{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

At ride en pony som hest {{forumTopicSubject}}

Jeg har en pintohoppe der pt. - hjemmemålt - er 144-145 cm. Hun er lidt over 3½ år gammel, og vokser endnu, er pt. et par cm højere bagtil og har fået kommentarer af både kiropraktor og dyrlæger om, at hun vokser endnu (det siges jo at alle heste vokser til de er 6-8 år).

Grundet min alder (18 år) skal hun rides mod hestene til stævner, når vi kan begynde næste år, efter 1. maj.

HVIS hun holder ponymålet, er hun jo pony, der skal rides som hest.
HVIS hun derimod går over, er hun jo hest, og så er det jo let nok.

Der hvor jeg undrer mig lidt er, om hun skal skrives nogle steder, at hun er pony, og derfor skal opklasses?
Hun måles til kåringen her til sensommer, og så må jeg jo se om de måler hende til pony eller hest.

I Fælles Bestemmelser står følgende:

"E- og D-stævner og E- og D-klasser: Deltagelse i hesteklasser på officielt målte og ikke-officielt målte kategori 1 ponyer er tilladt. Kategori 2 ponyer er tilladt i sværhedsgrad 0-2."

Det forstår jeg godt, men betyder det, at jeg ikke kan ride C-stævner og højere på hende, hvis hun er målt kategori 1?

Og hvis hun ikke stilles til en officiel ponymåling, og bliver målt (men er målt som pony til kåring) går hun så bare automatisk som hest?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At ride en pony som hest
  • #1   20. dec 2014 Hvis der til kåringen bliver lavet officiel måling og hun er pony, så må du starte hende i D- og E-klasser uden at opklasse hende. Altså kan hun gå C-stævner som pony med ponyrytter og D stævner som hest med dig hvis det skulle være.

    Skal hun gå C-klasser/stævner eller højere, så skal hun opklasses. Så må du starte ALT på hende som hest. MEN hun skal så ponymåles igen hvis hun skal gå ponystævner senere hen smiley


  • #2   20. dec 2014 Jeg har selv en officielt mål pony som jeg har en ponyrytter til at ride C/B stævner på, samtidig med jeg rider hende til D stævner smiley

  • #3   20. dec 2014 Super, tak smiley

    Det var nemlig også det jeg tænkte, men skal først til at ind i stævneverdenen her til næste år, og selvom det ikke bliver C-stævner lige med det samme, vil jeg gerne have det på plads smiley

    Men om det er en såkaldt officiel måling til kåringen ved jeg ikke, ved bare at det vidst skal skrives i passet, så går lidt ud fra det er en officiel måling smiley


  • #4   20. dec 2014 Hvis det skrives ind i passet og det bliver skrevet på GO så er det officielt smiley

  • #5   20. dec 2014 Det finder jeg ud af om det bliver gjort, når hun er kåret, har nemlig heller ikke lige prøvet sådan noget før, men mener at have hørt, at målingen skrives i passet sammen med kåringsresultaterne smiley

  • #6   21. dec 2014 til D-stævner behøver hun ikke opklasses, der melder man bare til i hesteklasser, men fra c-stævner og op skal der en opklasning til og den koster et par hundrede og er ikke specielt kompliceret. Men der er ingen problemer i at starte hende som hest smiley

Kommentér på:
At ride en pony som hest

Annonce