{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
476 visninger | Oprettet:

Problematik på staldgangen! {{forumTopicSubject}}

Hejsa! smiley
Jeg rider på en virkelig sød hest som jeg desværre er virkelig bange for på staldgangen da han sparker ud efter mig og forsøger at bide mig.. Han er en ungdoms klub's hest og vi må ikke give ham godbider..

Jeg kan ikke selv få ham striglet med mindre min mor står og holder et fast greb i grimen på ham IMENS han er bundet.. og alligvel sparker han ud efter mig jeg er så nervøs og når jeg virker bestemt virker det overhovedet ikke, jeg prøver at styre min angst men det er bare svært.. min ridelære siger bare at jeg skal tage fat i hans hale og gå DIREKTE bag ham og at han bare truer, men det nægter jeg at tro på.. desværre.. Der er INTET når de andre strigler ham, jeg kan bare ikke.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre? for når min mor holder er han afslappet men efter noget tid bider han ud efter hende og sparker efter mig.

Håber i kan hjælpe smiley

Der er intet når vi rider, der er han den mest blideste hest og tager tingene stille og roligt. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problematik på staldgangen!
  • #1   1. mar 2015
    Rideskole heste har tit forskellige "skavanker" og jeg tror ikke der er så meget du kan gøre ved det desværre, da selvom du opdrager på hesten når du er der, så opdrager andre måske ikke når de er der også er det ligemeget, for så lære hesten ikke at den skal lade være.
    Ligesom det at den bider og sparker kan komme af, at hesten ganske enkelt er træt af rideskole livet - det at der konstant er mange og forskellige mennesker og gang i stalden. Og det kan du jo intet gøre ved.


  • #2   1. mar 2015 Hvis jeg var dig have klasket den en på benet hvis sparket efter mig og hvis den bider tag en træktøj og sving imellem dig og hesten så den lærer at der er en personlig grænse!

  • #3   1. mar 2015 Det er desværre sådan ved de fleste rideskole heste.
    Og jeg understreger at jeg ikke siger alle smiley


  • #4   1. mar 2015 Hvis den sparker så slå den eller spark igen. Hvis den bider dig så bid igen

  • #5   1. mar 2015 Den har lært, at den kan få dig til at lade vær med at omgåes sig, hvis den opfører sig sådan. Det hedder tillært adfærd, Den truer og du viger fra den. Den har altså lært at truer den, så stopper du med det du er igang med. Altså at den kan få dig til at holde op, når den vil.
    Hvordan du skal fralære den det, se det er straks svære. De fleste rideskoleheste vil gerne undgå arbejde - forståeligt nok med alle de forskellige ryttere -, så derfor er det ekstra svært at "aflære" sådan adfærd. Især fordi, at hvis du ikke kan komme til at strigle og sadle op, så er det = intet arbedje for hesten i den anden ende.


Kommentér på:
Problematik på staldgangen!

Annonce