{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kandar
  • #1   22. feb 2015 Når du siger kandar .. Mener du så et kandarbid eller bridon+kandar?

  • #2   22. feb 2015 Nope. Jeg har ikke behov for at stoppe to bid i munden på min hest for at kunne styre den smiley

  • #3   22. feb 2015 Jeg rider ikke med det, men min partejer, som rider med det på mange af hendes heste. Både kandarstang, og kandarstang+bridon.

    Hun gør det for at forfine sine signaler, på de heste som er klar til dette. Flere af hendes heste går S klasser i dressur, og skal derfor kunne gå på kandar.


  • #4   22. feb 2015 Jeg rider af og til med kandar på min - altså bridon + stang..
    Af den årsag at han slapper mere af med kandaren i munden, da det er det han har været vant til..

    Hippie: Det har jo ikke noget at gøre med om man ikke kan styre den på andre måder..


  • #5   22. feb 2015 Det er min egen private kritik af topryttere, lev med det eller lad vær smiley
    Og JO der er også ryttere der rider med kandar, fordi de ikke kan styre deres heste.


  • #6   22. feb 2015 Ikke endnu.....Men jeg kommer til det måske i år.

    Jeg har heste som starter/skal startes i MB-klasserne, så på et tidspunkt skal de gå med det.
    Endnu er vi dog kun i MB0, så der går hesten på trense.

    Det jeg har oplevet er, at det ofte tager hestene (og rytteren) noget tid at vænne sig til at bruge kandar, så man skal begynde at træne med det i god tid, før man skal bruge det ifht DRF's regler.
    Jeg har fx planer om at starte ud med at skridte ture på dem, og vænne dem til det i et afslappet miljø.

    Min ene vallak ved jeg at hans mor var bedst på kandar, slappede mere af. Og da min hest minder meget i temperament og arbejdsvilje om sin mor, så bliver det spændende at se, hvordan han reagerer på det.

    Mvh Charlotte


  • #9   22. feb 2015 jeg gør kun selv når det er op til stævne, normalt træner jeg uden men lige inden et stævne hvor det kræves gør jeg det, selvom det for mig ikke er nødvendigt men udelukkende fordi vi skal...

    hvad der så dernæst pisser mig fuldstændig af er unge piger der knap kan ride en LA smider kandar på deres heste eller ponyer for at virke "smarte" eller "bedre" til at ride.. synes jeg ser det mere og mere rundt i staldene i forhold til for 10 år siden, måske det er blevet lidt en trend????


  • #10   22. feb 2015 Bortset fra at jeg pt. ikke rider, så nej, for jeg rider kun på LC-niveau.

  • #12   22. feb 2015 Red lidt med det på min gamle hest da han gik de høje LA klasser... Han fungerede super godt på der:)

  • #13   23. feb 2015 Jeg red med det på min tidligere hest, da den gik MB klasser og enkelte S øvelser.
    Og jeg er lige begyndt at vende min nye hest til det, altså hvor jeg kun rider med det i skridt, og med løs stang tøjle, for at han stille og rolig kan blive vandt til det.
    Min ride lære siger at man skal begynde tilvænningen når man er omkring LA4-LA5 niveau.
    Men på den gamle red jeg også kun med det et par gange om ugen, så den ikke blev døv på trensen, hun kunne lave alle øvelser på både trense og kandar, men det var nemmere at få øvelserne mere samlede på kandaret.

    Hippie og Hættemåge: det var da en virkelig lavintelligent kommenter den der.
    Kandaret er beregnet til at forfine signalerne og opnå en bedre samling i øvelserne. At nogen så måske misbruger det, eller ikke har forstand på at bruge det, er jo en helt anden sag.
    Jeg er tit med min veninde til spring stævner og der ser jeg ofte folk der misbruger fx. hackmore.


  • #14   23. feb 2015 Jeg kan godt finde på at tage det på i ny og næ, for at forfine signalerne, og selvfølgelig i samråd med min træner, som hjælper mig når jeg rider med det. Ellers er jeg mest til et alm. Trensebid smiley

  • #16   23. feb 2015 Ikke endnu..

    Men det kommer når hesten er klar til M klasserne, men der går lige et godt stykke tid inden han er det smiley


  • #18   24. feb 2015 Jeg har ikke ret meget fat i kandaret Lisette K. Men jeg har flere gange redet på heste (ikke mine egne) der aldrig gik med andet end kandar, og hvis man lagde en alm trense på var de blevet "døve" for trensen, da de var blevet vandt til at gå på kandar. Har sågar redet en hest, som var rigtig fin på kandaret, men som slet ikke ville gå til bidet eller suge på et trense bid.
    Og det vil jeg ikke have at min egen hest skal blive sådan, så derfor rider jeg kun med det et par gange om ugen, og så trense for resten.


Kommentér på:
Kandar

Annonce