{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.019 visninger | Oprettet:

Hvilken hest ville I beholde? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg skal af økonomiske årsager af med min ene hest. Hvilken ville I vælge? Jeg ved godt at det er min egen beslutning, men det kan være i har nogle overvejelser, som jeg ikke lige har tænkt over:

Hest 1/Agathe:
12 år og blanding mellem frieser og nordsvensk skovhest:
Fordele:
- God på tur alene hvilket er godt da jeg ikke har råd til fancy opstaldning
- Robust hest uden skader
- Hun er en hest, hvilket er godt da jeg er over 16
- Hun giver altid en god tur, og er så rar
- Hun tager alt i stiv hov smiley
- kan stå i løsdrift
Ulemper:
- ikke vaccineret, skal snart have ordnet tænder
- hun vil self blive ældre hvis jeg beholder hende
- hun kan ikke springe og er ikke den store dressur hest
- ved ikke om det er en ulempe, men hun er ikke vild med at være for meget i boks

Hest 2/Fiona 5 års DSP 146 cm.
Fordele:
- talent for dressur og spring!
- Hun er vacineret og lige ordnet tænder
- God alder til at beholde hende
- Har haft hende 1 år længere end Agathe
Ulemper:
- går lidt ind af med bagbenene (har ikke været af betydning)
- gider ikke altid på tur alene
- er meget hoppe agtigt, altså kan være liiidt sur

Begge kan tage en tur på galop på marken uden problemer, og de går begge stort set lige i trailer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken hest ville I beholde?
  • #2   7. mar 2015 Nanna Michelsen: Det har jeg også overvejet, men det er i forvejen svært at skulle af med bare én af sine to guldklumper smiley

  • #3   7. mar 2015 Det lyder til at du godt kan lide at ride en tur og så kan jeg fornemme at du nævner flere fordele ved hest 1, end ved 2.
    Hvis jeg var dig ville jeg sælge hest 2 og bruge pengene på vaccine og tænder.


  • #4   7. mar 2015 Når man kigger på deres profiler virker det umiddelbart til, at du har det bedst med Fiona, og hvis dette er rigtigt, så synes jeg du skal beholde hende smiley

  • #5   7. mar 2015 Jamen hvad vil du med din ridning - jeg kan fornemme at turridning er vigtigt for dig, men hvad med spring/dressur - og i så fald, er det bare på træningsniveau, eller vil du også ud og ride stævner?

  • #6   7. mar 2015 Jeg vil både kunne tage en tur, men jeg vil også rigtig gerne videre med min ridning!
    Og jeg vil gerne ud og starte et par stævner en gang imellem smiley


  • #7   7. mar 2015 Måske skal din pony bare have lidt mere erfaring i at ride tur alene, kan se at den ikke er så gammel.
    Og du kan jo sagtens starte den son hest, hvis du vil til stævner.
    Men du får nok ikke mange penge for den gamle smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   7. mar 2015 Jeg havde nok solgt begge, og købt en som har "hele pakken" smiley

  • #9   7. mar 2015 Marlene N: Inden jeg overhovedet overvejede at sætte Agathe til salg, har jeg haft flere henvendelser fra folk der kender den om at de er interesseret i den og gerne vil give 15.000 for den smiley

  • #10   7. mar 2015 Så ville jeg nok enten beholde DSP'en, eller købe en helt tredje der egner sig til begge ting, nok en hest hvis du gerne vil starte stævner.

  • #11   7. mar 2015 Men tak for svar, og ja ponyen har bare brug for mere erfaring, hvilket jo kommer med tiden, for det er ikke fordi den ikke vil være alene, den mangler bare lidt en hest at støtte sig op af når der kommer en "farlig" ting som en mælkebøtte.. Det er den slags den bliver bange for og så stopper smiley

  • #12   7. mar 2015 Det var nu ikke for at nedgøre værdien på din hest, jeg antog bare at den var svær at få en god pris for når det er en blandingshest, gammel, ikke passet med vaccine og tænder og ikke egnet til dressur og spring, og ikke bryder sig om boks.
    Det er mange kompromiser for en skovturshest på 12 år.


  • #13   7. mar 2015 jeg ville tænker over disse ting hvis jeg havde en hest jeg skulle sælge og en jeg skulle beholde.

    1. hvilken hest har jeg haft flest positive oplevelser med?
    2. hvor vil jeg hen med min ridning?
    3. hvilken hest vil kunne hjælpe mig bedst til at nå mine mål?
    4. hvilken hests temperament passer bedst til min personlighed
    5. hvilken hest ville jeg have mulighed for at beholde længst tid
    6. lave en fordele og ulempe liste til hver hest.

    Sammenligne mine svar og lister og tage beslutningen eller overveje en beslutning ud fra de informationer du har fundet frem fra erfaringer og personlige meninger.

    Håber det kan inspirerer og hjælpe dig til en optimal beslutning for dig og dine heste.


  • #14   7. mar 2015 Ponyen kan du snart ikke starte stævner på og hesten virker bedre egnet til ture..

    så helt ærlig ud fra hvad du gerne vil havde jeg solgt begge to og købt en stor hest som du for det første kan have så længe du gider, kan starte stævner, komme videre med din ridning og ride ture..

    Hvis du vælger ponyen vælger du os stortset stævnerne fra (lige om lidt er det slut), og du vælger at skulle bruge en masse tid på at lære den at ride tur stille og roligt og afslappet..

    vælger du hesten vælger du igen stævnerne fra..


  • #15   7. mar 2015 Tusind tak for jeres gode svar, har slet ikke tænkt på jeg kunne sælge begge, og så få lige netop den hest jeg gerne vil have, uha nu er der 3 muligheder og meget svære, men tak smiley

  • #16   7. mar 2015 Du skal selvfølgelig følge din mavefornemmelse..
    Men måske var det en fin ide at sælge begge heste. Så slipper du for at skulle vælge mellem dem, hvilket jo heller ikke er sjovt. Og så får du nogle penge ind til en ny hest.. Og du får måske også et par måneder uden hest hvor du kan spare lidt mere sammen.


  • #17   7. mar 2015 Hvilken pris havde du forestillet dig for den gamle? smiley

    Mvh TT


  • #18   7. mar 2015 Team Tindur: 16.000 inkl alt udstyr smiley

  • #19   7. mar 2015 Ok smiley

  • #20   8. mar 2015 Selvfølgelig kan hun starte stævner på ponyen og hvis den har en god bevægelse så kan hun også langt selvom hun starter imod heste......

Kommentér på:
Hvilken hest ville I beholde?

Annonce