sadlen.. kan kun anbefales.


  • #7   20. okt 2014 Tusind tak for svarene. Ønsker stadig svar da jeg endnu ikke ved hvilken sadel det skal være:)

  • #8   20. okt 2014 Min søde part har en meget nedsunket ryg mankekarmen er ret markeret og bagdelen er også hevet over midt ryg. Men hans bagdelen er lige et par cm lavere end stangen;)

  • #10   31. dec 2014 Jeg har fået at vide at kontakt 2 sadlen ikke vil kunne passe heste hvorpå den er højt sat fortil i forhold til ryggen. Kan det passe?:)


Kommentér på:
Islænder bomløs sadel

Annonce