{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
403 visninger | Oprettet:

Anbefal foder (igen) {{forumTopicSubject}}

Det er ikke så længe siden jeg har oprettet et emne omkring foder, men omstændighederne har ændret sig lidt siden,så jeg søger lidt råd igen.

Jeg har en hoppe på 16, der skal bruge noget foder uden alt for meget energi i. Hun er meget varm, så det er ret vigtigt. Det skal helst være noget man kan købe, hvor det er balanceret med vitaminer o.lign. så jeg ikke skal ud og købe 20 forskellige slags tilskud, for at hun er dækket ind. Hesten bliver næsten ikke brugt til noget, og når hun skal i gang til foråret igen bliver det let træning.

Sidste gang fik jeg anbefalet horselux easy, og det havde jeg egentlig også bestemt mig for, at hun skulle have. Først og fremmest fordi at det lød som noget godt foder med mange gode anbefalinger, men også fordi at det meget SU-venlig, hvilket selvfølgelig også har lidt betydning.

Men hun har nu tabt sig, og jeg tænker at jeg måske skulle finde noget foder der er til heste, som har lidt nemt ved at tabe sig. Det er ikke fordi at hun skal tage meget på, jeg prøver bare at forebygge. Hun taber sig som regel lidt over vinteren, fordi hun har været lidt sommerfed, men i år synes jeg det er hurtigt at hun er blevet ''pæn slank''.

Hun har adgang til hø/wrap 24 timer i døgnet.
Har i andet foder i vil foreslå, eller tænker i at Horselux easy stadig er godt nok?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal foder (igen)
  • #1   9. nov 2014 mit råd er fortsæt med easy og tilføre horselux fiberpiller efter huld, det er meget billigt

  • #2   9. nov 2014 Hun får ikke easy endnu, så det er slet ikke sikkert hun taber sig af det. Jeg er bare blevet i tvivl, og vil være ked af at skulle lave for mange foderskift, så derfor ville jeg lige høre herinde smiley

    Men det vil jeg da kigge på smiley


  • #3   9. nov 2014 jeg bruger det selv, godt foder

  • #4   9. nov 2014 Jeg kan se at der står at der er energi i fiberpillerne - dog uden at de skulle blive overtændt eller hidsig, men med en varm hest som min, er jeg selvfølgelig lidt skeptisk alligevel.
    Er det noget du har kunne mærke?


  • #5   9. nov 2014 jeg har primært brugt det til at få huld på en af mine altså fiberpillerne og , da min dv ikke gad sit hø en peride fordi hun er en snob og ikke gad enghø når man var vant til wrap så gav hende fiberpiller til at holde huld. hun ændrede sig ikke .

  • #6   9. nov 2014 Okay, tak for svar smiley

    Jeg ser lige om der skulle komme andre forslag smiley


  • #7   9. nov 2014 smiley

  • #8   9. nov 2014
    Brug Easy sammen med fiberpiller :o)

    Ellers findes der Dangros Omega 3 Easy, det er også i den billige ende og lav stivelse men stadig dyrere end Easy og hesten skal have større mængder for at være dækket ind. Samme gælder Pavo Care4Life.

    Men ville supplere med noget fiberpiller, nogle produkter fra agrobs e.l


  • #9   9. nov 2014 Krikken: Det bliver nok fiberpiller så, det var også dig der fik mig overbevist om horselux easy helt til at starte med :o)
    Men hvad tænker du, skal jeg prøve at sætte hende på horselux easy først og fremmest? Hun skal slet ikke trænes i vinterperioden, vi skal bare gå ture. Så måske bare se hvad hendes vægt siger til det? Hun er ikke undervægtig nu, slet ikke. Hun har bare tabt sig. Men efter hun er blevet flyttet, har hun bare fået korn + vitaminer, så jeg tænker at al den forfærdelige, dårlige energi måske kan have en finger med i spillet, med hensyn til hendes vægttab.


  • #10   9. nov 2014
    Det kan sagtens være kosten der er en medspiller i det :o) Men ja, start ud med Easy og taber hun sig så giv fiberpiller.



  • #11   9. nov 2014 Det tror jeg at jeg prøver så. Tak for hjælpen - endnu en gang smiley

  • #12   9. nov 2014 Jeg anbefaler regulator complete det er billigt i brug og er af meget god kvalitet. spæd til med lucerne med olie. Bruger selv dangro Omega 3. der for du en sæk for 125kr.

  • #13   9. nov 2014 Hvad med plus i stedet for? smiley eller Pavos 18+ - jeg ved godt din hest kun er 16, men syntes det lyder som et godt produkt. Der er godt nok lidt meget stivelse i :-).

  • #14   9. nov 2014 Josephine: Umiddelbart synes jeg det ser lidt dyrt ud, men tak for forslag smiley

    MariA: Plus er klart en mulighed, da jeg kiggede dem igennem blev jeg nok bare skræmt, fordi at der også står at det kan bruges til højtydende konkurrenceheste - igen tænker jeg lidt på hvor meget energi og stivelse der er i. Min hest er meget meget varm, selv om sommeren hvor hun kun lever på græs og vitaminbolcher, er hun rigeligt varm i hovedet. Men det er ikke udelukket, tror jeg vil søge lidt på folks erfaringer.
    Med pavo plus er jeg igen lidt bekymret for stivelsen, der ligger på 17% smiley Ellers lyder det nemlig som noget godt foder..


  • #15   9. nov 2014 Jeg tror ikke du skal være så bekymret for det smiley
    ellers så har Brogaarden også en senior foder!


  • #16   9. nov 2014
    Der er en god slat stivelse i Plus - 14% også skal hesten have en del mere af det end Easy for at være dækket ind og dermed også dyrere og fodre med.


  • #17   9. nov 2014
    Da jeg gav min Horselux Mash der har 14% stivelse i, reagerede hun tydeligt på det. Så hvis du har en der reagere tydeligt på stivelse ville jeg holde mig under 10%.


  • #18   9. nov 2014 Jeg holder mig nok fra det så, bare for at være sikker. Nu ved jeg godt at havre er noget af det værste, men bare den her måned hun har været på det, er hun blevet helt sær. Det er så tydeligt at det stiger hende til hovedet. Hun kan slet ikke holde fokus på mig, vader ind i mig og snubler på ridebanen fordi at hun skal kigge på alt omkring hende. Det er ikke nemt at have en varm hest smiley !

Kommentér på:
Anbefal foder (igen)

Annonce