{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.524 visninger | Oprettet:

Højgård Hestehospital på fyn {{forumTopicSubject}}

Min hest er blevet indlagt på Højgård Hestehospital på fyn, og jeg tænkte lidt på hvad det ville komme til at koste.

Han ankom til hospitalet i lørdags og skal nok stå der i en uges tid, så vi lige er sikker på han her helt frisk, før vi henter ham hjem.

Er der nogen der har prøvet at have deres hest på Hestehospital og hvad lød regningen på?
Betalte jeres forsikring noget af beløbet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højgård Hestehospital på fyn
  • #1   10. nov 2014 Puha, det er jo svært at sige - det kommer jo også meget an på behandlingen.

    Jeg havde en hest indlagt for nogle år siden - hun var der en uge, og blev scannet, samt opereret i benet. Regningen røg vist op på en 12.-15.000 - og der dækkede sygeforsikringen vist 65 % (og så var der lige en selvrisiko også).

    Men ja, hvis du har din hest sygeforsikret, så bør forsikringen dække en del af det smiley

    God bedring til din hyp smiley


  • #2   10. nov 2014 Det kommer an på hvad hesten er indlagt for og hvad de skal gøre ved den.
    Jeg havde, for nogle år siden, min indlagt 1 døgn på Højgård for at få lavet en scintigrafi af overlinien og det kostede 7500,-. Forsikringen dækkede 75 % af selve scintigrafien.

    Og god bedring med mulen !


  • #3   10. nov 2014 Bed dem om et overslag på hvad det vil koste dig- det gjorde jeg smiley
    Min var indlagt i halvanden uge, men husker ikke lige prisen på dét alene da der var mange andre ting som spillede ind..
    Han fik revet en tand ud, boret hul i hovedet fordi han havde bihulebetændelse og måtte derefter indlægges for at skulle skylles hver dag, oveni det kom en byld, og en byld mere, prisen blev for det hele omkring 8-9000kr.


  • #4   10. nov 2014 Okay, tak.

    Min hest blev indlagt med kolik.
    Han er heldigvis sluppet for en operation, men er nu ved at bliv fodret lidt op.
    I dag skal han have ormekur (han har mange orm, 6100 æg og bændelorm, så det er højst sandsynligt derfor han har fået kolik) og så kommer det an på hvordan han reagerer på den, hvornår han kan komme hjem.

    Dækkede jeres forsikring noget af kørslen til hospitalet?
    Vi måtte køre hele vejen fra nordvest sjælland til fyn (2 timer), fordi de ikke tog telefonen på Landbohøjskolen, og hesten skulle bare afsted.


  • #5   10. nov 2014 Jeg tror ikke at det dækker kørsel - det har jeg i hvert fald aldrig hørt om smiley

  • #6   10. nov 2014 De dækker ikke køresel smiley ... Men hvis du har en forsikring, og afhænig af hvad for en du har, dækker de som regel fra 60% til 85% smiley ... Men ja, de dækker din hest ! det svært og sige hvad det vil komme til og koste, de er dyre, men også fantastiske dygtige dyrlæger! Jeg fik lavet en scintrografi, han var der i 3 dage og det kostede 10.000,- . Men aner ikke hvad en kolik og en uge koster, men ring og hør dyrlægen om hvad han regner med det kommer til og koste smiley !!

  • #7   10. nov 2014 Det dækker de ikke for kørsel, desværre... Helt sikkert.. Har været derpå højgaard mange gange med mine tidligere heste.. Jeg er mest ligeglad med regninger og hvor meget det koster det. Vigtigste for mig, at de kan hjælpe dem! (y)

  • #8   10. nov 2014 Okay, tak for svarene.

    Det er helt bestem også det vigtigste for mig.
    De tilbød mig at jeg kunne hente ham hjem igår og så selv står for opfodring og ormekur, men det sagde jeg nej til, for hvis han nu lige pludselig skulle blive dårlig, så vil jeg hellere have han er på hospitalet, hvor de ved hvad der skal gøres, og kan handle hurtigt.


