{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.410 visninger | Oprettet:

Boots- hvilke er gode og erfaringer {{forumTopicSubject}}

Min hoppe går lige nu med sko, men da hun taber dem konstant, hvilket bliver lidt dyrt i længden og fordi jeg helst ser heste går uden sko, vil jeg gerne prøve et par boots til hende.

Bootsene skal bruges til ridning i sand, men her kunne jeg godt finde på at ride uden, og ellers skal de bruges når vi springer og når vi rider i tærræn/tur.

men hvilke boots holder godt og giver den rette støtte.?

jeg har selv kig på disse to

http://www.hooks.dk/produktsida/trek-boots-cavallo/56299/50052/
og
http://www.abrideudstyr.dk/shop/equine-fusion-boots-2977p.html
de sidste her har en af de andre piger i stalden og hun har god erfaring med den, men har heller ikke selv yderligere forstand på det, så det betyder jo ikke der ikke er andre der er bedre.

prisen er ikke så vigtig. forhåbentlig under 1500 kr.
men holdbarheden skal være god, særligt idet vi ofte rider i terræn i flere timer og hesten rides 4-6 dage i ugen.

Del gerne jeres erfaring.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Boots- hvilke er gode og erfaringer
  • #1   18. mar 2015 Det jeg synes der er "sværest" ved boots er at ikke alle boots sidder lige godt på hestens hov - jeg købte Cavallo Simple Boots men min hoppes hove var ikke brede nok til dem som passede i længden, så dem blev jeg aldrig helt glad for...

    Så købte jeg for et par år siden Equine Fusion Ultra, som du også linker til - den gang skrev jeg simpelthen en mail til: http://hovfokus.dk hvor jeg sendte billeder af hestens hove med mål på længde og bredde og forklarede hvad skoene skulle bruges til. Fik et rigtig fint svar med mulige emner og købte så Eguine Fusion Ultra skoene smiley

    Fordelen ved Eguine Fusion Ultra er at de er super bløde og former sig rigtig fint efter hoven og man kan derfor ride i dem mange timer - jeg synes dog også at mine er blevet slidt hurtigere end da jeg havde Cavallo Simple Boots smiley

    Håber du finder en god løsning smiley


  • #2   18. mar 2015 Jeg har Cavallo Trek til min unghest og den er jeg super glad for. Dejlig nem at monterer og virker holdbar og slidstærk.
    Der udover har jeg EasyBoot Glove til min turhest. Kanon lækker og klart den skønneste - Den er sværere at sætte på, men sidder til gengæld rigtig godt på hoven. Dog vil jeg anbefale Trek booten hvis det er til spring, for den anden er højere og spændes fast på en anden måde.
    Vil til enhver tid anbefale dig at bruge måleskema til at fastslå str inden du køber.
    Begge mine er købt hos www.hovfokus.dk hvor de også har måleskema på siden smiley
    God fornøjelse - Du fortryder det ikke smiley


  • #5   18. mar 2015 Jeg har næsten lige købt et par cavallo simple boots til min hoppe..
    Hun har reageret super godt på dem, og de virker sindssygt holdbare. Eneste problem er, at de virker enormt store, hvis man skal have en større størrelse. Jeg havde ved en fejl købt str. 3 i stedet for 2, og de var ENORME. Kunne ikke forestille mig, at min pony skulle gå med noget så stort på sine fusser.
    Har stået med et par equine fusion i hånden også. Hende, der ejer stalden har nemlig et par. Umiddelbart virker de sværere at tage på - altså, mere besværlige end cavallos, men ellers nogenlunde det samme.
    Min har gået med dem siden hun fik dem her i sidste uge, tror jeg det var.

    Nu har jeg jo ikke haft dem i voldsomt lang tid, men jeg har redet i terræn med dem flere gange, og hun går med dem uafbrudt. Indtil videre er der ingen brugsspor udover at de er lidt beskidte.
    Jeg købte også mine hos hovfokus.dk


  • #6   18. mar 2015 Du skal bare tænke over hvis noget kommer ind, at det så kan komme ud igen. Hvis der kommer et par småsten i, fx under turridning, kan de hurtigt give nogle grimme gnavesår hvis de ikke kan komme ud smiley

  • #7   18. mar 2015 Kan høre på det at cavallo bootsene virker rigtig holdbare, men derimod lidt store og klodsede, dog nemme at montere. min hoppe har også et lidt spøjst mål, for hvis de skal passe i længden, bliver de forskellige modeller alt for brede til hende.

    hendes mål er 14,5 i længden og 12,5 i bredden.. det virker umiddelbart stort syntes jeg. bør nok måle en gang mere. hun er godt nok en hoppe på 172

    Bidløse madsen.. er det så cavallo simple du har redet med den seneste uge, selvom de er store i det? bare for at forstå din besked korrekt?

    Det lyder jo til at Eguine Fusion Ultra skoene er rigtig gode, da de former sig og er lidt blødere i det, men syntes jo det er ærgeligt hvis de hurtigt skal skiftes ud. måske man kan finde nogle der er lige så gode og stadig med god holdbarhed.

    Men vil prøve at kigge på hovfukus også smiley

    tak for alle de gode råd, modtager gerne flere erfaringer smiley



  • #8   18. mar 2015 Team cox, det har jeg godt tænkt over.. hvad gør folk i den situation, hvis ikke hesten viser at der er noget der irritere den?


