{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slidgigt i halshvirvelerne
  • #1   26. feb 2015 Min 7 års vallak fik det konstateret, han måtte desværre aflives pga. af det.
    Han kunne kun rides på smertestillende medicin, og det synes vi ikke var en holdbar og fair løsning.


  • #2   26. feb 2015 Nej det kan jeg godt forstå .. Hvordan var symptomerne ?

  • #3   26. feb 2015 Nedsat præstation, hesten værgede sig ved samling og begyndte slet ikke at kunne være normalt eftergiven - man kunne kun ride ham lang og dyb. Hesten havde altså placeringer på c-plan op til LA3, men kunne til sidst kun gå med næsen i sandet med mindre man ville have en vældig "kamp" med ham. Det viste sig at der var slid/forandringer på de øverste nakkehvirvler, så det gjorde ondt når han bukkede nakken.

  • #4   26. feb 2015 Okay .. Ja så har den godt nok haft ondt ..
    Min er meget stiv på venstre volte og vil ikke gå i holdning på den side ..
    Men han er glad under rytter , spring glædeligt (spring hest) ..
    Men havde kioprakter på ham , og hun ville sende ham i røgten , for hun var næsten sikker på der er noget i haslen på ham ..


  • #5   26. feb 2015 Kan kun anbefale at få den røntgenfotograferet, det er altid rart at få sat en diagnose (eller udelukket nogle muligheder).
    Det er ikke til at sige hvor ondt hestene har af det - Jørgen virkede frisk og glad på stald og fold, og havde også fin energi på ridebanen, men det generede ham tydeligt når han blev presset til hvad han normalt burde kunne klare.


  • #6   26. feb 2015 Ja .. Han må en tur i røgten ..

  • #7   26. feb 2015 Det synes jeg er en god ide. Det er i hvert fald let nok ar konstatere på et røntgenbillede. Det er jo heller ikke sikkert at det er så invaliderende ved din hest som ved min, med det rette kosttilskud og træning kan man gøre meget - hvis det altså er dét, der er i vejen.

  • #8   26. feb 2015 Jeg har en rytter, der lige har fået aflivet sin hest pga. slidgigt i halshvirvlerne.

    Symptomerne var ret enslydende med dem RORK - Trine R omtaler, men var derudover lidt uens til siderne og havde tendens til at changere på bagbenene i galoppen.
    Men hesten var stadig glad, fremadgående og ville også gerne springe.

    Efter røntgen fik hun forbud fra dyrlægen mod at sætte sig op på den, da han frygtede,at hesten pludselig ville reagere på de smerter der følger med. Og måske reagere voldsomt...
    Den havde 3 halshvirvler, som IKKE var påvirket, så der var ikke så meget at gøre smiley


Kommentér på:
Slidgigt i halshvirvelerne

Annonce