{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Mundkurv. {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Mine svigerforældre Har en bette shetlænder vallak, som mest er en fold herre. Et par gange bliver brugt af deres barnebarn på 7 år. Men har bliver forfangen om sommeren, da han går i løsdrift på en kææææmpe fold, han har ikkr mulighed for at komme på jordfold. Så har været ude at købe en mundkurv til ham, men da jeg ingen erfaring har med den, så ville jeg gerne høre hvad i tænker!
Hvornår stater jeg med at give ham den på?
Skal han have den på døgnet rundt eller kun nogen timer?
Og er der nogen hensyn jeg skal tage?
Mvh Julie smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mundkurv.
  • #1   1. apr 2015 havde selv mundkurv til min tidligere hest. den skulle sættes meget stramt før den ikke kunne få den af. og den sad så stramt at jeg synes det var synd så der gik ikke lang tid før den fik den af igen. vil meget hellere anbefale du laver en nedgnavet fold eller sandfold til hende smiley

  • #2   1. apr 2015 Har I ikke mulighed for at sætte noget hegn op på folden, så den gøres mindre? Og så evt. flytte hegnet lidt efter lidt, så ponyen ikke kan foræde sig i græs? Hvis der ikke er mulighed for at begrænse adgangen til græs, og mundkurv så er bedste/eneste løsning, så vil jeg anbefale at investere i en Green Guard mundkurv, hvis det ikke allerede er sådan en, du har. Og så ville jeg stille og rolig vænne ponyen til den og starte med at give ponyen den på i fx en halv time og så øge tiden. Når ponyen er blevet helt tilvænnet, så ville jeg give ponyen den på om dagen og tage den af om natten. Kan ikke forestille mig, det er særlig behageligt at have den på døgnet rundt smiley

  • #3   1. apr 2015 du kan evt gøre det at du, foran løsdriften hegner et lille stykke ind, som kan fungere som natfold smiley
    "natfolden" slåes helt kort med en græsslåmaskine smiley


  • #4   1. apr 2015 Nu er det jo sådan at græsset er mest sukkerholdig om tidligt morgen og til efter middag.. Så det bedste er at lade den gå på lille fold fra tidligt morgen til eftermiddagen og så komme over på græs.. Man kunne jo også gøre sådan at fra kl 15-16 til 22 gik den på græs. Og resten af tiden på lille fold med hø... smiley

    Mvh TT


  • #5   1. apr 2015 Jeg ville begynde at give ham den på når han er indgræsset smiley Og så ellers have den på måske halvdelen af døgnet. Så som Tindur sagde at han har mundkurv på morgen og eftermiddag når græsset er værst smiley

  • #6   1. apr 2015 Den min pony gik med sidste sommer klippede jeg hullet større i. Det hjalp ham med at finde ud af hvordan det fungerede, tror godt at han i år ville kunne finde ud af det normalt mindre hul smiley
    GreenGuard har jeg ikke gode erfaringer med til min den lille smiley


    profilbillede
  • #7   1. apr 2015 Jeg synes bare det ville være synd og lave en mindre fold til ham, da han går med min irish cob og jyde. Og de skal ha så meget græs som muligt, så ville han komme til at gå alene på folden. Men jeg ville prøve at give ham den på fra om morgen til eftermiddagen smiley

  • #8   2. apr 2015 min måtte også gå alene på en jordfold (hun var også blevet forfangen), selvom vores anden hest gik på græsfolden lige ved siden af, så fandt de 2 ud af at bibeholde "hestekontakt" de stod nemlig ofte og snakkede over hegnet smiley

Kommentér på:
Mundkurv.

Annonce