{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Western tøjler
  • #2   15. jan 2015 hvorfor så lange?

  • #3   15. jan 2015 Lene F: tak smiley

    Anne W: De skal bruges til lidt forskellige ting, så jeg vil gerne tilpasse dem alt efter hvad de skal bruges til smiley


  • #4   15. jan 2015 tror det bliver svært for western tøjler er normalt ikke så lange, så kan man jo ikke ride med dem. Og slet ikke i sorte, da de fleste westernting er brune smiley Du kan jo sagtens få dem lavet, men så er de jo ikke så billige mere, men held og lykke med jagten smiley

  • #5   15. jan 2015 Det er nemlig svært, både på grund af længden og farven, men jeg har overvejet at få dem lavet, desværre ved jeg ikke hvor man kan få det gjort henne smiley og mange tak for svar smiley

  • #6   15. jan 2015 Du kan evt skrive til hende som laver disse kapsuner
    http://www.hestegalleri.dk/marked/udstyr/797487-unik-haandlavet-ride-kapsun
    Hun er super dygtig! Kan kun varmt anbefale hende smiley


  • #7   15. jan 2015 Tak, det skal jeg da lige prøve smiley

  • #9   15. jan 2015 Jo, over 2m er meget normalt. Under 2m vil ikke være til at bruge ordentlig til to hånds ridning på de fleste western heste. Vi køber generalt mindst 8' tøjler, som er ca 2,43m. Selve de "kort" 7' tøjler er over 2m pr tøjle.

    MEN det er usandsynlig du finder en god kvalitets læder tøjle med en ordentlig vægt i sort. Sort western udstyr er tit lavkvalitet. Vægten er vigtig fordi hesten skal helst lære at reagere på vægtskift i tøjlen, ikke kun på kontakt.

    Men jeg vil også råde dig til at tænke dig om ang de skruer. De løsner sig selv og jeg har set folk miste dem under ridning fordi de skruet op fra bevægelsen. Hellere en sæt med water ties. Så kan water ties også udskiftes ved slid, og de giver lidt sikkerhed, ved at hvis du taber tøjlen og hesten træder på det, er der mulighed for at bindesnoren knækker før hestens kæbe gør.


  • #10   16. jan 2015 Åh ja skruer er noget skrammel - har prøvet at sidde på opvarmningen ca 3 min inden jeg skulle ride med kun én tøjle smiley ikke så sjovt. Havde heldigvis en hurtigt løbende veninde, så det gik smiley

  • #11   16. jan 2015 Åh nej det lyder da ikke så godt smiley Nu rider jeg ikke western ridning, men det må jo gerne passe til mit hovedtøj, så derfor skulle det gerne være skruer smiley det betyder dog ikke så meget om det er skuer eller ej bare det ser pænt ud smiley mange tak for svar alle sammen! smiley

  • #12   17. jan 2015 Overveje water ties istedetfor. Ellers hvis du sjældent skal tage dem af, kom en klat neglelak ind i hullet inden du sætter skruen i. Neglelak er nok til at den ikke løsner sig så nemt, men fortsat er nemt at fjerne selv når du virkelig skal. Vi har vidst kun 1 hovedtøj tilbage i huset med chicago skruer og alle tøjler er skiftet over til water ties. Vi har lavet en ekstra hul på nogle af de hovedtøj vi havde, for at også skifte dem til en bindelukning.

    Hvis du ikke rider western, hvorfor leder du efter western tøjler? Være opmærksom på at de delte western tøjler er generalt ikke tilladt til distance stævner (ved ikke helt om de kom igennem bundet sammen). Men du kunne overveje sort reb som en alternativ til læder. Du kan få delte eller enkelt reb tøjler i sort her i landet, og de tykkere reb har en rimelig vægt til western stil ridning. Og selv de 10mm er fortsat tyngere end meget af det billig skrammel læder. Både reb tøjler og den klassisk western mecate med slobber straps er popular med horsemanship folk.


  • #13   17. jan 2015 Jeg glemte lige at sige... kæder er også en mulighed for at få mere vægt. Efter traditionen tilhører de sig KUN på en romal (en vaquero tøjle), men skal man kun hygge sig og ikke til stævne eller noget, kunne en hurtig hjemmelavet sæt giv mere vægt til en billig tøjle...

Kommentér på:
Western tøjler

Annonce