{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.663 visninger | Oprettet:

Job søges på Island {{forumTopicSubject}}

Jeg er en ung kvinde på 21 år, som er i gang med mit 1. sabbatår (jeg påregner to års sjov og ballade, inden studiestart).

Jeg har taget den beslutning, at jeg gerne vil til Island og arbejde i nogle måneder (max. tre måneder) på en gård, efteråret 2016. Jeg ønsker at indgå som en del af det daglige team/familien, og hjælpe med alt hvad der er brug for. Jeg er indstillet på masser af udendørs arbejde med landbrugsdyrene og hestene (det ser jeg særligt frem til), men jeg er også indforstået med at hjælpe til med husholdningen, evt. passe børn, lave mad - hvad det nu kunne være.

Jeg er klar over at der forventes, at jeg arbejder effektivt og hårdt, hvilket jeg er fuldt ud indstillet på at gøre, med højt humør. Til gengæld forventer jeg at blive taget godt imod. Jeg forventer også at dyrene bliver behandlet godt, og med respekt.
Jeg regner ikke med løn, men med kost og logi som betaling for arbejdet. Løn eller lommepenge, ses af mig som en bonus.
Jeg har kørekort og regner med at kunne have en bil til rådighed, så jeg kan komme rundt på øen, i min fritid.

Det er vigtigt for mig, at gøre klart for eventuelle arbejdsgivere, at jeg kun er interesseret i job på en gård. Gerne et mindre, privat sted.
Jeg søger ikke arbejde på et stutteri, eller et gæstgiveri for turister.
Det har jeg valgt af den grund, at jeg ønsker et personligt forhold til den familie jeg skal bo hos og arbejde for, og samtidig er det vigtigt for mig, at arbejdet er varieret og ikke kun handler om heste og ridning.

Jeg kan fortælle om mig selv, at jeg har redet og haft med heste at gøre de sidste 13 år af mit liv, dog er det først det sidste år, at jeg udelukkende har redet islandske heste.
Jeg har arbejdet med heste og børn (også handicappede børn) i forskellige sammenhænge, henholdsvis på rideskole og ridelejr. Jeg er vant til hårdt fysisk arbejde i stalden og omkring hestene generelt.

Rejsen har til formål (udover at give mig en uvurderlig oplevelse) at afklare mig med, om jeg skal videreuddanne mig inden for landbrug/agrobiologi.

På nuværende tidspunkt arbejder jeg fuldtid, men pr. 01/02-2016, starter jeg i forsvarets værnepligt, på Vordingborg kaserne. Jeg er færdig i militæret i slutningen af maj.

Jeg ønsker at starte arbejdet på Island, i juli/august 2016 og derefter arbejde ca. tre måneder frem. Jeg kunne utroligt godt tænke mig, at være med til at dæmme hestene ned fra fjeldene, hvilket jeg har forstået sker i løbet af efteråret.

Hvis du/I har yderligere spørgsmål af nogen art, eller ønsker at kontakte mig ved interesse for min jobannonce, så kan jeg kontaktes på henholdsvis telefon og mail:

Tlf: 22395527
Mail: amaliefengel@gmail.com

Jeg glæder mig til at høre fra dig/jer!

Mange hilsner
Amalie Fengel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Job søges på Island
  • #1   12. dec 2014 Slet venligst emnet i forum, da det hører hjemme i markedet. Opret en annonce, ligesom andre gør herinde. Folk skal være V.I.P, dvs betale, for at oprette annoncer, så er det lidt uretfærdigt du bare laver et gratis forumemne overfor dem som betaler smiley

    Men held og lykke, det lyder som en spændende mulighed.


  • #3   12. dec 2014 Jeg har arbejdet på sådan en gård i Island - en gård med malkekvæg, får og ca. 80 heste (hestene var til arbejdsbrug, og de fleste af føllene blev sendt til slagt som 6 mdr.s). Jeg var 19, da jeg arbejdede deroppe - kommer selv fra en gård, og var vant til at håndtere islændere og køer i alle aldre hjemmefra. Havde også lidt erfaring med at køre traktor. Jeg skulle egentlig have arbejdet der i 6 mdr., men endte med at forlade stedet efter 4 mdr (var der fra august til december), fordi det blev for kedeligt/ensomt om vinteren, hvor der bare skulle fodres køer og får, og så var det det (sneen forhindrer de fleste udendørs aktiviteter). De ville ikke ansætte mig for mindre end 6 mdr. egentlig, men tog det pænt, da jeg "sagde op" - det var en virkelig sød familie, og jeg deltog i deres hverdag på lige fod med de voksne børn i huset. Du får muligvis svært ved at finde et privat sted, der vil have dig i 3 mdr. - det er ikke lang tid, når man skal lære folk op, og det gården er jo deres levebrød.