  • Britt H
    Britt H Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Svar: 3
    #9   10. nov 2014 Hej Sara

    Min hest blev for snart 3 år siden den 11/11-2011 akut opereret for tarmslyng (kolik) en fredag nat/ tidligt lørdag morgen og var indlagt halvanden uge på Højgård Hestehospital, da Højelse Hesteklinik ikke mente at Universitetshospitalet for Store Dyr (Landbohøjskolen) ikke opererede akut om natten. Måtte køre med en meget syg hest fra Karlslunde til Højgård Hestehospital midt om natten.

    Regningen fra Højgård Hestehospital lød på næsten 39.000 kr. Derudover havde jeg to regninger fra Højelse Hesteklinik på over 5.700 kr.

    Jeg fandt senere selv ud af at Universitetshospitalet for Store Dyr opererer akut, hvis hesteejerens dyrlæge ringer akut for henvisning. Alt var kaotisk, og dyrlægen burde have været mere professionel og have undersøgt det. Der er forskel på at køre 15 km og en tur på over 155 km med en dødsyg hest. Højelse Hesteklinik har en samarbejdsaftale med Højgård Hestehospital.

    Jeg klagede til dyrlægen over, at vedkommende ikke havde rettet henvendelse til Universitetshospitalet for Store Dyr for at høre, om de opererer akut om natten, og fik svaret om jeg ikke kendte til frit sygehus valg. Rent fagligt har jeg været tilfreds med behandlingen, men ikke over at min hest i værste tilfælde kunne have været død inden ankomsten til Højgård Hestehospital.

    Fik udbetalt både fra livsforsikring og sygeforsikring og endte med at få udbetalt i alt 34.500 kr.

    Han skulle have boksro i ca. 6 uger efter operationen og blev kun trukket ture med 3-4 gange dagligt a 10-15 minutters varighed. Han kom sig hurtigt og ridemæssigt, var han fuldstændig sit gamle "jeg". Han har det i dag godt og har ingen men.

    Håber det bedste for din hest smiley

    Mange hilsner
    Britt


  • #10   10. nov 2014 Puha sikke en tur. Godt din hest er kommet sig helt.
    Hvad for en forsikring har du på din hest?


  • Britt H
    Britt H Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Svar: 3
    #11   10. nov 2014 Hej Sara

    Det er et rent tilfælde, at jeg så dit indlæg. Jeg er glad for at kunne bidrage med min oplevelse i forbindelse med operationen og hvordan Macho min hest har det i dag smiley

    Ja det var bestemt ikke en rar oplevelse.

    Jeg havde indtil for halvanden år siden livsforsikring, sygeforsikring og uanvendelighedsforsikring hos First Horse men valgte efterfølgende at få en dyrlæge til at lave en sundhedsattest til brug for en ny police: forhøjelse af livsforsikringssummen, sygeforsikring og forhøjelse af uanvendelighedsforsikringssummen hos Tryg grundet at First Horse kun ville udbetale max 70 % i uanvendelighedsforsikringen svarende til livsforsikringenssummen.

    Jeg oplyste Tryg i deres begæring, at hesten var blevet opereret for tarmslyng samt hvornår den havde haft kolik. Endvidere oplyste jeg også mit policenr hos First Horse. Jeg valgte dog selv at opsige policen, men forsikringsselskaberne gør det ellers gerne. Jeg har ikke haft problemer med at få ham forsikret, og han har ikke fejlet noget siden han blev opereret.

    Du skal være opmærksom på, hvis du overvejer at skifte forsikringsselskab, at det ikke er alle selskaber der tager imod heste der er blevet opereret for kolik, samt at hvis du vil forhøje præmien, at visse selskaber kræver røntgen hvis hesten er over 10 år. De vil som regel gerne overtage din eksisterende police, hvis du ikke ønsker ændringer i dine forsikringer.

    Ha' en fortsat god dag. Skriv endelig tilbage eller send mig en privat PB.

    Mange hilsner
    Britt


Kommentér på:
Højgård Hestehospital på fyn

Annonce