{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

Hvor lang tid må hesten stå? {{forumTopicSubject}}

Undskyld at overskriften er så dårlig. smiley smiley
Jeg vil gerne have lov til, at jeg spørge jer, om hvor lang tid i vil lade jeres hest stå og alligevel ride den helt som normalt? Og hvor lang tids pause(ikke en skade-pause) synes I, der skal til før, at hesten skal genoptrænes? smiley
Jeg spørger bare for sjov.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor lang tid må hesten stå?
  • #1   30. mar 2015 Jeg træner min normalt selvom den har stået i et stykke tid. Men hun er også ældre så jeg rider ikke noget vildt på hende og træner meget fra jorden.
    Hvis hun nu skulle stå over længere periode uden træning ville jeg nok tage det mere roligt og undlade for meget ridning men kun pga hendes alder. smiley


  • #3   30. mar 2015 Når der er gået mellem 2-3 uger så tænker jeg lige over ikke at ride hende totalt udkørt, men efter et par dage hvor jeg så har redet hende stille og roligt, kører jeg normalt på igen smiley
    Hvis der er gået en uge, rider jeg helt normalt igen. Er det gået en måned eller mere, starter jeg lige så stille op, og tager den med ro alt efter hvad jeg kan mærke hun kan holde til smiley


  • #4   30. mar 2015 Vis han/hun har stået en måned ville jeg nok genoptræne. Vis det kun er en uge ville jeg bare gå I gang med at ride også mærke på hesten. Det kommer self meget and på form og kondi. smiley

  • #5   30. mar 2015 Det kommer jo helt an på hvilken form han var i og hvad/hvordan vi red. smiley men lige nu hvor han ingen energi har og vi ikke ret meget har fået trænet til trods for træning 3x ugentligt så kan han da bare stå og så går jeg igang igen når det passer os hvis jeg holdt pause. Men hvis han var i rigtig god form så skulle han ikke stå mere end en uge før jeg ville genoptræne stille og roligt igen men selvfølgelig ikke i så lang tid. Jo bedre form han er i, jo længere han står, jo mere genoptræning.
    Jeg tænker to uger stille er en uge genoptræning (rider man normalt 3x er en uge 3x) står hesten en mdr så to uger (6x) genoptræning. Men det er bare mine retningslinjer når det ikke drejer sig om skader.. smiley

    Mvh TT


  • #6   30. mar 2015 Jeg rider en 6 årig, hun er vældig fin, ok form og god naturlig muskulatur. Men jeg plejer, hvis de bare har haft fri 3 dage eller mere, at ride dem godt løst, lang dyb, og bøjer den, uden at ride så længe, måske en halv time samlet. Dagen efter rider jeg så "normalt" Mere pressende. Men kan godt lide at give en fridag tit, for hun er rigtigt dygtig, og er samme hest selvom hun har haft fri smiley

  • #7   30. mar 2015 Dengang Jasmin blev redet 2 timer om dagen, så havde hun maks 2 dages pause, og var der mere så indeholder det at min mor red hende, eller longerede hende smiley hun kunne snildt stå 3 måneder sindsmæssigt, men jeg synes ikke det er okay med mere end e par dage hvis det er en middelhård/hård træning. Handler de om en skade eller lignende, så ville jasmin kun stå en dag og så stadig komme ud på folden og være hest med de andre smiley

  • #8   30. mar 2015 Da jasmin havde lidt over 2 mdr pause pga en skade så havde hun 4 mrd genoptræning for at komme op på normal base igen smiley og det var med træning, jeg skulle før det stadig gå med hende i skoven eller ride en lille skridtet afslappet 4-5 uger før den oprindelige genoptræning

Kommentér på:
Hvor lang tid må hesten stå?

Annonce