{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Andreas helgstrand ?
  • #2   15. jan 2015 Fordi han har mishandlet hans hest

  • #3   15. jan 2015 Fordi han kun tænker på at komme fremad - altså, frem i verden. Han vil have succes, koste hvad det vil. Om det er på hestens bekostning er lige meget....

  • #4   15. jan 2015 fordi hans måde at behandle hestene på ikke er helt uskyldig.

  • #5   15. jan 2015
    Det har noget med hans metoder, at gøre..
    - Andreas er et meget behageligt menneske, men har ikke rent mel i posen.

    Når folk siger han ikke kan ride osv. Det er noget pjat, synes jeg.
    Han har kæmpe evner, og man skal kunne ride bare lidt for at ride og præstere alt det Andres har gjort. At han så ikke behandler hans heste med måde, er en helt anden side af sagen.


  • #6   15. jan 2015 Den måde han behandler sine heste på, og hans ridning.

    Beklager hvis den støder denne kommentar, men jeg forstår ikke hvorfor folk kan være så stolte over at have fået undervisning af ham. Bvard. Undskyld mig, men ja.


  • #8   15. jan 2015 blandt andet pga sagen med Akeem Foldager http://www.heste-nettet.dk/nyheder/10676/

    Generelt har jeg ikke på noget tidspunkt været synderlig begejstret for ham eller hans ridestil

    Så er det op til ens egen etik og moral om det er vejen frem mod succes i ridesporten = er det acceptabel at ride på denne måde?


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   15. jan 2015 Fordi han ikke har rent mel i posen når det kommer til ridning af sine heste..

    Andreas er en uovertruffen dygtig rytter, og en ufattelig dygtig underviser - og skulle efter sigende også være en rar person.

    Men han har haft nogle sager på sig som gør at folk har taget afstand fra ham..


  • #10   15. jan 2015 Han er en knald hamrende dygtig mand - ingen tvivl om det, men jeg bryder mig ikke om måden han rider på.
    Alle hans heste render rundt med halen piskende omkring sig, er anspændte og han har generelt meget fat i hesten hvilket jeg ikke bryder mig om.


  • #12   15. jan 2015 "Fordi han ik rider i skoven på sine heste" argh okay, måske ikke lige verdens bedste grund. "så har han nedgjort fjordheste-ryttere." der sagde han sådan set undskyld # 11

    Til ts: husk på, hvad der skrives her er meget objektivt, og derfor måske noget der skal tages med et gran salt smiley det betyder dog ikke jeg forsvarer hans ridemetoder. Men jeg tror tit det er dem, snarere end ham personligt, folk har så travlt med.


  • #15   15. jan 2015 Equus: hvor dælen ved du fra om han rider i skoven og at hans heste ikke går på fold? smiley

    Btw rider jeg heller ikke i skoven på mine heste og de går ikke kun fold hele vinteren smiley :-O smiley og jeg rider både med hjulspore og glidetøjle!

    Det her handler hvis ikke kun om Andreas men alle konkurrence ryttere! smiley smiley


  • #17   15. jan 2015 Equus du udtaler dig om noget du tydeligvis ikke har forstand på.
    Hestene på Helgstrand Dressage kommer da på fold, de går bare ikke ude hele dagen.
    Jeg ville da til enhver tid hellere have hest på samme måde som han har, end de mange heste og ponyer man ser rundt omkring der går på en mark for lud og klodt vand, hvor der hverken er græs eller vand nok til dem.

    Og i sagen med Akeem viste det sig jo at de mærker den havde ikke var spore mærker.

    Så få lige ordentlig styr på dine facts.


  • #18   15. jan 2015 Hans heste går på fold. De går på græs om sommeren og drænede sand folde ellers. Selvfølgelig er de ikke ude i mega regn og sne! smiley

    Og at han ikke rider i skoven er squ da det mest dårlige argument ever! En hest savner ikke ting den ikke kender til. Jeg rider heller aldrig i skoven - men skridter tur om sommeren når vejret er godt smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #19   15. jan 2015 Må give Mette ret: hestene ved Andreas bliver passet til ug - ellers ville de ikke kunne præstere som de gør.

    De bliver tilset af massør, dyrlæger, tandlægen, kiropraktor osv. Mere end en normal ridehest gør..

    Tænk på at hans heste er top atleter, og får at kunne præstere, skal ens forhold være iorden..

    Måske er hestene ikke på fold 12 timer dagligt, men de er på fold..

