{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

Sart hud/pels :(( {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Har for ca 2 måneder siden købt ny hest, jeg har bare det problem at han har UTROLIG sart hud.. Kan knap nok ride med spore på ham, uden han for store slidmærker, ligner jo mishandling, bruger dem ikk vildt (overhoved!) er nødtil at have dem, da han er 175cm og svær at samle uden. Rider med ponyspore. Skrev til tidligere ejer som havde samme problem, men havde lagt gummidutter på sporene som hjalp, købte dem af hende og det har fungeret rigtig godt. Så i sidste uge, da jeg havde redet helt normalt, med gummidutterne på, var han totalt mærket i højre side:( hmm.. Grimen laver mærker, hvis han har den på meget mere end 4 timer i døgnet. Så idag syntes han det var ekstremt dejligt at blive kløet på ryggen, brugte en almindelig plastik strigle, ikke voldsomt, så opdager jeg at han pludselig er helt hårløs bare efter jeg har kløet ham lidt..

Han sveder, når vi rider, så ville jo helst klippe ham. Tør bare ikk rigtig fordi hvordan kommer han ikk til at se ud og hvad tænker folk så ikk til stævner???

Er der andre der har samme problemer eller lign. med deres? Hvad gør i ved det?

Håber der er nogen der har nogle ideer, for kan ikk holde ud at man knap kan røre ham uden han så ligner en mishandlet hest :((


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sart hud/pels :((
  • #1   5. nov 2014 Prøv at gi ham B-vitamin... For han vitaminer gennem foderet eller ved siden af? For han er nok ikke dækket ordentlig ind .... smiley

  • #2   5. nov 2014 Tja, det er meget ofte forekomst hos heste der har fået dækken på som føl/unghest, det ødelægger pelsen. Prøv evt. at gi ham lidt biotin.

  • #3   6. nov 2014 Jeg ville nok kontakte en dyrlæge. Hvis ikke du bruger sporerne voldsomt, så er det muligt, at der er noget galt. Måske mangler han vitaminer, men det kan også være han har (nikkel)allergi. Især det du siger med, at han også får det i hovedet pga. grimen. Hvis det er omkring grimespænderne, kunne noget godt tyde på nikkelallergi. Hvad med biddet? Har han irriterede mundviger?

    Det kan også være en hudlidelse. Har selv haft en (misrøgtet) hest i pleje, som havde en eller anden form for hudlidelse, og den tabte stort set al pelsen da vi begyndte at strigle den. Den blev selvfølgelig behandlet, og da sommerpelsen begyndte at vokse ud, var vi problemet kvit.



  • #4   6. nov 2014 Der er ingen ting i mundvigerne, hvilket undre mig lidt, da mange nemt får sår der. Han har altid haft problemer med det, så tror ikk det er nødvendigt med dyrlæge, nikkelallergi lyder rigtigt, udover at jeg jo har gummi på mine spore så selve sporen knap nok rører ham smiley

Kommentér på:
Sart hud/pels :((

Annonce