{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Gammel halt hest. {{forumTopicSubject}}

Hej

Min gamle pony stumpe som er shetlænder, på vel omkring 25 år, vi har haft ham de sidste 10 år og nu er han blevet halt. Vi stoppede med at bruge ham til trækture for 2 år siden fordi han ikke virkede glad ved det mere.
Han går på 4 tønder land med 2 andre shettere og hygger sig, virker glad til mode. Han er dog halt når han traver selv. Dyrelægen siger der ikke er meget mere vi kan gøre for ham.
Hvad ville i gøre? aflive? Lade ham gå et år eller 2 endnu?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gammel halt hest.
  • #1   27. mar 2015 Jeg ville tænke, at hesten havde haft nogle rigtig gode år hos jer, og så lade de 10 år være nok. Når dyrlægen siger, at der ikke er så meget mere, man kan gøre, så synes jeg, at aflivning må være det bedste for den lille pony.
    Havde det været fordi den bare ikke fungerede som andet en foldhest, kunne man jo godt lade den gå - men når hesten er halt i trav, så synes jeg ikke, at det tyder så godt. Der skal jo altid rigtig meget til, før en hest viser, at den har ondt, for ikke at vise, den er svag. smiley Det er trist for dig og din familie, men jeg håber I finder ud af det og vælger det, I mener er det bedste! Også selvom det måske bliver den lidt svære beslutning....


  • #2   27. mar 2015 jeg synes det ville være synd at lade ham gå i flere år hvis han har smerter nu smiley

  • #3   27. mar 2015 Jeg synes bare heste er blevet til hvis der er noget afliver man dem bare.
    Ja han har muligvis ondt men hvis man spørg ham, tror i så han ville sige ja jeg har ondt i mit ben slå mig ihjel...


  • #4   27. mar 2015 Hesten halter jo ikke for sjov, og hvis dyrlægen har sagt at i ikke kan gøre mere for ham, så skal hesten måske bare slutte sit gamle, gode liv smiley

  • #5   27. mar 2015 Altså, han bliver jo ikke ked af, at han bliver aflivet. Han ved det ikke. Jeg tænker bare, at det er bedre at aflive end at lade den gå og have ondt, når nu der ikke er noget at gøre. smiley

  • #6   27. mar 2015 Du skal tage beslutningen på vegne af din hest, fordi den ikke kan selv. Og hvis den går rundt og har ondt hver dag, ja, synes du så det er et optimalt hesteliv? Derfor afliver man - ikke fordi "det er jo bare en lille ting", men fordi hesten har ondt og der ikke er noget man kan gøre for at lindre det.

  • #7   27. mar 2015 Man ladet ikke en hest gå rundt og have ondt! Så simpelt er det.
    Og 25 år er en flot alder for en hest at nå, og vis han har haft 10 gode år med jer, er det så ikke bedre at lade ham gå af dage mens han stadig har det godt? Hvorfor trække pinen ud og lade ham gå og have ondt i et år eller to? Det er jo ikke for hestens skyld, det vil udelukkende være for jeres skyld at holde liv i ham.

    Må erkende at jeg hellere ser en hest aflivet end at den skal gå og have ondt - en død hest lider ikke.


  • #9   27. mar 2015 Jeg ville vælge at aflive den hvis den gik og haltede på grund af smerter.
    Når heste halter så har de ondt 99 ud af 100 gange, og jeg ville ikke bryde mig om at min hest gik rundt og havde ondt. Det er altid en hård beslutning at aflive et dyr, og jeg har været synderknust om det var musen eller hesten jeg mistede.
    Men selv om det er trist så ville jeg være mere trist over at vide at min bedste ven igennem så mange år skulle gå rundt og have ondt hele tiden, uden mulighed for bedring smiley


Kommentér på:
Gammel halt hest.

Annonce