    Man skal passe på med at udtale sig om noget man ikke er sikker på - især når det er direkte målrettet mod en person


  • #20   15. jan 2015 Jeg har intet imod ham, Jeg er sikker på at der findes mennesker der rider værre end ham.

    Grunden til at hele verden kommer til at vide det, er jo pga han er en kendt dressur rytter. Og den video jeg ser af Akeem, ser jeg ''kun'' en der holder for meget fat i kandar stangen, og det gør jo at der ikke kommer nok blod ned til tungen = blå tunge.

    Det er selvfølgelig ikke i orden, men jeg ser ikke en forfærdelig stor forkel i forhold til andre dressur ryttere.'

    Jeg var selv stor fan af ham og Matine, fantastisk par!

    ''Min mening!''


  • #25   15. jan 2015 Nu kommer hestene på BH godt nok på fold, ikke kun plagene, så det er noget bavl at lukke ud. Min holding til AH derimod går udelukkende på hans ridemetoder, hvor jeg ikke er en fan af hans massive overbrug af kandarstangen.
    Dog kan man hvis man vælger at følge AH inde på FB jo så både se film og billeder af bla. Akeem på drænet sandfold hvor han får lov til at være hest - Dog pakket godt og grundigt ind i vat og bobbleplast.

    Har ikke noget imod hans måde at holde hest på som sådan, udover jeg ville foretrække hans heste havde mere mulighed for at være hest. Det eneste jeg som sådan ikke kan forstå er hans ridemetoder.


  • #26   15. jan 2015 Nu er det jo et faktum at Andreas utallige gange har været i modvind pga. sine ridemetoder, særligt på opvarmningsbanerne ved flere internationale stævner, hvor han også frækt nok dikterer fotografer fjernet som kan dokumentere hans hestemisbrug. Heriblandt blødende sår fra sporer mv. Hvis han er så dygtig, hvorfor er det så kun alle de "uheldige momenter" som bliver publiceret???

    Dyrlægen som undersøgte Akeem i foråret 10 dage efter!!! hans åbent hus, har bare vasket sine hænder og fejet fakta ind under gulvtæppet. (Og jeg kan godt forstå ham, for ellers var han færdig som hestedyrlæge.) Men billederne som blev offentliggjort viser da helt tydeligt at hesten har to nekrotiske sår på højre sides lade i underkæben (der hvor ømheden blev beskrevet). Sådan noget kommer ikke på en enkelt ridetur, og når man ved hvor hurtigt slimhinder heler op, må de have været meget dybe når de stadig ses efter 10 dage, med en begyndende heling rundt om. Og hvis nogen skulle være i tvivl, er jeg uddannet til at diagnosticere og klassificere sår, omend jeg ikke er dyrlæge.

    Det er ikke i orden at mishandle sin hest, uanset hvor fint den bor, hvor dejlig mad den får, hvor mange behandlinger den får, hvor meget foldtid (eller ikke) den får, hvor fint udstyr den får på, og hvor kendt man er. Jeg kan kun sige FØJ!!!!

    Og til yderligere orientering har jeg selv arbejdet professionelt med heste det meste af livet, redet på landsplan og underviser stadig enkelte ryttere på landsplan. Så jeg er hverken sart, hyggerytter, bidløs el. andet!



    profilbillede
  • #27   16. jan 2015 Min hest for også kiropraktor, dyrlæge, tandlæge og massør. Det kan godt være at Andreas Helgstrand også for det til sine heste men er på det sidste har han mishandlet dem og hans sponsore har opgivet han!

  • #28   16. jan 2015 HELSTANG er et fantastisk billede på at penge og status har mere at sige end et levende dyrs velbefindende smiley det er KUN fordi han har de kontakter han har at det hele bliver set på som bagateller. Han kunne dog ikke helt gemme sig ift sagen om akeem og de blev nødt til at tage affære, dog forsøgte de at få det gemt og glemt så hurtigt som muligt smiley det er så sørgeligt og jeg er ved at brække mig over de der ser igennem fingrene med at nogle tillader sig at behandle et dyr på den måde smiley smiley

    Mvh TT


  • #29   18. jan 2015 Mette Kristiansen: Det ved jeg fordi jeg har to veninder der arbejder hos ham lige pt. og jeg har også været oppe og besøge dem.
    I modsætning til så mange andre så udtaler jeg mig ikke om noget jeg ikke ved noget om.


Kommentér på:
Andreas helgstrand ?

Annonce