{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

Dækkener? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!
Jeg har part på en fjordhest, som allerede er begyndt at sætte lidt vinterpels.
Hun står 'kun' ude på fold om morgenen og op ad dagen, da hun står på en rideskole (Hun er ikke rideskolehest!).
Grunden til at jeg er i tvivl om hun skal have dækken på er, at det de seneste par dage har regnet ret meget, så det resulterer i at hesten er helt våd og kold når jeg skal ride (Eller andet).

Går og tænker på om jeg skal give hende dækken på, evt. Bare et regndækken, men ville det blive for varmt, når hun er begyndt at sætte vinterpels?
Hvornår giver I jeres heste dækkener på?

Håber i kan hjælpe, på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækkener?
  • #1   23. okt 2014 mine får ikke dækken på så længe de kan følge med i pelssætningen.
    hvis de kommer til at fryse, får de selvfølgelig dækken på.

    er de våde når jeg skal bruge dem, så må jeg jo vente smiley


  • #2   23. okt 2014 Hvis hun ikke viser tegn på at hun fryser, ville jeg slet ikke give dækken på.

    Mine 2 små har sat tyk vinterpels og får dækken på senere når de er blevet klippet fordi de sveder meget under ridning.. Pt. hvis de er våde fordi det har regnet, må jeg vente eller droppe det den pågældende dag.

    Har kun dækken på min store som ikke er klippet fordi hun ikke sætter noget pels, så hun har brug for det for ikke at tabe sig.


  • #3   23. okt 2014 tag en snak med hestens ejer inden du vil pakke den ind i dækner....

    det gode ved regndækken er at hesten selvfølgelig ikke bliver våd. Det dårlige er at hesten med et regndækken ikke kan rejse hårene op så de isolere mod kulde.


  • #4   23. okt 2014 Snak med ejer..

    havde det været min hest havde du pænt fået et nej, her må folk bar tørre hesten inden de rider, for han skal ikke have dækken på når han ikke fryser..


  • #5   23. okt 2014 Ejeren går ikke så meget op i det, så hun ved det ikke. Grunden til at jeg oprettede forummet var for at få hjælp, da det er første gang jeg selv skal stå for det. Jeg tørrer i forvejen hesten af når jeg skal ride, så det har jeg styr på.

  • #6   25. okt 2014 Det vigtigste er at hesten ikke bliver kold. Og det farligste for hesten, både sener og helbred, er lige efter du har redet og den er blevet den mindste smule varm. Varmen vil udvikle sig til vand (sved), også bliver den let syg. Nogen heste kan godt komme til at eftersvede op til en halvtime efter træning.
    Det er lidt ligesom, hvis du er ude og løbe. Når vi, mennekser, løber sveder vi heller ikke så meget når vi løber, men når vi stopper op eller går. Derfor skal man egentlig også vente lidt efter træning med at gå i bad, da man måske stadig sveder efter badet. smiley
    Men hvis den alligevel er kold og våd når du kommer ned til den, skal du måske overveje klipning og dækken.. Ellers så snak med de andre fra din rideskole smiley
    Pøj pøj med det


Kommentér på:
Dækkener?

Annonce