  • #9   18. mar 2015 Ingemann
    Ja, jeg fik dem byttet til en mindre størrelse, og nu passer de.
    Jeg ved ikke, om du har set det, men boots'ne passer forskellige hovformer. Min skal bruge Simple-modellen i cavallo, fordi hun hare hove, der er lige så brede, som de er lange.
    Kan godt se på størrelserne, at det bliver svært at finde nogle, der passer din ponys længde samtidig med bredden. Du skal nok ud i Easyboot'en. Måske den her http://hovfokus.dk/produkter/5-boots-til-heste/57-easyboot-glove-backcountry/ str. 3,5 i ikke-wide modellen. Og så skal du måske købe et indlæg, du kan klippe til.
    Kender ikke til holdbarheden, men jeg tror, det er nogenlunde det samme på alle nævnte boots i denne tråd.
    Desuden har jeg læst, at den her boot er god, fordi man kan udskifte enkelte dele på den, uden skal skulle købe en ny. smiley


  • #11   18. mar 2015 Ingemann
    Hos mig er det ikke muligt at få andet end vand eller mudder ned i booten. Den lukker næsten til på hestens ben. Der kan komme meget små sten ind, men fordi der er dræn i min boot, kan de sagtens ryge ud igen. smiley


  • #12   18. mar 2015 Bidløse Madsen- så faktisk lige på netop den model da du skrev, men der står at den ikke er god til heste, hvis hove er meget længere end de er brede.. men min hoppe har lige tabt en sko i går, så tror jeg går ud og måler hoven en gang mere, bare for at dobbelt tjekke..

  • #13   18. mar 2015 Ingemann
    Nå, ja det kan du da lige prøve. Jeg fik anbefalet at få hesten til at stå (med beskidt!!!) hov på et stykke pap. Så laver den et aftryk, og så kan du måle bagefter på pappet. smiley Så er du ikke længere i tvivl!


  • #15   18. mar 2015 Jeg har gode erfaringer med dem fra www.pegasusrideudstyr.dk både i str og pasform smiley

  • #16   18. mar 2015 god ide med et stykke papir...

  • #18   18. mar 2015 Jeg har selv http://hovfokus.dk/produkter/5-boots-til-heste/57-easyboot-glove-backcountry/

    De er ok. men har tabt dem et par gange når det er gået vildt for sig på tur. Hvis jeg skulle købe boots idag ville jeg sikkert købe Renegade. http://hovfokus.dk/produkter/5-boots-til-heste/147-renegade-viper/
    De er dyrere end de andre, men sidder også meget bedre!


  • #19   18. mar 2015 Equine Fusion Ultimate er suverænt gode.... Easyboot holder dog til flere km, og har forskellige pasforme og modeller... Renegade har jeg endnu ikke afprøvet, men de skulle altså være helt tip top, nemme, solide og ikke klodsede... Skriv til Søren fra hovfokus, han kan guide dig til den rette model smiley

  • #21   18. mar 2015 mange tak for alle jeres gode bud, jeg vil tage et kig på hver af dem, renegade-viper lyder jo rigtig gode udfra deres beskrivelse.
    frygter også lidt at tabe en boot undervejs og så ikke opdage det med det samme, så den ikke er til at finde. her tænker jeg særligt på tur.


  • #22   18. mar 2015 Nu har jeg skrevet til hovfokus, hvilke boots han tænker passer til mit meget varierende behov..
    Et andet spørgsmål- vil boots forme sig efter hoven, lidt som vores sko gør til os? ser tit folk der sælger dem brugte, men tænker ikke det kan være en særlig god ide?


  • #23   18. mar 2015 Jeg har brugt Cavallo sport boots, i stedet for simple boots, der har en bedre pasform til heste med smalle hove. Cavallo Trek boots som du linker til kan ligeledes fås i to bredder, men det har du nok set.

    Min gik med sine på folden, da hun havde fået skoene af, og skulle gå som foldbums, så hun kunne opbygge nogle ordentlige hove, inden hun skulle gå uden noget som helst, og det fungerede super. Hun tabte aldrig sine boots på folden, lige meget hvilket vejr det var, så tror ikke du skal være bekymret for at din taber en på tur smiley

    Hilsen Isabella


  • #24   18. mar 2015 Mit bedste råd er at du får en barfodstrimmer ud som kan hjælpe dig med valget. Boots til hesten er ligesom sko til mennesket - der er mange forskellige hove/fødder og mange forskellige muligheder og ikke alle kan passe det hele. Her i stalden kan man se boots i alle afskygninger og det som passer på den ene hest passer ikke nødvendigvis på den anden fordi hovene har forskellig form smiley

    Så ud med en der kan kigge på hoven og fortælle dig hvad der vil passe til netop din hest smiley


  • #25   18. mar 2015 Jeg brugte også cavallo sports boots til min, da han også altid tabte sko. De blev købt hos www.hovfokus.dk, hvor vi første gang købte dem for store. Det var ret let bare at sende dem ind igen og få den rigtige størrelse, samt at få vejledning. Mine holdte ca. 2 sæsoner med meget tur og military. Jeg lavede huller til mordax i mine.

    Nu har jeg dog valgt nogle andre slags sko, og dem taber han ikke. Det synes jeg selv er meget lettere til stævner osv.


Kommentér på:
Boots- hvilke er gode og erfaringer

Annonce