{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.207 visninger | Oprettet:

Mistet rideglæden, what to do? {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation at jeg har mistet glæden ved ridning. Jeg elsker stadig heste, men det at ride føles mere som en pligt nu. Jeg står imellem valget at forsætte til ridning og prøve at finde rideglæden igen, eller at starte til klaver. Hvad ville i gøre? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mistet rideglæden, what to do?
  • #1   28. okt 2014 Hvad har du lyst til? Jeg ved godt hvad jeg ville, men jeg hadede at gå til klaver. Du har det nok på en anden måde, siden du synes at valget er svært.

    Min tanke er at du måske skal prøve at lave noget andet med hesten, eller evt prøve at finde en anden hest du klikker bedre med... Men hvis du virkeligt gerne vil klavér, så er der hellere ingen skam i at tage en pause fra ridningen - bare du kan vende tilbage når du begynder at savne det.


  • #2   28. okt 2014 Dsv rider jeg kun på rideskole hold, da min mor ikke bryder sig om det at ha part. Eller hun bryder sig ikke om at jeg skal ride alene smiley så har ikke rigtig andre muligheder smiley

  • #3   28. okt 2014 måske melde sig på den her workshop (link fjernet)
    eller bare give sig selv fri fra ridningen og bare nyde at være sammen med hesten...giv dig pause vinteren over og se om ikke samværet med hesten hen over vinteren giver dig lysten igen


  • #4   28. okt 2014 Kan godt forstå du har mistet lysten, hvis du aldrig må ride selv. Da jeg mistede ridelysten havde jeg dog det modsatte problem, jeg red altid alene og savnede nogen at ride sammen med.

    Men ville gøre det jeg føler mest for, rideglæden kan ikke tvinges frem, så prøv du at gå til klaver og se om den ikke kommer igen, fordi du savner at ride smiley


  • #5   28. okt 2014 Kan du ikke foreslå at i arbejder fra jorden en gang imellem, eller leger med forhindringer, eller kommer i skoven? Jeg ved gost at det kan være svært med sådan nogle hold, men det værste der kan ske er at du får et nej. smiley Det gør bare underværker at variere. Evt kan det være at i kan bytte hest en gang imellem, for man lærer også rigtigt meget af at sidde på forskellige heste.

  • #6   28. okt 2014 jeg ville også miste rideglæden hvis jeg red på rideskole hold. Prøv at forklare din mor at man ikke behøver ride alene bare fordi man har part. De piger der har parter på rideskolen ude på rideskolen tæt på mig de rider altid sammen medmindre de rider privatundervisning, men der er deres underviser jo til stede:)

  • #7   28. okt 2014 Ridder skam forskelige heste smiley jeg ønsker bestemt ikke part på en af rideskolehestene, men på en haflinger som står længere nede af vejen og der vil jeg være alene smiley tror jeg vil prøve at starte til klaver, har altid godt kunne tænke mig at spille det smiley

  • #8   28. okt 2014 Du kan jo prøve at starte til klaver. Du kan jo altid starte på rideskolen igen hvis du begynder at savne det. smiley

  • #9   28. okt 2014 Ville foreslå at du holdte en pause smiley
    Det er også lidt nemmere, når du ikke har din egen kan man sige smiley
    Mange kører lidt sur i det her i den kolde periode, og hvis du fortryder kan du jo altid bare starte igen. smiley


  • #10   28. okt 2014 Har du overvejet at modtage enetimer frem for holdundervisning? Det kan være det giver dig mere og du føler din ridning flytter sig mere? Mistede selv lysten lidt, da jeg begyndte at føle jeg ikke flyttede mig inden for min ridning. Og evt. spørg om du må skidte af udenfor? Det giver også et godt tvist at ride tur, også selvom det er på lukket areal.

    Du er ung, men i din alder fik jeg også min første helpart. Ville det være muligt at få flyttet haflingeren op på rideskolen så du kan ride den der og din mor vil vide at der er mennesker til stede når du rider? Det er også en rigtig god ulighed for at lære hesten at kende. Kan være din mor bliver tryg ved tanken om at du rider alene og i kan flytte haflingeren tilbage til der hvor den står nu.


  • #11   28. okt 2014 Begynd og spil klaver og se om du begynder og savner hestene smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   28. okt 2014 Stop med at rid smiley man kan altid begynde igen senere hen

  • #14   28. okt 2014 Jeg kørte også sur i sportskøerne. Jeg solgte min pony og holdt et par års pause. Det var bestemt skønt, at have noget tid uden heste, ansvar og pisse kolde vinter stalde! Men jeg begyndte at savne det helt vildt, og er nu igang igen smiley

  • #15   28. okt 2014 Kan godt se det nok er bedst at stoppe og så se om jeg savner det smiley tusind tak for hjælpen alle sammen smiley

Kommentér på:
Mistet rideglæden, what to do?

Annonce