{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.152 visninger | Oprettet:

Hvilke fold+stald gamacher bruger i? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Hvilke foldgamacher og staldgamacher bruger i?

Og gør i det hele året, eller kun i vinterperioden?

Jeg regner med at bruge tykke bandage underlag som staldgamacher, hvor jeg ruller et par fleece bandager udenpå, men hvis der er et bedre alternativ, så tager jeg gerne det til eftertanke ;))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke fold+stald gamacher bruger i?
  • #2   7. apr 2015 Hvorfor skal du bruge fold/stald gamacher?
    Jeg selv bruger ingenting, i mit hovede er der ikke sundt, at de altid skal have noget på benene hele tiden, og de lærer ikke at passe på deres ben.


  • #3   7. apr 2015 vil helt klart anbefale bot staldgamacher! bandager kan ende galt hvis de ikke bliver lagt rigtig på til nat...

  • #4   7. apr 2015 Hvad er grunden til staldbandager/foldgamacher?

    Hvis det er fordi hesten slår sig på fold (altså slår benene sammen o.l.), skal du have noget med en hård "skal" -bandager eller bløde dressurgamacher hjælper ikke meget på den slags.
    Og vælg nogen hvor mudder/sand o.l. ikke sådan lige kan ryge ind under, da det så kan give gnavsår.

    Er hesten sund og rask, ville jeg ikke putte alverdens ting på den på stald (eller på fold i øvrigt). Har den f.eks. hævede ben, kan mere foltid ofte hjælpe.
    VIL man give noget på indenfor, så ville jeg vælge nogen gode underlag og en strik-bandage (ikke stræk men strik smiley ) og være sikker på at få lært at lægge dem RIGTIGT ellers kan de gøre mere skade end gavn.
    Er du ikke 110% sikker på du kan lægge dem rigtigt, så køb staldgamacher istedet (f.eks. kan der fås nogen fra back on track)


  • #5   7. apr 2015 Nu ved jeg godt, at det ikke er det du har lavet opslaget over.. men kan se, at nogen andre også har skrevet deres mening så det gør jeg os liiige smiley
    Er personligt i mod, at heste får gamacher/bandager på, på enten folden eller i boksen. (Det er en holdning jeg er begyndt, at få efter, at jeg kan mærke på min hest, at hun hader, at have gamacher/bandager på)
    Hestene har også brug for en pause for alt det udstyr, jeg plejer altid, at sige, at folden og boksen er hestenes pusterum for alt det udstyrpis, hestene er bygget til, at kunne klarer sig selv.
    Kan så godt forstå hvis det er en hest, som er skadet eller har brug for det på en anden måde, men inden man putter alt det på, skal man tænke over om det er nødvendigt!!.. smiley
    Undskyld for lige, at lufte min mening/holdning, når det nu ikke var det du spurgte om!. smiley


  • #6   7. apr 2015 Efter min mening er det fuldstændig unødvendigt med gamacher på fold! Kan dog godt forstå at nogle har klokker på, hvis de træder deres sko af tit smiley

  • #7   7. apr 2015 Mine heste har stået med BOT staldgamacher her i vinters. Normalt står de ikke med noget, fordi de er opstaldet ude. Men denne vinter har de stået hjemme, så det var nemt for mig. Og den ene har haft en skade, hvor varmen fra BOT måske ville hjælpe.

    Jeg foretrækker staldgamacher fremfor bandagerne, da det er nemmere at ligge på/tage af. Og fordi jeg ønsker varme, men ikke kompression.
    Der ud over er risikoen for at lave skader med bandager væsentlig højere end med staldgamacher.

    På fold går de ikke med noget, da jeg ikke ønsker at de skal få skavsår under evt en gamache. Mine heste går minimum 8 timer på fold dagligt.

    Mvh charlotte


  • #8   7. apr 2015 Ingen gamacher !! Kun klokker for at holde på skoene længst muligt smiley

  • #9   7. apr 2015 Ingenting.

  • #10   8. apr 2015 Mange tak alle sammen! Også til jer der kom med jeres mening, tak for den gode tone ;))
    Jeg indvistere i et par staldgamacher, og så får hun klokker på på fold smiley


Kommentér på:
Hvilke fold+stald gamacher bruger i?

Annonce