{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Ledbahandling {{forumTopicSubject}}

Min hest blev ledbehandlet i begge koder på forbenene i onsdag. I dag efter jeg havde været oppe og gå med hende i ridehuset, får jeg mærket på hendes ben. Og jeg kunne konstatere at venstre var varmere end højre, og en meget lille smule hævet nede ved koden.
Er der nogen der har oplevet dette? Jeg spørg fordi jeg er bange for at jeg bare overreagere, hvis det bare er fordi det skal have lov til at "trænge" ind, og derfor skal gå lidt tid.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ledbahandling
  • #1   26. feb 2015 Min hoppe hævede op hver gang efter ledbehandling. Det var dig kun det ene ben hun blev behandlet på og hævede op hver gang. Havde dyrlægen til at kigge på det 2 ud af de 3 gange da hun frygtede der var gået infektion i leddet. Det viste sig dog blot at være allergisk reaktion overfor de aftensningsmidler hun brugte før og efter. Det blev både varmt og hævet.
    Tag temperatur og hold øje med ædelysten. Ring evt og hør hvad dyrlægen tænker om det. Min turde ikke andet end lige tjekke op på det de to første gange for at være sikker. Men tredje gang var det helt det samme og gik væk efter en lille uges tid som de to andre gange.
    Dog ville det anden forben jo nok også reagerer hvis det var en allergisk reaktion, tænker jeg.


  • #2   26. feb 2015 Sådan så hendes ben ud..

    profilbillede
  • #3   26. feb 2015 Og bagfra

    profilbillede
  • #4   26. feb 2015 Og væskede efter et par dage..

    profilbillede
  • #5   26. feb 2015 Jeg tænker også, hvis det er allergisk reaktion burde hun være hævet og varm i begge ben. Da dyrlægen lage bandagen på efter hun havde fået behandlingen var der også en bule/væskeansamling. Jeg overvejer om der måske bare er meget væske samlet i det ene ben, og inflammation er slemmere der, og om det måske kunne være grunden..

  • #6   26. feb 2015 Mit er slet ikke sådan, der er intet af se på huden og hun er slet ikke lige så hævet. Hvis man mærker ned af seneren på benet, er det kun lige de sidste 2 centimer hvor de ikke er lige så tidligt mærkbare end i det andet.

  • #7   26. feb 2015 3. Gang var det nærmest også en lille væskeansamling i starten. Det var på min fordi der er så mange blodåre i området hvor man stikker, så der var blevet ramt en lille blodåre og derfor sivet lidt blod ud under huden.. Det er vist ret normalt når de stikker at det kan ske..
    Huden så også først sådan ud som på billede 3 efter 3-4 dage, grundet den store hævelse og den allergiske reaktion.
    Kan lige smide et billede op af hævelsen fra 3. Gang af den lille blødning fra en blodåre. Mon ikke det bare er det der er sket når det nu kun er det ene ben. smiley
    Har ret mange billeder da min dyrlæge var meget obs på hvordan det udviklede sig og så ud efterfølgende smiley


  • #8   26. feb 2015 Kan ses lidt her

    profilbillede
  • #9   26. feb 2015 Og her smiley

    profilbillede
  • #10   26. feb 2015 Det ligner det på de sidste billeder smiley Jeg tror lige jeg ringer til ham og hører om det ikke bare er det, det ville være rart hvis jeg kunne vente med at få ham ud til hun skal tjekkes i dag. Synes efterhånden jeg har holdt mange fridage og der er blevet brugt mange penge smiley Men hvis han mener det er alvorligt så må han hellere komme ud og kigge.

    Hvor hurtigt gik der før hun hævede voldsomt op? og hvor hurtigt da hun kun hævede lidt op pga blodansamling?


  • #11   26. feb 2015 Så tror jeg helt sikkert bare os det er fordi han har ramt en blodåre da han stak.
    Den har ikke feder og nedsat ædelyst?
    Det er bedre at ringe en gang for meget end en for lidt. Det er i hvert fald noget rigtig skidt hvis der er infektion i leddet. Men er der ingen feber og det kun er hævet som de sidste billeder tror jeg ikke det er noget alarmerende..

    Den lille hævelse var der da jeg tog bandagen af efter de ca 10 timer og den store hævelse efter 1-2 døgn smiley
    God bedring med hyppen. Det er en træls og dyr tur at skulle igennem. Har selv været det to gange..


  • #12   26. feb 2015 Hun har gjort sig sur på rygbrød i denne uge, (den er lidt kræsen) så hun havde efterladt lidt i sin krybbe. Men hun gik og pillede og gumlede i høen og halmen i sin boks som hun plejer smiley

Kommentér på:
Ledbahandling

Annonce