{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  til jer med bomløs. ..
  • #1   20. okt 2014 nej. det gør den ikke.
    hvis den gjorde, ville jeg tænke i alternativer når det kommer til underlag.

    min trykker ikke ned, jeg vælger alligevel både livrem og seler. jeg har et trykfordelende underlag under og et pro-lite tripad under.


  • #2   21. okt 2014 skidt skidt skidt -det behøver man ikke have bomløs for at vide smiley

    Sadlen må naturligvis ikke trykke nogen steder, så hvis den trykker mod manken, må du enten se om du kan finde et andet underlag (der giver mere frihed til rygsøjlen) eller en anden model der passer bedre til den type hest du har.

    Det er en gængs opfattelse at en bomløs passer til alle heste -der findes et hav af varianter, så der findes sikkert en bomløs til de fleste heste, men osse ved bomløse sadler er der ikke noget der hedder "one size fits all", så nogen modeller passer bedre på heste med en flad ryg, andre på heste med en markeret manke osv.


  • #3   21. okt 2014 Det skal den ikke! Jeg har en Barefoot og med den rette størrelse kopfjern i den, trykker den ikke.
    Hvilken bomløs har du? Det er tit de billige som er noget værre 'bras' og trykker fortil. Husk kopfjernet altid skal passe smiley


  • #4   21. okt 2014
    Nej det gør den ikke. Jeg har dog en hest der er meget markeret og har i kombi valgt et blødt indlæg til fordi jeg ikke tør bruge et fast hvis det trykker.

    Med en markeret hest skal man vælge en sadel med paneler dvs. fx en Barefoot London, der går en Barefoot Cheyenne ikke.

    Der står lidt om det her:
    http://www.optimalsadel.dk/information.php?info_id=9&sessionid=46be022e92345eeef203bad8baadf3a3


Kommentér på:
til jer med bomløs. ..

Annonce