{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.116 visninger | Oprettet:

Kentaur dressur sadel {{forumTopicSubject}}

Hej der ude.

Jeg står og skal have en ny sadel til min hest.

Har fundet ud af at Kentaur ligger rigtig godt på ham, men nu vil jeg hører lidt om hvad i har af erfaringer med de forskellige modeller.

Det jeg er interesseret i at hører noget om er hvor dybt sædet er og hvordan knæstøtterne er i dem.

Jeg leder nemlig efter en model hvor sædet er forholdsvis dybt.

Bland andet på :

Athene
Artimis
Penelope
Medea
Elektra
Andre ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kentaur dressur sadel
  • #1   7. jan 2015 Medea bryder jeg mig ikke som, det er som om man sidder på en ''pukkel''.
    Men favorit er Penelopa, den sidder jeg som støbt i. Men man sidder også godt i Artemis og Elektra, dog har Elektraen lidt for store knæstøtter efter min mening. smiley


  • #2   7. jan 2015 Både elektra og ithaka er rigtig fine sadler, med godt sæde og god støtte synes jeg.
    Bryder mig ikke rigtigt om de gamle modeller


  • #3   8. jan 2015 Jeg har lige købt en Elektra new. Den er virkelig lækker, og hesten er gladere end nogensinde. Med dybt sæde og forholdsvis stor knæstøtter. Men de er anatomiske og jeg syntes ikke jeg bliver låst fast, som jeg troede jeg ville blive. Har ellers redet i en gammel Windsor elite og med små støtter og altid hadet store knæpuder, men kentaurs passer mine ben fordi de er så anatomisk placeret.

    Jeg kan kun anbefale at få en sadelmager ud der forhandler dem og prøve de forskellige sadler.
    Vi var igennem flere før hesten pludseligt gik bedre end nogensinde og jeg kunne sidde behageligt, og det var ved elektraen. (prøvede også Passier, amerigo osv. men ingen gav sådan en positiv effekt på hesten)

    Det er også vigtigt at komme op og ride med sadlen da Kentaur tomme mæssigt er små i str. (hvertfald ithaka og Elektra)



  • #4   8. jan 2015 Jeg ved at jeg skal bruge en Kentaur 17,5" fit 3 -3,5 og har også prøvet lidt forskelligt smiley
    Personligt bliver knæstøtten i elektra'en for voldsom for mig. Jeg laver et forkert tryk, som gør at jeg får ondt i hoften. Derfor dur udvendigt støtte f.eks heller ikke rigtigt.


  • #5   8. jan 2015 Hvad med afrodité (staves) den synes jeg er rigtig god og side i

  • #6   8. jan 2015 Jeg har faktisk en kentaur medea,17,5 fit 3 som jeg ikke bruger mere,da min hest desværre blev aflivet sidste sommer smiley og har haft stor glæde af den og syntes den er rigtig god at sidde i,nu har jeg redet i en del forskellige sadler efterhånden og det har været den som har passet bedst til mig,men det er jo så forskelligt hvad man syntes er behageligt at sidde i,det kan være godt for en,men noget træls noget for en anden.


  • #7   8. jan 2015 Jeg har også en kentaur Medea 17,5" fit 3, som jeg har brugt på min hest. Men da hans ryg desværre ikk rigtig kan med kentaur har jeg den nu til salg. Jeg synes den er godt at sidde i uden at man føler sig låst fast. Jeg har i alt fald været rigtig glad for den smiley

    profilbillede
  • #8   8. jan 2015 Jeg har 2 stk KenTaur Elektra (ikke new!)
    Fantastisk sadel! Dejligt dybt og blødt sæde med god knæstøtte, uden at det bliver for meget, og du kan sagtens 'frigøre' dit ben fra støtten, hvilket vil sige at du ikk er låst fast.

    Hvis du har nogle konkrete spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig smiley


  • #9   8. jan 2015 Jeg har reddet med en Kentaur Kalypso dressursadel i over 2 år.
    Det er en helt fantastisk sadel. Der er en god knæstøtte, uden at blive for voldsom. Jeg føler personligt at ens ben bliver ''låst fast'' i Kentaur Elektraen, hvilket de bestemt ikke gør i Kalypsoen. Her har man fri plads til at bevæge benene, og skabe kontakt til hesten.
    Kan udelukkende anbefale Kentaur Kalypso smiley Har fornyligt solgt min. Ikke mange på markedet, men en særdeles god sadel.


  • #10   8. jan 2015 Christina: det problem har jeg aldrig oplevet - medmindre at bøjlerne er for korte smiley

  • #11   8. jan 2015 Jeg har en kentaur Athene og det er nok den bedste sadel jeg har haft. Man får en god støtte men uden at føles sig låst og så giver den en lækker kontakt til hesten da den er meget blød i læderet. smiley desværre har jeg ikke hest mere så den er tilsalg. smiley

Kommentér på:
Kentaur dressur sadel

Annonce