{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

Erfaringer med Taroksyge/tarmbetændelse {{forumTopicSubject}}

Min hest er indlagt på ansager på 2 døgn med tarmbetændelse/ en form for taroksyge og er blevet sat op i væske i dag og får lige nu 20 L væske hver 1 ½ time.... smiley
Synes virkelig det er hårdt og se på hende hun hænger og meget træt da hun selvfølgelig er dehydreret men synes ikke hendes gnist i øjnene er væk og hun er stadig nysgerrig, men hvor langt skal man gå, selvfølgelig siger dyrlægen stop hvis det er, og lige nu er vi der, at det er mange penge hvis ikke hun overlever men synes bare ikke jeg gjort nok.... men hvornår er det nok, nok?

Så ville høre hvad folks erfaringer er med dette? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med Taroksyge/tarmbetændelse
  • #1   31. jan 2015 når du kan se at der ikke er nogen gnist og du kan se den ikke vil mere kan ikke forklare det man kan bare se det

  • #2   31. jan 2015 ja det oplevede jeg ved min pony for 2 år siden og det blik har hun bare ikke endnu... så vil jo gøre alt for hende men er heller ikke millionær...:( smiley


  • #3   31. jan 2015 Først om fremmest god bedring med din hest, håber hun klarer den.

    Hvornår det er tid til at sige stop er møg svært at beslutte, har selv stået i den situation. Men lyt efter dit hjerte og dyrlægerne selvfølgelig.



  • #4   31. jan 2015 Og så vil jeg os lige sige, at det er helt ok at sige stop hvis kontoen ikke kan følge med. Så længe du har gjort hvad du kunne, så skal du ikke have dårlig samvittighed over at sige stop.

  • #5   31. jan 2015 god bedring til dig hest
    VH
    Annette


  • #7   31. jan 2015 Ønsker dig god bedring med hesten , det er en frygtelig sygdom , nogen heste vælger selv til sidst ,med at stoppe med og leve , ligesom tarok . jeg håber at din hest kommer oven på . hvis man kunne sætte gulerødder på , skulle din heste have en stor buket af dem smiley

  • #8   31. jan 2015 Tusind tak alle sammen smiley

    Hendes tal er blevet meget bedre så de vil sætte hende ned i væske igen, men hun er ikke stoppet med at skide og det skulle hun jo gerne så vi forsætter ind til i morgen tidlig og håber det stopper med at komme ud bag til! Så vi krydser alt!


  • #9   31. jan 2015 Hvad skyldes at hesten fik tarmbetændelse? smiley

    Håber hun kommer sig!


  • #10   31. jan 2015 Det ved de ikke... desværre..:(
    Tak


  • #11   31. jan 2015 Nå okay.. Der er nemlig også pt en hest i vores stald der har noget med tarmen, fordi den spiste for meget sne smiley

  • #12   31. jan 2015 Den slags er altid svært synes jeg -vi havde en ung vallak der fik taroksyge. Han blev ok, efter væskebehandling mm. Han havde det virkeligt skidt et par døgn, og så gik det lige så stille den anden vej igen.

    Mit bud ville være at tage en god snak med dyrlægen, hvis du føler han er kompetent og du stoler på ham (går udfra det ikke er din faste dyrlæge når hesten er indlagt?).
    Eller ring til din faste dyrlæge og få en snak om hvad der er rimeligt og hvad der ikke er.

    Generelt har jeg det nok lidt sådan, at hvis chancen for bedring er god, så synes jeg godt man kan forsvare at hesten har det endog meget skidt i en kort periode.
    Hvis dyrlægen derimod vurderer at chancerne er dårlige, så ville jeg nok være lidt hurtigere til at sige stop, simpelthen fordi jeg ikke synes hestens skal have det virkeligt dårligt, hvis det alligevel er usandsynligt at den bliver rask.

    Men nøjagtigt hvor grænsen går, er du nok den bedste til at vurdere (i samråd med dyrlægen self) -du kender hesten bedst.


Kommentér på:
Erfaringer med Taroksyge/tarmbetændelse

Annonce