    Jeg var med til at hente får i fjeldene i september, men kun en dag fra morgen til aften (kæmpe oplevelse - 50 ryttere med hver to heste og over 600 får), da det ellers anses for at være "mandearbejde" at samle dyr i fjeldene. Det er ikke ufarligt (der er ikke ligefrem ridestier, og der er mange kløfter osv.), og man skal kende til fårs reaktionsmønstre for at være effektiv. Og kunne styre sine hunde. Stedet jeg arbejdede på hentede avlshestene i fjeldene hjem på en enkelt dag, men fårene tog det en uge at samle.

    Du skal tænke på, at en alm. gård ikke vil tage de samme hensyn til dig som et turiststed (jeg ved, at man som turist kan booke plads til at hjælpe med hesteindsamling nogle steder) plus at der formentlig ikke er fokus på hestene (jeg fik lov til at ride alt, hvad jeg orkede i min fritid, men hestene indgik ellers kun i min arbejdsdag, når vi var oppe at tjekke får eller hente køerne hjem fra marken om aftenen - begge dele foregik på hesteryg). Jeg var alene med hestene 80 % af tiden, så det skal man også være klar på.


  • #4   12. dec 2014 Jeg har været sådan et sted som det du beskriver i 2012 og var oppe og besøge dem her i sommers, da jeg var på ferie smiley de søger dog primært her i foråret (de søger faktisk en til start i januar) jeg stod med ansvaret for fodring af heste og får, og havde en ugentlig fridag om søndagen. Var med til alle familie arrangementer.
    De har omkring 80-90 heste, og en 20-30 får. Man bor i huset med familien og alene fra morgen og indtil middag, hvor moren kommer hjem og ud i stalden. Arbejdet består i udmugning, fodring og ridning af træningshestene.


  • #5   12. dec 2014 Lav et jobopslag i marked, hører ikke til i forum.

  • #6   12. dec 2014 Hold da op, det var hurtigt der kom så mange kommentarer! Til jer der vil have det slettet - ingen kategorier passede til jobopslag og vidste heller ikke at det var noget man skulle betale for. Det er jeg ikke interesseret i (-:
    Nu har jeg fået nogle interessante svar og jeg har lader derfor lige tråden stå, indtil jeg har fået uddybet svarene. Skal den nok slette den efter.

    Vunsen, det lyder præcis som noget jeg kunne tænke mig. Nu har jeg dog værnepligt til januar, men hvis det viser sig at være helt ad h til, så vil jeg da meget gerne kunne kontakte familien. Du må meget gerne lige skrive gårdnavn, eller mailadresse til dem, i en privat besked (-: Det ville være super!

    Gingerella, synes umiddelbart også dit sted lyder fuldstændig relevant ifht mine forventninger. Forventer ikke en masse hesteaktivitet, det du beskriver er fint for mig (-: Dog tror jeg at det må være muligt, at få job i nogle måneder, uden man er bundet et halvt år. Det har jeg hørt om andre, der har kunnet (-:
    Hvilket sted var du? Kan du evt give mig nogle kontaktoplysninger i en privat besked?


  • #7   12. dec 2014 Dette er et forum og ikke et sted til jobannoncer. Desuden tror jeg du skal gøre noget mere for at få et job, opsøg selv steder på island og du skal nok skrive på engelsk og ikke dansk.

  • #8   12. dec 2014 Okay, tak for svar (-: jeg sletter opslaget, så snart jeg har hørt tilbage fra Vunsen og Gingerella.


  • #9   12. dec 2014 Jeg var oppe nordpå ved Blönduós - de havde ca. 300 får og 20 stk. malkekvæg plus afkom på gården. Stedet Vunsen nævner må enten være et stutteri, eller ejerne må have arbejde udover gården, for man kan ikke leve af 20 får smiley
    Det er 10 år siden, jeg var deroppe, og jeg ved, at de helst vil have arbejdere for 1 år ad gangen, så det er nok ikke relevant for dig - men held og lykke med det smiley Hvis du ikke forventer andet, end hvad jeg beskrev, så bliver du ikke skuffet ihvertfald. Jeg havde andre forventninger dengang, men er i dag ekstremt glad for, at jeg fik oplevet en "rigtig" gård tæt på.


  • #10   12. dec 2014 Hør her Amalie, ALLE andre som vil lave en annonce på hestegalleri.dk betaler for det. Jeg synes ærligt talt det er noget svineri at sige "det vil jeg ikke." Du gør grin med dem som betaler for det, der gælder jo ikke specielle regler for dig. At folk svarer alligevel er deres valg, men synes faktisk ikke det er okay at sige retningslinjerne gælder for os andre herinde, men ikke dig. Forstå mig venligst ret når jeg skriver det her smiley det er ikke personligt, regelsættet gælder bare for os alle- dig inklusiv

  • #11   13. dec 2014 Hvor er Adm. henne, de plejer ellers at være hurtigt ude, men der er åben bart forskel på folk. smiley

Kommentér på:
Job søges på Island

Annonce