{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.465 visninger | Oprettet:

Useriøse købere :( {{forumTopicSubject}}

Jamen altså...
Jeg har en hoppe til salg og som vi alle ved er det altid lidt følelsesmæssigt æv, at skulle skille sig af med sine kære dyr.
En interesseret køber kontakter mig... Stiller en masse spørgsmål som jeg svarer på. Hun er interesseret og vil rigtig gerne komme og se på hende, men hun har ingen bil og skal tage bussen, fair nok, jeg skal da nok hente hende ved det nærmeste busstoppested.

Vi uddeler telefon numre og jeg venter til igår, hvor jeg skriver og spørger hvad tid hun regner med at ankomme ved bussen (idag).
Intet svar. Jeg sender en sms også... Intet svar.
I morges skriver jeg både på facebook og sms og kan se hun har tjekket beskeden - intet svar.
Her bliver man altså pænt muggen og rimelig meget skuffet over folks ligegyldighed overfor andre mennesker!
Hun dukker selvfølgelig ikke op. Jeg har jo så holdt andre mulige købere hen, fordi jeg havde lavet en 'aftale' med denne useriøse køber først.
Jeg har sat halvdelen af min dag til side for at være klar - gjort ponyen lidt ekstra pæn ect... For hvad.. en køber der ikke engang kan tage knoglen og melde afbud!

Nøj hvor dette er belastende.
Andre der har prøvet noget lignende?

Det endte med at jeg ringede og lagde en telefonsvarer besked, hvor jeg fortalte om hvor skuffet jeg var, men jeg ønskede hende dog stadigvæk en god jul. Nu er jeg røget på hendes filterliste herinde, oh yes,!

... og hvis du læser dette 'useriøse køber', det eneste du skulle have gjort var at melde afbud. Det er iorden man skifter mening, men det er ikke iorden at spilde folks tid og holde dem for nar! Lær at opføre dig ordentligt - du er en voksen kvinde!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Useriøse købere :(
  • #1   23. dec 2014 Jep da jeg havde min hoppe til salg for et par år siden var der os nogen der skulle komme, men de dukkede aldrig op selvom vi havde aftalt tid og jeg stod længe og ventede og havde gjort hesten klar osv..
    hørte ikke et ord fra dem fra den dag vi aftalte tid..


  • #2   23. dec 2014 Hold da kæft jeg håber denne useriøse køber har dårlig smag i munden

  • #3   23. dec 2014 Oh yes.
    Havde en hest i ridning i Holstebro en overgang og der skulle komme kunder til den.
    Kørte fra Aalborg til Holstebro, da rytter ikke kunne vise frem den dag pga stævne og kunder kunne KUN den dag.
    10 min før vores aftale, sms'ede kunden at de altså ikke var interesseret alligevel smiley


  • #4   23. dec 2014 det var ganske vist ikke helt det samme, men jeg søgte en part til den gamle hest, 2 gange aftalte jeg dato og tid med 2 forskellige, men de forblev bare væk og svarede efterfølgende aldrig. Nogle mennesker skulle seriøst bare have nogle tæv!

  • #5   23. dec 2014 Prøvet det dog kun med parter. Eller de kom ud og prøvede osv. For så at melde tilbage, desværre det for langt ude på landet kan ikke komme frem og tilbage. Hm kunne i måske have tjekket på krak. Eller findvej.dk inden i skriver og tager ud og prøver en part hest. Held og lykke med dit salg.

  • #6   23. dec 2014 øv at i andre også har haft sådanne oplevelser!
    Hvordan kan det lige være man ikke har rygrad nok til at opføre sig ordentligt??
    Det mindste man kan gøre er da at melde afbud, specielt når seælger skriver og spørger, så er det da nemt!! smiley


  • #7   23. dec 2014 Jeg synes virkelig det er vildt, at nogen har samvittighed til det. Jeg kunne forstå hvis der var sket noget meget akut (som fx. et familiemedlem indlægges etc), hvor man simpelthen ikke har kunne nå at svare ordentligt, men det lyder bestemt ikke til at det er sådanne drastiske ting, der har været i spil. Øv, hvor er det bare så sindssygt ærgerligt, at der findes sådanne mennesker.

  • #8   23. dec 2014 uha tror også gerne på at det sker indefor parter ja! Og ja, man bliver sku nærmest hysterisk, fordi det bare er så uopdragent gjort! Man får næsten lyst til at holde øje med dem, indtil de har noget til salg, derefter så melde sig interesseret og aftale dag osv, og så blive væk smiley Meeeeen så er man jo ikke bedre selv smiley

  • #9   23. dec 2014 Ja, de ødelægger det jo lidt for de købere der så er interesserede oprigtigt. Fordi nu ved man jo ikke om man kan stole på folk med aftaler der ligger en uge fremadrettet eller om man bare skal lave 'først-til-mølle' princippet. Det er bare ikke særlig sjovt med levende dyr, hvor man gerne vil finde et godt hjem.

