{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
719 visninger | Oprettet:

Slår med hovedet {{forumTopicSubject}}

*Galanto er rideskole hest*

Galanto slår rigtig meget med sit hoved og det gør han også hvis man ikke har saddel på eller fx. ikke holder i tøjlerne, men i en cordeo.
Ved ikke om det er en måde jeg sidder på eller trykker med benene på eller om det bare er en dårlig vane.
Det er meget irriterende og forstyrende når han gør det. Kan det være når han fx. keder sig, får han gør det ikke i skoven eller så meget når vi springer, det er mest i dressur.

Har i nogle ideer til hvordan man kan lære ham at holde op ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slår med hovedet
  • #2   2. nov 2014 Altså jeg rider på den skønneste vallak som hedder Komet. Han slår også med hovedet. Rigtig meget faktisk. Men det er en tiks han har fået, pga han blev mishandlet som ung, og blev bl.a. slået i hovedet. Jeg plejer at lave en masse ben arbejde, og en masse øvelser for at få ham til at glemme det lidt.
    Ved ikke om det vil hjælpe dig, men prøv evt. At kig på når andre rider ham. På den måde kan du se om du er den eneste han gør det med, eller om det bare er en "ting" han har.
    Hvis du så er den eneste han gør det med, kunne du evt. Spørge din ridelærer eller nogen andre, om hvad du måske gør galt smiley


  • #3   2. nov 2014 Han slår Op og ned



  • #4   2. nov 2014 Det vil jeg helt klart prøve smiley

  • #5   2. nov 2014 smiley

  • #6   3. nov 2014 Han er sikkert irriteret på en eller anden måde. Det kan være at han har ondt et sted og prøver at fortælle det.

  • #7   3. nov 2014 Ja. Sådan kan det jo sagtens være. Jeg blev også i tvivl om jeg gjorde noget galt, men så spurgte jeg min ridelærer, og hun forklarede så at han jo var blevet mishandlet, og det havde intet med mig og gøre. Så, det kan jo være alt muligt smiley

  • #8   3. nov 2014 Prøv et mulenet til at starte ed, det kan være han har allergi. Hvis det ikke virker så se på om han mon kan være signal forvirret? Giver du ekempelvis to modstridende signaler samtidig og hvor godt reagerer han på de forskellige signaler?
    Hvis du kan sige at du aldrig tager i tøjlen når du beder om frem, og at han reagerer til perfektion så foreslå i stedet rideskolen at få en kiopraktor ud som kan se på ham smiley


  • #9   3. nov 2014 Hvor mange rygmuskler har han? Jeg red i en overgang en pony som ikke havde særligt udviklede rygmuskler og derfor havde han svært ved at bære sig selv korrekt. Han begyndte at slå med hovedet når det blev for svært.

Kommentér på:
Slår med hovedet

Annonce