  • #10   23. dec 2014 Det sker meget ofte smiley

  • #12   23. dec 2014 Det kan man desværre ikke undgå, men til en anden gang så laver du bare aftaler med andre også.

  • #13   23. dec 2014 Det prøvede jeg også, da jeg forsøgte at sælge min gamle pony for nogle år siden. Ringede nok til dem 10 gange på en dag, og så fik de ellers en rigtig sur telefonsvare besked fra mig smiley
    Kan blive så gal over sådan noget. Man jer dog op og sig, at I ikke kommer alligevel i stedet for at spilde vores tid.....


  • #14   23. dec 2014 Uh ha... Jeg tror desværre at mange har stået i denne situation! Jeg har selv oplevet det i år da jeg skulle sælge mit hingsteføl, og min veninde har været vildt uheldige med hendes mulige købere. Hun har en pinto og dens føl til salg, og folk spørger lystigt indtil hesten og vil vildt gerne komme osv. Men dagen før melder de fra... Jeg syntes seriøst at folk efterhånden mangler respekt for andre smiley

  • #15   23. dec 2014 Prøvede med en der søgte part, jeg fortalte jo hvor han stod og hun havde bil. Afstanden var INTET problem for hende.

    Hun kom og prøvede ham og det gik bare rigtig godt.

    Efterfølgende fik jeg en sms, at hvis jeg ville ha' at hun skulle ride min hest, så skulle han flyttes tættere på hende og det sted hun krævede han skulle stå, kostede 2000 om mdr, en udgift hun forventede jeg afholdte.

    Skrev også meget undrende, om hvorfor hun havde spildt min tid, hvis hun syntes der var for langt, afstanden var jo ligesom ikk blevet kortere eller længere..


  • #17   23. dec 2014 Synes godt nok det er tarveligt.. Fair nok hvis man ombestemmer sig eller bliver forhindret.. men man kan da i det mindste give besked

  • #18   23. dec 2014 Det lyder godt nok som nogle trælse oplevelser..

    Tilgengæld går det også den anden vej, med useriøse sælgere.
    Godt nok er det ikke så alvorligt, men det er stadig træls, når man har skrevet på en part, hvor ejer lige skal have en ud at prøve men nok skal vende tilbage bagefter - uanset svar fra prøver. Så har man måske lige nogle andre muligheder på hold, indtil efter man har fået svar, for ikke pludselig at have alt for mange bolde i luften - men så hører man sku bare aldrig fra dem igen, og de andre muligheder man havde har allerede fundet nye. Øv!


  • #19   23. dec 2014 Jeg har stået der .... mange gange!
    Har sågar endda oplevet at en "køber" dukkede op og lige vejede 100 kg mere, end jeg regnede med.
    I min annonce stod meget tydeligt, at hesten kun skulle lånes ud til en, der ikke vejede mere en 20% af 450 kg, at det udelukkende var en skovturshest, og at hun ikke rigtig kunne så meget på en ridebane, kun blev redet bidløst og i en lammeskindssadel.
    Damen, der møder op, vejer omkring 180 kg (helt seriøst....), vil bruge min pony til ridebaneridning på en rideskole, og tør ikke ride i skoven efter en uheldig oplevelse. Fair nok man er blevet nervøs og ikke tør ride tur, men så skal man da ikke dukke op hos en skovturshest på kun næsten 4 år?

    En anden "køber" dukkede også op. Hun ville gerne prøve hesten, selvom jeg, igen, tydeligt havde fortalt, at hesten ikke var sandkassehest. Hun ville prøve hende på ridebanen, og hun var nærmest forarget, da hun opagede at det var uden bid.
    Mens vi er oppe på ridebanen, kommer en anden opstalder derop med sin traver. Opstalderen har almindelig bomsadel og almindelig trense med engelsk næsebånd på. Da damen ser det, udbryder hun: "Se, det er sådan, en hest skal se ud, når man skal ride på den! Det er det rigtige udstyr!"
    Og damen vidste altså godt, hvad hun gik ind til, da hun kom....
    Nå, men hun er selvfølgelig ikke imponeret over min hest, og inden hun stiger af hende, siger hun: "Nå, jeg vil anbefale dig at sende hende til en helt almindelig rideskole, så hun kan få noget pli! Køb en rigtig trense og et bid, få dig en bomsadel og lån hende ud til en rideskole, så hun kan blive tilredet på den rigtige måde."
    Desuden fortalte hun om, at den hest, hun skulle låne, skulle stå alene i 3-6 måneder, for hun skulle lige finde et ordentligt sted, den kunne stå, og indtil da måtte den stå hjemme på hendes egen jordfold uden kammerater....

    Endte med at beholde dyret - ikke tale om jeg vil sende ponyen ud til sådan nogle mennesker!


  • #22   25. dec 2014 Åhh ja, det sker ret tit, både mht til heste men også udstyrssalg...

Kommentér på:
Useriøse købere :(

Annonce